İÇT603 - İÇ MEKAN TASARIMINDA ÇAĞDAŞ KURAMLAR
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
İÇ MEKAN TASARIMINDA ÇAĞDAŞ KURAMLAR | İÇT603 | 1. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 7 |
Önkoşul(lar)-var ise | yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Rapor Hazırlama ve/veya Sunma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. M. Hakan Ertek | |||||
Dersin amacı | İçmimarlık mesleği alanında, ülkemizde ve farklı ülkelerdeki güncel tasarımcıların tasarım anlayışlarının araştırılmasını sağlamak. Günümüz iç mekan tasarlama kuramlarına genel bir bakış açısı oluşturarak, öğrencilerin bu alandaki tasarım çeşitliliğini algılamalarını sağlayacaktır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | 1. İçmimarlık meslek alanında çalışma yürüten güncel tasarımcıların irdelenmesi. 2. İçmimarlık meslek alanında faaliyet gösteren tasarım ofislerinin ve gruplarının tasarlama yaklaşımlarının irdelenmesi. 3. Sunum dosyaları hakkında bilgi edinilmesi. | |||||
Kaynaklar | Bielefeld B., El Khouli S. (2011). Tasarım Fikirleri. İstanbul: YEM Yayın Ching F. D. K. (1987). İç Mekan Tasarımı - Resimli. İstanbul: Yapı Yayın Coles J., House N. (2012). İç Mimarlığın Temelleri. İstanbul: Literatür Dodsworth S. (2012). İç Mekan Tasarımının Temelleri. İstanbul: Literatür Karı J. (2012). Tasarım Yöntemleri. İstanbul: YEM Yayın Spankie R. (2012). İç Mekan Çizimi ve Sunumu. İstanbul: Literatür |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | İçmimarlık meslek alanının günümüz yapı pratiğindeki güncel konumunun ve mesleki uygulama alanlarıyla ilgili genel kavramların aktarılması. |
2. Hafta | İçmimarlık meslek alanının günümüz yapı pratiğindeki güncel konumunun ve mesleki uygulama alanlarıyla ilgili genel kavramların aktarılması. |
3. Hafta | İçmimarlıkta, tasarım araştırması, tasarlama, projelendirme aşamaları, sunum ve uygulama etaplarının güncel bilgisinin aktarılması. |
4. Hafta | İçmimarlıkta, tasarım araştırması, tasarlama, projelendirme aşamaları, sunum ve uygulama etaplarının güncel bilgisinin aktarılması. |
5. Hafta | İçmimarlıkta tasarım araştırması, tasarlama, projelendirme, sunum ve uygulama yöntemlerinin öğrenciler tarafından araştırılarak rapor olarak hazırlanıp sunulması. |
6. Hafta | 1. Ara Sınav |
7. Hafta | Meslek alanını ilgilendiren yeni malzeme ve teknolojilerin tanınması. |
8. Hafta | Meslek alanını ilgilendiren yeni malzeme ve teknolojilerin tanınması. |
9. Hafta | İçmimarlıkta yeni malzeme ve teknolojilerin öğrenciler tarafından araştırılarak rapor halinde hazırlanıp sunulması. |
10. Hafta | İçmimarlıkta yeni malzeme ve teknolojilerin öğrenciler tarafından araştırılarak rapor halinde hazırlanıp sunulması. |
11. Hafta | 2. Ara Sınav |
12. Hafta | İçmimarlığa yönelik sunum dosyalarının hazırlanması örneklerle aktarılır. |
13. Hafta | İçmimarlığa yönelik sunum dosyalarının hazırlanması örneklerle aktarılır. |
14. Hafta | İçmimarlığa yönelik sunum dosyalarının hazırlanması örneklerle aktarılır. |
15. Hafta | Genel sınava hazırlık |
16. Hafta | Genel Sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 14 | 10 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 30 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 2 | 30 |
Genel sınav | 1 | 30 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 18 | 70 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 30 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 10 | 10 | 100 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 10 | 20 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 2 | 14 | 28 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 29 | 57 | 210 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Sanat kültürü ve tasarım disiplini ile ilgili temel kavram, ilke ve kuramları kavrayabilme. | X | ||||
2. Bilimsel araştırma yöntemlerine ilişkin temel kavram ve ilkeleri kavrayarak üretilen bilgiyi farklı medyalar aracılığıyla rapor ve sunum haline getirebilme. | X | ||||
3. Tasarım süreci ve yöntemleri ile ilgili temel kavram, ilke ve kuramları yorumlayabilme. | X | ||||
4. Güncel tasarım problemleri ile ilgili temel kavram, ilke ve yaklaşımları analiz edebilme ve eleştirel yaklaşımlarda bulunabilme ve çözüm önerileri geliştirerek uygulayabilme. | X | ||||
5. Güncel tasarım araştırmaları, eğilimleri ve etkinliklerini takip edebilme ve değerlendirebilme. | X | ||||
6. Bir araştırmayı bireysel ve ekiple bilimsel araştırma ilkelerine uygun olarak yürütebilme ve yeni yöntemler geliştirebilme. | X | ||||
7. Tasarımın teorik, pratik ve kültürel içeriğini kazandıracak nitelikte çalışmalar yaparak kavramsal proje önerileri geliştirebilme, aktarabilme ve bunları özgün sanat ve tasarım ürünlerine dönüştürebilme. | X | ||||
8. Tasarımın disiplinlerarası etkinliğini araştırıp kavrayarak ve en az bir yabancı dili etkin şekilde kullanarak bilimsel ve sanatsal çalışmalar planlayabilme, sunabilme ve üretebilme. | X | ||||
9. Yaşam boyu eğitimi gerçekleştirmek üzere, İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı alanına yönelik; özgün projeler geliştirebilme ve değerlendirebilme. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek