İÇT628 - OFİS MEKANLARINDA EKOLOJİK-TEKNOLOJİK TASARIM II

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
OFİS MEKANLARINDA EKOLOJİK-TEKNOLOJİK TASARIM II İÇT628 2. Yarıyıl 3 0 3 7
Önkoşul(lar)-var iseyok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
Örnek Olay İncelemesi
 
Dersin sorumlusu(ları)Doç. Emine Nur Ozanözgü 
Dersin amacıÇevreye duyarlı, sıfır-enerji(zero-energy) sürdürülebilir ofis binalarında iç mekan tasarımları 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. 1- Sürdürülebilir Tasarım ve ofis binalarında enerji tüketimi
  2. 2- Çağdaş ofis mekanlarında ekolojik tasarım ölçütleri
  3. 3- Ofis alanlarında optimum fiziksel konfor performansı
  4. 4- Tasarımda doğal kaynakların optimum kullanımı
  5. 5- Gömülü Enerji (embodied energy) ve ekolojik tasarım
Dersin içeriği1- Çağdaş ofis mekanlarında enerji korunumu
2- Çağdaş ofis mekanlarında ekolojik tasarım girdileri
3- Geleneksel ofis mekanlarında enerji tüketimini azaltmaya yönelik tasarım önerileri 
Kaynaklar 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaOfis kavramı ve ofis tipleri
2. HaftaGeleneksel ofis yapılanması
3. HaftaProje Analizi (Geleneksel ofis binası mimari ve iç mimari projelerinin incelenmesi)
4. HaftaOfis alanlarında enerji tüketimi ve doğal kaynak kullanımı
5. HaftaÇağdaş ofis binalarında yenilenebilir enerji kullanımı
6. HaftaAra sınav
7. HaftaProje Analizi (Türkiye'den ve Dünya'dan seçilen örnek ofis binalarının ekolojik tasarım analizi)
8. HaftaGeleneksel ofis binası çalışma alanlarında gün ışığı kullanımını optimize edecek tasarım önerileri
9. HaftaGeleneksel ofis binası çalışma alanlarında iklimlendirme gereksinimini optimize edecek tasarım önerileri
10. HaftaGeleneksel ofis binası çalışma alanlarında donatı elemanları ergonomisi ve geri dönüşümlü malzeme kullanımı
11. HaftaAlan Çalışması-öneri proje
12. HaftaAlan Çalışması-öneri proje
13. HaftaAlan Çalışması-öneri proje
14. HaftaAlan Çalışması-öneri proje
15. HaftaGenel sınava hazırlık
16. HaftaGenel Sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler210
Sunum110
Projeler220
Seminer210
Ara Sınavlar120
Genel sınav130
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı870
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı130
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması6318
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)000
Sunum / Seminer Hazırlama51260
Proje000
Ödevler51260
Ara sınavlara hazırlanma süresi11010
Genel sınava hazırlanma süresi12020
Toplam İş Yükü3260210

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Sanat kültürü ve tasarım disiplini ile ilgili temel kavram, ilke ve kuramları kavrayabilme.    X
2. Bilimsel araştırma yöntemlerine ilişkin temel kavram ve ilkeleri kavrayarak üretilen bilgiyi farklı medyalar aracılığıyla rapor ve sunum haline getirebilme.    X
3. Tasarım süreci ve yöntemleri ile ilgili temel kavram, ilke ve kuramları yorumlayabilme.    X
4. Güncel tasarım problemleri ile ilgili temel kavram, ilke ve yaklaşımları analiz edebilme ve eleştirel yaklaşımlarda bulunabilme ve çözüm önerileri geliştirerek uygulayabilme.    X
5. Güncel tasarım araştırmaları, eğilimleri ve etkinliklerini takip edebilme ve değerlendirebilme.    X
6. Bir araştırmayı bireysel ve ekiple bilimsel araştırma ilkelerine uygun olarak yürütebilme ve yeni yöntemler geliştirebilme.    X
7. Tasarımın teorik, pratik ve kültürel içeriğini kazandıracak nitelikte çalışmalar yaparak kavramsal proje önerileri geliştirebilme, aktarabilme ve bunları özgün sanat ve tasarım ürünlerine dönüştürebilme.    X
8. Tasarımın disiplinlerarası etkinliğini araştırıp kavrayarak ve en az bir yabancı dili etkin şekilde kullanarak bilimsel ve sanatsal çalışmalar planlayabilme, sunabilme ve üretebilme.     X
9. Yaşam boyu eğitimi gerçekleştirmek üzere, İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı alanına yönelik; özgün projeler geliştirebilme ve değerlendirebilme.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek