İÇT635 - TİCARİ AMAÇLI MEKAN TASARIMI

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
TİCARİ AMAÇLI MEKAN TASARIMI İÇT635 1. Yarıyıl 3 0 3 7
Önkoşul(lar)-var iseyok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
Örnek Olay İncelemesi
 
Dersin sorumlusu(ları)Prof. Bilge Sayıl Onaran 
Dersin amacıÇağdaş ticari amaçlı yapılarının tasarlama süreçlerinin analiz edilerek; tasarım yöntemlerinin araştırılması amaçlanmaktadır. Bu kapsamda, mevcut ticari amaçlı yapılarda bir durum değerlendirilmesi yapmak ve daha sonrasında da çağdaş ticari amaçlı yapılar hakkında inceleme ve araştırılmasının yapılması hedeflenmektedir.  
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Herhangi bir ticari amaçlı iç mekanın analitik olarak çözümlemesini yapabilir.
  2. Bir ticari amaçlı yapının tasarımı meydana getiren tasarım şifrelerini analiz edebilir ve tanımlayabilir.
  3. Ticari amaçlı yapıların çevresi ile iç mekanın ilişkisini analiz edebilir.
  4. Ticari amaçlı iç mekan tasarım yöntemleri ile yapı ilişkisini kurabilir.
  5. Ticari amaçlı yapıların tiplerine göre iç ve dış mekanlarında kullanılan ışık, renk ve dokuların arasındaki ilişkiyi kurabilir.
  6. Araştırılacak ticari amaçlı yapılarının iç mekan tasarımı ile kullanım özellikleri arasındaki ilişkiyi analiz edebilir.
Dersin içeriği1. Analitik araştırma süreçleri
2. Örnek mekanın incelemesi
3. Mekansal ilişkiler ve organizasyonlar
4. Düzenleme yöntemleri
5. Düzenleme ilkeleri 
KaynaklarWinchip Susan (2007). Sustainable Design for Interior Environments. Fairchild Pub., N.Y., USA.
Kibert Charles. (2008). Sustainable Construction Green Building Design and Delivery, John Wiley and Sons Pub. Canada.
Augustin Sally (2009). Place Advantage. John Wiley and Sons Ltd., Canada
Bonda Penny. And Sosnowchik K. (2007). Sustainable Commercial Interiors. John Wiley and Sons Pub. Canada 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. Hafta1.1. Ders Tanıtımı 1.1.1 Derste öğrenilecek kavramların anlatılması 1.1.2 Ders içeriğinin hafta hafta anlatılması 1.1.3 Öğrenciden beklenenler ve isteklerin tartışılması 1.1.4 Ders değerlendirme ve öğrenme çıktılarının tartışılması
2. Hafta2.1. Araştırmanın İçeriklerinin Belirlenmesi ve Araştırma Konularının Tartışarak Belirlenmesi
3. Hafta2.1. Araştırmanın İçeriklerinin Belirlenmesi ve Araştırma Konularının Tartışarak Belirlenmesi
4. Hafta2.2. Belirlenen konulara göre çalışmaların gelişim süreçlerinin belirlenmesi
5. Hafta2.2. Belirlenen konulara göre çalışmaların gelişim süreçlerinin belirlenmesi
6. Hafta3. Konuyla ilgili Kaynakların Belirlenerek Tartışılması
7. Hafta1. Ara Sınav
8. Hafta4. Araştırmanın Verilerinin Tartışılması
9. Hafta4. Araştırmanın Verilerinin Tartışılması
10. Hafta5. Rapor Hazırlama Sürecinin Yönteminin Geliştirilmesi
11. Hafta5. Rapor Hazırlama Sürecinin Yönteminin Geliştirilmesi
12. Hafta 2. Ara Sınav
13. Hafta6. Sunumların Tartışılması
14. Hafta6. Sunumların Tartışılması
15. HaftaGenel sınava hazırlık
16. HaftaGenel Sınav - sunumların gerçekleştirilmesi

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)1410
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler115
Sunum115
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar220
Genel sınav140
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı1860
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı140
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14456
Sunum / Seminer Hazırlama12336
Proje000
Ödevler12336
Ara sınavlara hazırlanma süresi21020
Genel sınava hazırlanma süresi12020
Toplam İş Yükü5543210

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Sanat kültürü ve tasarım disiplini ile ilgili temel kavram, ilke ve kuramları kavrayabilme.    X
2. Bilimsel araştırma yöntemlerine ilişkin temel kavram ve ilkeleri kavrayarak üretilen bilgiyi farklı medyalar aracılığıyla rapor ve sunum haline getirebilme.    X
3. Tasarım süreci ve yöntemleri ile ilgili temel kavram, ilke ve kuramları yorumlayabilme.    X
4. Güncel tasarım problemleri ile ilgili temel kavram, ilke ve yaklaşımları analiz edebilme ve eleştirel yaklaşımlarda bulunabilme ve çözüm önerileri geliştirerek uygulayabilme.    X
5. Güncel tasarım araştırmaları, eğilimleri ve etkinliklerini takip edebilme ve değerlendirebilme.    X
6. Bir araştırmayı bireysel ve ekiple bilimsel araştırma ilkelerine uygun olarak yürütebilme ve yeni yöntemler geliştirebilme.   X 
7. Tasarımın teorik, pratik ve kültürel içeriğini kazandıracak nitelikte çalışmalar yaparak kavramsal proje önerileri geliştirebilme, aktarabilme ve bunları özgün sanat ve tasarım ürünlerine dönüştürebilme.  X  
8. Tasarımın disiplinlerarası etkinliğini araştırıp kavrayarak ve en az bir yabancı dili etkin şekilde kullanarak bilimsel ve sanatsal çalışmalar planlayabilme, sunabilme ve üretebilme.    X 
9. Yaşam boyu eğitimi gerçekleştirmek üzere, İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı alanına yönelik; özgün projeler geliştirebilme ve değerlendirebilme.   X 

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek