SOS666 - TÜRK SOSYOLOGLARI
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
TÜRK SOSYOLOGLARI | SOS666 | 2. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 7 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Nevin GÜNGÖR ERGAN | |||||
Dersin amacı | Türk sosyolojisinin gelişim dönemlerinin ve II. Meşrutiyet dönemi fikir akımlarının ayrıntılı olarak incelenmesi; Seçilecek bazı Türk sosyologlarının görüşlerinin Türk sosyo-kültürel hayatının dinamikleri ve Batıdan gelen tesirlerle nasıl şekillendiği, onların görüşlerinin Türk sosyo-kültür yapısı ve fikir hayatını nasıl etkilediği ve Türk sosyoloji Tarihine katkılarının incelenip değerlendirilmesidir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Türk sosyolojisinin gelişim dönemleri. II. Meşrutiyet Dönemi fikir akımları, bunların Türk sosyolojisine ve Türk sosyo-kültürel yapısına yansımaları Türk sosyolojisinin temel dinamikleri ve bunlar üzerine çalışan şahsiyetleri. Türk sosyolojisinde belli başlı yaklaşımlar ve temsilcileri. Türk sosyolojisinin bazı isimleri ve görüşleri. | |||||
Kaynaklar | Beşikçi, İ., (1969), Doğuda Değişim ve Yapısal Sorunlar, Ankara: Doğan Yayını. Ergün, D., (2000), Ulusal Kişilik, Ankara: İmge Yay. Göle, N., (1992), Modern Mahrem, 3.b., İstanbul: Metis Yay. Güngör, E., (1993), Sosyal Meseleler ve Aydınlar, İstanbul: Ötüken Yay. Ayrıntılı okuma listesindeki diğer kaynaklar |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Türk Sosyolojisinin Tarihi Gelişimi |
2. Hafta | II. Meşrutiyet Dönemi Fikir Akımları |
3. Hafta | Türk Sosyolojisinin temel dinamikleri ve bunlar üzerine çalışan şahsiyetleri |
4. Hafta | Türk sosyolojisinde temel yaklaşımlar ve temsilcileri |
5. Hafta | Mümtaz Turhan; Türkiye?de Batılılaşma, Kültür Değişmeleri |
6. Hafta | Erol Güngör; Türkiye?de Modernleşme, Aydınlar ve Sosyal Problemler |
7. Hafta | Nilüfer Göle; Modernleşme ve İslam |
8. Hafta | Ara sınav |
9. Hafta | İsmail Beşikçi ve Doğu Anadolu |
10. Hafta | Doğan Ergun |
11. Hafta | Baykan Sezer; Doğu-Batı |
12. Hafta | Emre Kongar; Türkiye?nin Toplumsal Yapısı ve Sorunları |
13. Hafta | İsmail Hakkı Baltacıoğlu |
14. Hafta | Nurettin Topçu |
15. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 2 | 30 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 3 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 13 | 4 | 52 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 2 | 20 | 40 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 30 | 30 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 31 | 77 | 184 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Sosyolojiye ilişkin temel kavramlara, kavramlar arası ilişkilere, temel kuramlara ve kuramların inşa edilme biçim ve yöntemlerine hakimdir. | X | ||||
2. Sosyal bilimlere ilişkin temel metodolojik yaklaşımlara, yöntemlere ve araştırma teknikleri ile bunları uygulama ve değerlendirme bilgisine hakimdir. | |||||
3. Bir sosyal araştırma tasarlar, uygular, raporlaştırır ve akademik kurallara uygun eserler haline getirir. | X | ||||
4. Bireyler, gruplar ve toplumlar arası ilişkilerin işleyişini anlar, yorumlar ve değerlendirir | |||||
5. Araştırma alanına ilişkin toplanan verileri işler ve analiz eder | |||||
6. Alanla ilgili bilgisini sosyal sorumluluk bilinci ile kullanır | X | ||||
7. Alana ilişkin bilgisini yazılı ve sözlü olarak etkin ve sistemli şekilde aktarır. | X | ||||
8. Disiplinlerarası düşünür, sorgular, yorumlar ve değerlendirir. | X | ||||
9. Sosyal bilimlerde geliştirilen güncel bilgi ve yaklaşımları takip eder ve bunları eleştirel ve sorgulayıcı bir yaklaşımla değerlendirir. | X | ||||
10. . Alanına ilişkin sorun tespiti ve çözümünde ekip çalışmasına katılır ve bilgi paylaşımında bulunur. | |||||
11. Toplumsal sorunlara ilişkin alternatif çözüm önerileri üretir. | X | ||||
12. Toplumsal, kültürel, bilimsel ve mesleki etik ilkeleri bilir ve bunlara uygun davranır. | |||||
13. Kültürel farklılıkların bilincinde olur ve gündelik yaşamında bu farklılıklara hassasiyet gösterir. | |||||
14. Alan bilgisini mesleki ve gündelik yaşamda kullanır | X | ||||
15. Öğrenimini bir ileri eğitim düzeyine taşıyabilir. |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek