İÇT624 - İÇ MEKAN ANALİZ YÖNTEMLERİ II
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
İÇ MEKAN ANALİZ YÖNTEMLERİ II | İÇT624 | 2. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 7 |
Önkoşul(lar)-var ise | yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Tartışma Rapor Hazırlama ve/veya Sunma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Dr. Öğr. Üyesi Sırma Bilir | |||||
Dersin amacı | Mekan tasarım sürecini sonuç üründen çok izlenebilen ve tartışılabilen bir eylem olarak deneyimlemek. Tasarımı analiz-transformasyon- sentez süreçleriyle tanımlanan bir dönüştürme eylemi olarak algılamak. Akıl ve sezgi yoluyla algılama ve iletişim kurma becerisi edinmek. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | 1. Biçim oluşturmaya yönelik tasarımcı düşüncenin geliştirilmesi, 2. Kavramsal bilgiyi tasarım sürecine aktarılması, 3. Soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, özgün tasarım nesnelerine dönüştürülmesi, 4. Eleştirel düşünebilme ve çözümlemeye dayalı yorum yapabilme yetisinin geliştirilmesi. | |||||
Kaynaklar | Pallasmaa, J., 2011, Tenin Gözleri, Çev. Aziz Ufuk Kılıç, İstanbul: YEM Yayın, Apostolo, R., 2004, Metamorphoses Art / Architecture, Milano: L'Arcaedizioni, Bielefeld, B., Sebastian, El K., 2010, Adım Adım Tasarım Fikirleri, İstanbul: YEM Yayın, Edwards, B., 2008, Understanding Architecture Through Drawing, New York: Taylor & Francis Group, Aksoy, E., 1987, Mimarlıkta Tasarım Bilgisi, Ankara: Hatiboğlu Yayınevi, Uraz, T. U., 1993, Tasarlama Düşünme Biçimlendirme, İstanbul: İTÜ Mimarlık Fakültesi Baskı Atölyesi |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Dersin tanıtımı ve konu ile ilgili kavramların tartışılması |
2. Hafta | Algı kuramları ve algılama sürecinin analizi ve sunum |
3. Hafta | Anlamlamada katmanlar kuramı |
4. Hafta | Tasarım dizgesi oluşturmada anlamsal süreç |
5. Hafta | Toplumsal ve kişisel bellek |
6. Hafta | 1. Ara sınav |
7. Hafta | Bilişsel süreçte ve tasarımda kavram ve imgelem |
8. Hafta | Görsel düşünme - Görsel dışavurum |
9. Hafta | Sezgisel ve örtük bilginin tasarım bilgisine dönüştürülmesi ve sunum |
10. Hafta | 2. Ara Sınav |
11. Hafta | Sezgisel ve örtük bilginin tasarım nesnesine dönüştürülmesi ve sunum |
12. Hafta | Sezgisel ve örtük bilginin tasarım nesnesine dönüştürülmesi ve sunum |
13. Hafta | Sezgisel ve örtük bilginin tasarım nesnesine dönüştürülmesi ve sunum |
14. Hafta | Sezgisel ve örtük bilginin tasarım nesnesine dönüştürülmesi ve sunum |
15. Hafta | Genel sınava hazırlık |
16. Hafta | Genel Sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 15 |
Sunum | 1 | 15 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 2 | 20 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 4 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 3 | 42 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 6 | 6 | 36 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 10 | 6 | 60 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 2 | 10 | 20 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 47 | 38 | 210 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Sanat kültürü ve tasarım disiplini ile ilgili temel kavram, ilke ve kuramları kavrayabilme. | X | ||||
2. Bilimsel araştırma yöntemlerine ilişkin temel kavram ve ilkeleri kavrayarak üretilen bilgiyi farklı medyalar aracılığıyla rapor ve sunum haline getirebilme. | X | ||||
3. Tasarım süreci ve yöntemleri ile ilgili temel kavram, ilke ve kuramları yorumlayabilme. | X | ||||
4. Güncel tasarım problemleri ile ilgili temel kavram, ilke ve yaklaşımları analiz edebilme ve eleştirel yaklaşımlarda bulunabilme ve çözüm önerileri geliştirerek uygulayabilme. | X | ||||
5. Güncel tasarım araştırmaları, eğilimleri ve etkinliklerini takip edebilme ve değerlendirebilme. | X | ||||
6. Bir araştırmayı bireysel ve ekiple bilimsel araştırma ilkelerine uygun olarak yürütebilme ve yeni yöntemler geliştirebilme. | X | ||||
7. Tasarımın teorik, pratik ve kültürel içeriğini kazandıracak nitelikte çalışmalar yaparak kavramsal proje önerileri geliştirebilme, aktarabilme ve bunları özgün sanat ve tasarım ürünlerine dönüştürebilme. | X | ||||
8. Tasarımın disiplinlerarası etkinliğini araştırıp kavrayarak ve en az bir yabancı dili etkin şekilde kullanarak bilimsel ve sanatsal çalışmalar planlayabilme, sunabilme ve üretebilme. | X | ||||
9. Yaşam boyu eğitimi gerçekleştirmek üzere, İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı alanına yönelik; özgün projeler geliştirebilme ve değerlendirebilme. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek