İÇT628 - OFİS MEKANLARINDA EKOLOJİK-TEKNOLOJİK TASARIM II
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
OFİS MEKANLARINDA EKOLOJİK-TEKNOLOJİK TASARIM II | İÇT628 | 2. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 7 |
Önkoşul(lar)-var ise | yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Rapor Hazırlama ve/veya Sunma Örnek Olay İncelemesi | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Doç. Emine Nur Ozanözgü | |||||
Dersin amacı | Çevreye duyarlı, sıfır-enerji(zero-energy) sürdürülebilir ofis binalarında iç mekan tasarımları | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | 1- Çağdaş ofis mekanlarında enerji korunumu 2- Çağdaş ofis mekanlarında ekolojik tasarım girdileri 3- Geleneksel ofis mekanlarında enerji tüketimini azaltmaya yönelik tasarım önerileri | |||||
Kaynaklar |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Ofis kavramı ve ofis tipleri |
2. Hafta | Geleneksel ofis yapılanması |
3. Hafta | Proje Analizi (Geleneksel ofis binası mimari ve iç mimari projelerinin incelenmesi) |
4. Hafta | Ofis alanlarında enerji tüketimi ve doğal kaynak kullanımı |
5. Hafta | Çağdaş ofis binalarında yenilenebilir enerji kullanımı |
6. Hafta | Ara sınav |
7. Hafta | Proje Analizi (Türkiye'den ve Dünya'dan seçilen örnek ofis binalarının ekolojik tasarım analizi) |
8. Hafta | Geleneksel ofis binası çalışma alanlarında gün ışığı kullanımını optimize edecek tasarım önerileri |
9. Hafta | Geleneksel ofis binası çalışma alanlarında iklimlendirme gereksinimini optimize edecek tasarım önerileri |
10. Hafta | Geleneksel ofis binası çalışma alanlarında donatı elemanları ergonomisi ve geri dönüşümlü malzeme kullanımı |
11. Hafta | Alan Çalışması-öneri proje |
12. Hafta | Alan Çalışması-öneri proje |
13. Hafta | Alan Çalışması-öneri proje |
14. Hafta | Alan Çalışması-öneri proje |
15. Hafta | Genel sınava hazırlık |
16. Hafta | Genel Sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 10 |
Sunum | 1 | 10 |
Projeler | 2 | 20 |
Seminer | 2 | 10 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 |
Genel sınav | 1 | 30 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 8 | 70 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 30 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 6 | 3 | 18 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 0 | 0 | 0 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 5 | 12 | 60 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 5 | 12 | 60 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 10 | 10 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 32 | 60 | 210 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Sanat kültürü ve tasarım disiplini ile ilgili temel kavram, ilke ve kuramları kavrayabilme. | X | ||||
2. Bilimsel araştırma yöntemlerine ilişkin temel kavram ve ilkeleri kavrayarak üretilen bilgiyi farklı medyalar aracılığıyla rapor ve sunum haline getirebilme. | X | ||||
3. Tasarım süreci ve yöntemleri ile ilgili temel kavram, ilke ve kuramları yorumlayabilme. | X | ||||
4. Güncel tasarım problemleri ile ilgili temel kavram, ilke ve yaklaşımları analiz edebilme ve eleştirel yaklaşımlarda bulunabilme ve çözüm önerileri geliştirerek uygulayabilme. | X | ||||
5. Güncel tasarım araştırmaları, eğilimleri ve etkinliklerini takip edebilme ve değerlendirebilme. | X | ||||
6. Bir araştırmayı bireysel ve ekiple bilimsel araştırma ilkelerine uygun olarak yürütebilme ve yeni yöntemler geliştirebilme. | X | ||||
7. Tasarımın teorik, pratik ve kültürel içeriğini kazandıracak nitelikte çalışmalar yaparak kavramsal proje önerileri geliştirebilme, aktarabilme ve bunları özgün sanat ve tasarım ürünlerine dönüştürebilme. | X | ||||
8. Tasarımın disiplinlerarası etkinliğini araştırıp kavrayarak ve en az bir yabancı dili etkin şekilde kullanarak bilimsel ve sanatsal çalışmalar planlayabilme, sunabilme ve üretebilme. | X | ||||
9. Yaşam boyu eğitimi gerçekleştirmek üzere, İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı alanına yönelik; özgün projeler geliştirebilme ve değerlendirebilme. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek