SOS610 - TÜRKİYE'DE EŞİTLİK POLİTİKALARI ve FEMİNİZM

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
TÜRKİYE'DE EŞİTLİK POLİTİKALARI ve FEMİNİZM SOS610 2. Yarıyıl 3 0 3 7
Önkoşul(lar)-var ise-
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
 
Dersin sorumlusu(ları)Doç. Dr. Aksu Bora 
Dersin amacıTürkiye?de eşitlik politikaları ile feminist hareketler arasındaki süreklilik ve farklılıkları öğrenmektir. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Bu dersin sonunda öğrenci, - Türkiye?nin yakın tarihinde uygulanan eşitlik politikalarını açıklar. (1,5,8 ve 10)
  2. - Eşitlik anlayışının değişimini analiz eder. (1, ve 10)
  3. - Feminist söylem ile devlet politikalarının söylemi arasındaki bağlantıları ifade eder. (1,3,4,5 ve 7)
  4. - Feminist hareketin tarihini anlatır. (1,5,6 ve 10)
Dersin içeriği- Türkiye?de ?kadın hakları? söyleminin tarihi,
- modernleşme bağlamında feminizm,
- neoliberal bağlamda feminizm,
- uluslararası sözleşmeler ve kamu politikaları.  
Kaynaklar? Adak H. (2007) ?Suffragettes of the empire daughters of the Republic: Women auto/biographers narrate national history (1918-1935)?, New Perspectives on Turkey 36 s.27-51.
? Akşit E.E. (2007) Kızların Sessizliği, İstanbul: İletişim Yayınları.
? Arat Y. (1998) ?Türkiye?de Modernleşme Projesi ve Kadınlar? Türkiye?de Modernleşme ve Ulusal Kimlik içinde der. Sibel Bozdoğan, Reşat Kasaba. İstanbul: Tarih Vakfı Yurt Yayınları.
? Berktay F. (2003) ?Osmanlıdan Cumhuriyete Feminizm? Tarihin Cinsiyeti içinde, ed. Fatmagül Berktay. İstanbul: Metis Yayınları.
? Ayrıntılı okuma listesindeki diğer kaynaklar
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaGiriş
2. HaftaTürkiye?de ?kadın hakları? söyleminin tarihi
3. HaftaModernleşme bağlamında feminizm
4. HaftaModernitenin dönüşümü
5. Hafta1961 Anayasası dönemi
6. Hafta1980 Anayasası dönemi
7. HaftaFeminist hareketin yükselişi
8. HaftaNeoliberalizm ve yeni yönetimsellikler çerçevesinde ?kadın hakları?
9. HaftaFeminist hareketin çoğullaşması ve çeşitlenmesi
10. Hafta1990?lardan 2000?lere gelirken sosyal politika dönüşümleri
11. HaftaUluslararası sözleşmeler ve kamu politikaları
12. HaftaYasal dönüşümler ve feminist hareket
13. HaftaFeminist Hareket içi Güncel Tartışmalar
14. HaftaGüncel tartışma alanları
15. HaftaDeğerlendirme

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)1410
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler260
Sunum430
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar00
Genel sınav00
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı1840
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı260
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14456
Sunum / Seminer Hazırlama4520
Proje000
Ödevler23060
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi000
Toplam İş Yükü3442178

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Kadın ve toplumsal cinsiyet çalışmalarına ilişkin temel yaklaşımlara, kavramlara, kavramlar arası ilişkilere kuramsal ve uygulama düzeyinde yansımalarını da değerlendirecek seviyede hakimdir.    X
2. Kadın ve toplumsal cinsiyet çalışmalarına ilişkin temel yöntembilimsel (metodolojik) yaklaşımlara, yöntemlere, araştırma tekniklerine ve bunları uygulama ve değerlendirme bilgisine hakimdir.     
3. Kadın ve toplumsal cinsiyet konularına ilişkin bir sosyal araştırma tasarlar/planlar, uygular, yorumlar, raporlaştırır ve akademik kurallara uygun özgün eserler haline getirir. X   
4. Disiplinlerarası düşünür, sorgular, yorumlar ve değerlendirir.  X  
5. Kadın ve Toplumsal Cinsiyet alanında geliştirilen güncel bilgi ve yaklaşımları takip eder, bunları eleştirel ve sorgulayıcı bir yaklaşımla değerlendirir.  X  
6. Alana ilişkin bilgisini yazılı ve sözlü olarak etkin ve sistemli şekilde aktarır.   X 
7. Kadın ve toplumsal cinsiyet çalışmaları alanında yaptığı her türden akademik üretiminde bilimsel ve mesleki etik ilkeleri bilir ve bunlara uygun davranır.    X
8. Kadın ve toplumsal cinsiyet alanına ilişkin bilgi ve becerilerini gündelik yaşamında sosyal sorumluluk bilinci ile kullanır.    X
9. Alanına ilişkin sorun tespiti ve çözümünde ekip çalışmasına katılır ve bilgi paylaşımında bulunur.     
10. Alana ilişkin bilgi ve becerilerini kullanarak kadın ve toplumsal cinsiyet sorunlarına ilişkin çözüm önerileri üretir, politika önerileri geliştirir ve bunları proje ve etkinliklere dönüştürür.   X 
11. Çalışma yaşamında etkili sosyal iletişim kurar.     
12. Öğrenimini bir üst eğitim düzeyine taşır.     

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek