İÇT624 - İÇ MEKAN ANALİZ YÖNTEMLERİ II

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
İÇ MEKAN ANALİZ YÖNTEMLERİ II İÇT624 2. Yarıyıl 3 0 3 7
Önkoşul(lar)-var iseyok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriTartışma
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
 
Dersin sorumlusu(ları)Dr. Öğr. Üyesi Sırma Bilir 
Dersin amacıMekan tasarım sürecini sonuç üründen çok izlenebilen ve tartışılabilen bir eylem olarak deneyimlemek. Tasarımı analiz-transformasyon- sentez süreçleriyle tanımlanan bir dönüştürme eylemi olarak algılamak. Akıl ve sezgi yoluyla algılama ve iletişim kurma becerisi edinmek. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Görsel düşünme ve görsel anlatım yetisi kazanabilmek,
  2. Duyusal ve sezgisel algıyı plastik somuta dönüştürebilmek,
  3. Kavram geliştirebilmek; biçim dili ve grameri oluşturabilmek,
  4. Düşünce ve nesneyi mekânsal plastiğe dönüştürebilmek.
Dersin içeriği1. Biçim oluşturmaya yönelik tasarımcı düşüncenin geliştirilmesi,
2. Kavramsal bilgiyi tasarım sürecine aktarılması,
3. Soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, özgün tasarım nesnelerine dönüştürülmesi,
4. Eleştirel düşünebilme ve çözümlemeye dayalı yorum yapabilme yetisinin geliştirilmesi. 
KaynaklarPallasmaa, J., 2011, Tenin Gözleri, Çev. Aziz Ufuk Kılıç, İstanbul: YEM Yayın, Apostolo, R., 2004, Metamorphoses Art / Architecture, Milano: L'Arcaedizioni, Bielefeld, B., Sebastian, El K., 2010, Adım Adım Tasarım Fikirleri, İstanbul: YEM Yayın, Edwards, B., 2008, Understanding Architecture Through Drawing, New York: Taylor & Francis Group, Aksoy, E., 1987, Mimarlıkta Tasarım Bilgisi, Ankara: Hatiboğlu Yayınevi, Uraz, T. U., 1993, Tasarlama Düşünme Biçimlendirme, İstanbul: İTÜ Mimarlık Fakültesi Baskı Atölyesi 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaDersin tanıtımı ve konu ile ilgili kavramların tartışılması
2. HaftaAlgı kuramları ve algılama sürecinin analizi ve sunum
3. HaftaAnlamlamada katmanlar kuramı
4. HaftaTasarım dizgesi oluşturmada anlamsal süreç
5. HaftaToplumsal ve kişisel bellek
6. Hafta1. Ara sınav
7. HaftaBilişsel süreçte ve tasarımda kavram ve imgelem
8. HaftaGörsel düşünme - Görsel dışavurum
9. HaftaSezgisel ve örtük bilginin tasarım bilgisine dönüştürülmesi ve sunum
10. Hafta2. Ara Sınav
11. HaftaSezgisel ve örtük bilginin tasarım nesnesine dönüştürülmesi ve sunum
12. HaftaSezgisel ve örtük bilginin tasarım nesnesine dönüştürülmesi ve sunum
13. HaftaSezgisel ve örtük bilginin tasarım nesnesine dönüştürülmesi ve sunum
14. HaftaSezgisel ve örtük bilginin tasarım nesnesine dönüştürülmesi ve sunum
15. HaftaGenel sınava hazırlık
16. HaftaGenel Sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler115
Sunum115
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar220
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı450
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14342
Sunum / Seminer Hazırlama6636
Proje000
Ödevler10660
Ara sınavlara hazırlanma süresi21020
Genel sınava hazırlanma süresi11010
Toplam İş Yükü4738210

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Sanat kültürü ve tasarım disiplini ile ilgili temel kavram, ilke ve kuramları kavrayabilme.    X
2. Bilimsel araştırma yöntemlerine ilişkin temel kavram ve ilkeleri kavrayarak üretilen bilgiyi farklı medyalar aracılığıyla rapor ve sunum haline getirebilme.   X 
3. Tasarım süreci ve yöntemleri ile ilgili temel kavram, ilke ve kuramları yorumlayabilme.    X
4. Güncel tasarım problemleri ile ilgili temel kavram, ilke ve yaklaşımları analiz edebilme ve eleştirel yaklaşımlarda bulunabilme ve çözüm önerileri geliştirerek uygulayabilme.    X
5. Güncel tasarım araştırmaları, eğilimleri ve etkinliklerini takip edebilme ve değerlendirebilme.   X 
6. Bir araştırmayı bireysel ve ekiple bilimsel araştırma ilkelerine uygun olarak yürütebilme ve yeni yöntemler geliştirebilme.    X
7. Tasarımın teorik, pratik ve kültürel içeriğini kazandıracak nitelikte çalışmalar yaparak kavramsal proje önerileri geliştirebilme, aktarabilme ve bunları özgün sanat ve tasarım ürünlerine dönüştürebilme.   X 
8. Tasarımın disiplinlerarası etkinliğini araştırıp kavrayarak ve en az bir yabancı dili etkin şekilde kullanarak bilimsel ve sanatsal çalışmalar planlayabilme, sunabilme ve üretebilme.    X 
9. Yaşam boyu eğitimi gerçekleştirmek üzere, İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı alanına yönelik; özgün projeler geliştirebilme ve değerlendirebilme.   X 

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek