SOS692 - SUÇ SOSYOLOJİSİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
SUÇ SOSYOLOJİSİ | SOS692 | 2. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 7 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Rapor Hazırlama ve/veya Sunma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Tülin İçli | |||||
Dersin amacı | Dersin sonunda öğrenciler suç sosyolojisi alanındaki teorileri, Türkiye?deki ve dünyadaki mevcut durumu ve çözüm önerileri konusundaki güncel tartışmaları bilir, bildiğini akademik düzeyde aktarır, raporlaştırır | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | ?Suç?un tanımları Suça ilişkin kuramsal yaklaşımlar Türkiye?de ve dünyada suç Alandaki mevcut politikalar | |||||
Kaynaklar | İçli, Tülin Günşen. Kriminoloji.7.Baskı.Seçkin Yayınevi,Ankara,2007 İçli, Tülin Günşen. Türkiye?de Suçlular: Sosyal Kültürel ve Ekonomik Özellikleri. Bizim Büro Basımevi, Ankara,1992. j.Robert Lilly,F.T.Cullen and R.A.Ball .Criminological Theory.Context and Consequences.Sage Pub.,Thousands Oaks2005 Gennaro F.Vito,J.R.Maahs and R.M.Holmes.Criminology.Theory Research and Policy.Jones and Bartlet Pub.,Boston,2007 |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Genel giriş. Suç ve sapma ve kriminoloji kavramlarının tanımları. Suçun unsurları. |
2. Hafta | Suçlu davranışın ölçülmesi ve suç oranlarının hesaplanması Suçlu davranışın açıklanması: 1.Suçlu davranışın bireysel teorileri, A.Klasik ekol, B.Neo klasik ekol C.Pozitif |
3. Hafta | Psikolojik ve biyolojik ve sosyolojik teoriler Sosyal yapı teorileri,(Fonksiyonalist, Gerilim, Sosyal Ekoloji teorileri) |
4. Hafta | Sosyal Öğrenme ve Davranış Teorileri, Ayırıcı Birleşimler Teorisi ve Ayırıcı Fırsat Teorisi. |
5. Hafta | Kontrol Teorileri ve Etiketleme Teorileri |
6. Hafta | Çocuk Suçluluğu?nun nedenleri, çeşitleri, Türkiye?de ve diğer ülkelerde dağılımları |
7. Hafta | Kadın suçluluğu. Nedenleri, Türleri. Türkiye?de ve diğer ülkelerdeki dağılımları. |
8. Hafta | Aile içi şiddet. Nedenleri.Fail profilleri.Ülkemizde ve diğer ülkelerdeki dağılımları. |
9. Hafta | Mala Karşı Suçlar. Nedenleri. Türleri.Fail profilleri.Ülkemizde ve diğer ülkelerdeki dağılım |
10. Hafta | Cinsel suçlar ve bu bağlamda kadın ticareti. Yasadışı insan kaçakçılığı |
11. Hafta | Cana karşı suçlar. Adam Öldürme,yaralama ve öldürmeye teşebbüs |
12. Hafta | Seri cinayetler. Toplu Katliamlar, Nedenler ,Türkiye?de ve diğer ülkelerdeki dağılımı |
13. Hafta | Organize suçlar Nedenler Türkiye?de ve diğer ülkelerdeki dağılımı |
14. Hafta | Terörizm. Nedenler, Türkiye?de ve diğer ülkelerdeki dağılımı |
15. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 10 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 30 |
Sunum | 1 | 10 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 2 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 5 | 70 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 20 | 20 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 20 | 20 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü | 31 | 72 | 176 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Sosyolojiye ilişkin temel kavramlara, kavramlar arası ilişkilere, temel kuramlara ve kuramların inşa edilme biçim ve yöntemlerine hakimdir. | X | ||||
2. Sosyal bilimlere ilişkin temel metodolojik yaklaşımlara, yöntemlere ve araştırma teknikleri ile bunları uygulama ve değerlendirme bilgisine hakimdir. | X | ||||
3. Bir sosyal araştırma tasarlar, uygular, raporlaştırır ve akademik kurallara uygun eserler haline getirir. | X | ||||
4. Bireyler, gruplar ve toplumlar arası ilişkilerin işleyişini anlar, yorumlar ve değerlendirir | X | ||||
5. Araştırma alanına ilişkin toplanan verileri işler ve analiz eder | X | ||||
6. Alanla ilgili bilgisini sosyal sorumluluk bilinci ile kullanır | X | ||||
7. Alana ilişkin bilgisini yazılı ve sözlü olarak etkin ve sistemli şekilde aktarır. | X | ||||
8. Disiplinlerarası düşünür, sorgular, yorumlar ve değerlendirir. | X | ||||
9. Sosyal bilimlerde geliştirilen güncel bilgi ve yaklaşımları takip eder ve bunları eleştirel ve sorgulayıcı bir yaklaşımla değerlendirir. | X | ||||
10. . Alanına ilişkin sorun tespiti ve çözümünde ekip çalışmasına katılır ve bilgi paylaşımında bulunur. | X | ||||
11. Toplumsal sorunlara ilişkin alternatif çözüm önerileri üretir. | X | ||||
12. Toplumsal, kültürel, bilimsel ve mesleki etik ilkeleri bilir ve bunlara uygun davranır. | X | ||||
13. Kültürel farklılıkların bilincinde olur ve gündelik yaşamında bu farklılıklara hassasiyet gösterir. | X | ||||
14. Alan bilgisini mesleki ve gündelik yaşamda kullanır | X | ||||
15. Öğrenimini bir ileri eğitim düzeyine taşıyabilir. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek