İÇT635 - TİCARİ AMAÇLI MEKAN TASARIMI
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
TİCARİ AMAÇLI MEKAN TASARIMI | İÇT635 | 1. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 7 |
Önkoşul(lar)-var ise | yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Örnek Olay İncelemesi | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Bilge Sayıl Onaran | |||||
Dersin amacı | Çağdaş ticari amaçlı yapılarının tasarlama süreçlerinin analiz edilerek; tasarım yöntemlerinin araştırılması amaçlanmaktadır. Bu kapsamda, mevcut ticari amaçlı yapılarda bir durum değerlendirilmesi yapmak ve daha sonrasında da çağdaş ticari amaçlı yapılar hakkında inceleme ve araştırılmasının yapılması hedeflenmektedir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | 1. Analitik araştırma süreçleri 2. Örnek mekanın incelemesi 3. Mekansal ilişkiler ve organizasyonlar 4. Düzenleme yöntemleri 5. Düzenleme ilkeleri | |||||
Kaynaklar | Winchip Susan (2007). Sustainable Design for Interior Environments. Fairchild Pub., N.Y., USA. Kibert Charles. (2008). Sustainable Construction Green Building Design and Delivery, John Wiley and Sons Pub. Canada. Augustin Sally (2009). Place Advantage. John Wiley and Sons Ltd., Canada Bonda Penny. And Sosnowchik K. (2007). Sustainable Commercial Interiors. John Wiley and Sons Pub. Canada |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | 1.1. Ders Tanıtımı 1.1.1 Derste öğrenilecek kavramların anlatılması 1.1.2 Ders içeriğinin hafta hafta anlatılması 1.1.3 Öğrenciden beklenenler ve isteklerin tartışılması 1.1.4 Ders değerlendirme ve öğrenme çıktılarının tartışılması |
2. Hafta | 2.1. Araştırmanın İçeriklerinin Belirlenmesi ve Araştırma Konularının Tartışarak Belirlenmesi |
3. Hafta | 2.1. Araştırmanın İçeriklerinin Belirlenmesi ve Araştırma Konularının Tartışarak Belirlenmesi |
4. Hafta | 2.2. Belirlenen konulara göre çalışmaların gelişim süreçlerinin belirlenmesi |
5. Hafta | 2.2. Belirlenen konulara göre çalışmaların gelişim süreçlerinin belirlenmesi |
6. Hafta | 3. Konuyla ilgili Kaynakların Belirlenerek Tartışılması |
7. Hafta | 1. Ara Sınav |
8. Hafta | 4. Araştırmanın Verilerinin Tartışılması |
9. Hafta | 4. Araştırmanın Verilerinin Tartışılması |
10. Hafta | 5. Rapor Hazırlama Sürecinin Yönteminin Geliştirilmesi |
11. Hafta | 5. Rapor Hazırlama Sürecinin Yönteminin Geliştirilmesi |
12. Hafta | 2. Ara Sınav |
13. Hafta | 6. Sunumların Tartışılması |
14. Hafta | 6. Sunumların Tartışılması |
15. Hafta | Genel sınava hazırlık |
16. Hafta | Genel Sınav - sunumların gerçekleştirilmesi |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 14 | 10 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 15 |
Sunum | 1 | 15 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 2 | 20 |
Genel sınav | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 18 | 60 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 4 | 56 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 12 | 3 | 36 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 12 | 3 | 36 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 2 | 10 | 20 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 55 | 43 | 210 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Sanat kültürü ve tasarım disiplini ile ilgili temel kavram, ilke ve kuramları kavrayabilme. | X | ||||
2. Bilimsel araştırma yöntemlerine ilişkin temel kavram ve ilkeleri kavrayarak üretilen bilgiyi farklı medyalar aracılığıyla rapor ve sunum haline getirebilme. | X | ||||
3. Tasarım süreci ve yöntemleri ile ilgili temel kavram, ilke ve kuramları yorumlayabilme. | X | ||||
4. Güncel tasarım problemleri ile ilgili temel kavram, ilke ve yaklaşımları analiz edebilme ve eleştirel yaklaşımlarda bulunabilme ve çözüm önerileri geliştirerek uygulayabilme. | X | ||||
5. Güncel tasarım araştırmaları, eğilimleri ve etkinliklerini takip edebilme ve değerlendirebilme. | X | ||||
6. Bir araştırmayı bireysel ve ekiple bilimsel araştırma ilkelerine uygun olarak yürütebilme ve yeni yöntemler geliştirebilme. | X | ||||
7. Tasarımın teorik, pratik ve kültürel içeriğini kazandıracak nitelikte çalışmalar yaparak kavramsal proje önerileri geliştirebilme, aktarabilme ve bunları özgün sanat ve tasarım ürünlerine dönüştürebilme. | X | ||||
8. Tasarımın disiplinlerarası etkinliğini araştırıp kavrayarak ve en az bir yabancı dili etkin şekilde kullanarak bilimsel ve sanatsal çalışmalar planlayabilme, sunabilme ve üretebilme. | X | ||||
9. Yaşam boyu eğitimi gerçekleştirmek üzere, İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı alanına yönelik; özgün projeler geliştirebilme ve değerlendirebilme. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek