SOS610 - TÜRKİYE'DE EŞİTLİK POLİTİKALARI ve FEMİNİZM
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
TÜRKİYE'DE EŞİTLİK POLİTİKALARI ve FEMİNİZM | SOS610 | 2. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 7 |
Önkoşul(lar)-var ise | - | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Doç. Dr. Aksu Bora | |||||
Dersin amacı | Türkiye?de eşitlik politikaları ile feminist hareketler arasındaki süreklilik ve farklılıkları öğrenmektir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | - Türkiye?de ?kadın hakları? söyleminin tarihi, - modernleşme bağlamında feminizm, - neoliberal bağlamda feminizm, - uluslararası sözleşmeler ve kamu politikaları. | |||||
Kaynaklar | ? Adak H. (2007) ?Suffragettes of the empire daughters of the Republic: Women auto/biographers narrate national history (1918-1935)?, New Perspectives on Turkey 36 s.27-51. ? Akşit E.E. (2007) Kızların Sessizliği, İstanbul: İletişim Yayınları. ? Arat Y. (1998) ?Türkiye?de Modernleşme Projesi ve Kadınlar? Türkiye?de Modernleşme ve Ulusal Kimlik içinde der. Sibel Bozdoğan, Reşat Kasaba. İstanbul: Tarih Vakfı Yurt Yayınları. ? Berktay F. (2003) ?Osmanlıdan Cumhuriyete Feminizm? Tarihin Cinsiyeti içinde, ed. Fatmagül Berktay. İstanbul: Metis Yayınları. ? Ayrıntılı okuma listesindeki diğer kaynaklar |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Giriş |
2. Hafta | Türkiye?de ?kadın hakları? söyleminin tarihi |
3. Hafta | Modernleşme bağlamında feminizm |
4. Hafta | Modernitenin dönüşümü |
5. Hafta | 1961 Anayasası dönemi |
6. Hafta | 1980 Anayasası dönemi |
7. Hafta | Feminist hareketin yükselişi |
8. Hafta | Neoliberalizm ve yeni yönetimsellikler çerçevesinde ?kadın hakları? |
9. Hafta | Feminist hareketin çoğullaşması ve çeşitlenmesi |
10. Hafta | 1990?lardan 2000?lere gelirken sosyal politika dönüşümleri |
11. Hafta | Uluslararası sözleşmeler ve kamu politikaları |
12. Hafta | Yasal dönüşümler ve feminist hareket |
13. Hafta | Feminist Hareket içi Güncel Tartışmalar |
14. Hafta | Güncel tartışma alanları |
15. Hafta | Değerlendirme |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 14 | 10 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 60 |
Sunum | 4 | 30 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 0 | 0 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 18 | 40 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 2 | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 4 | 56 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 4 | 5 | 20 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 30 | 60 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü | 34 | 42 | 178 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Kadın ve toplumsal cinsiyet çalışmalarına ilişkin temel yaklaşımlara, kavramlara, kavramlar arası ilişkilere kuramsal ve uygulama düzeyinde yansımalarını da değerlendirecek seviyede hakimdir. | X | ||||
2. Kadın ve toplumsal cinsiyet çalışmalarına ilişkin temel yöntembilimsel (metodolojik) yaklaşımlara, yöntemlere, araştırma tekniklerine ve bunları uygulama ve değerlendirme bilgisine hakimdir. | |||||
3. Kadın ve toplumsal cinsiyet konularına ilişkin bir sosyal araştırma tasarlar/planlar, uygular, yorumlar, raporlaştırır ve akademik kurallara uygun özgün eserler haline getirir. | X | ||||
4. Disiplinlerarası düşünür, sorgular, yorumlar ve değerlendirir. | X | ||||
5. Kadın ve Toplumsal Cinsiyet alanında geliştirilen güncel bilgi ve yaklaşımları takip eder, bunları eleştirel ve sorgulayıcı bir yaklaşımla değerlendirir. | X | ||||
6. Alana ilişkin bilgisini yazılı ve sözlü olarak etkin ve sistemli şekilde aktarır. | X | ||||
7. Kadın ve toplumsal cinsiyet çalışmaları alanında yaptığı her türden akademik üretiminde bilimsel ve mesleki etik ilkeleri bilir ve bunlara uygun davranır. | X | ||||
8. Kadın ve toplumsal cinsiyet alanına ilişkin bilgi ve becerilerini gündelik yaşamında sosyal sorumluluk bilinci ile kullanır. | X | ||||
9. Alanına ilişkin sorun tespiti ve çözümünde ekip çalışmasına katılır ve bilgi paylaşımında bulunur. | |||||
10. Alana ilişkin bilgi ve becerilerini kullanarak kadın ve toplumsal cinsiyet sorunlarına ilişkin çözüm önerileri üretir, politika önerileri geliştirir ve bunları proje ve etkinliklere dönüştürür. | X | ||||
11. Çalışma yaşamında etkili sosyal iletişim kurar. | |||||
12. Öğrenimini bir üst eğitim düzeyine taşır. |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek