ERG674 - SAHA ÇALIŞMASI II

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
SAHA ÇALIŞMASI II ERG674 2. Yarıyıl 0 8 4 5
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüZorunlu 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriTartışma
Soru-Yanıt
Gözlem
Takım/Grup Çalışması
Uygulama-Alıştırma
Örnek Olay İncelemesi
 
Dersin sorumlusu(ları)Prof. Dr. Mine Uyanık, Prof. Dr. Gonca Bumin, Prof. Dr. Esra Akı, Prof. Dr. Gamze Ekici Çağlar, Prof. Dr. Çiğdem Öksüz, Doç. Dr. Meral Huri, Doç. Dr. Onur Altuntaş, Doç. Dr. Sedef Şahin, Doç. Dr. Gökçen Akyürek, Dr. Öğr. Üyesi Hatice Abaoğlu, Dr. Öğr. Üyesi Orkun Aran 
Dersin amacıSaha çalışması eğitimi, yüksek lisans öğrencileri için gerekli yetkinliklerin oluşturulması amacıyla toplum temelli rehabilitasyon, pediatrik rehabilitasyon, adölesanlarda rehabilitasyon ve geriatrik rehabilitasyon gibi farklı alanlarda araştırma ve uygulama yapma fırsatı sağlar 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Öğrenci; Farklı aktiviteleri kişi merkezli olarak inceler
  2. Etik prensiplere uygun ve multidisipliner olarak çalışır
  3. Kalite ve kalite gelişimi için strateji geliştirir
  4. Bağımsız araştırmalar planlar ve yapar
  5. İletişim becerilerini geliştirir
  6. Aktivite performansını analiz eder ve geliştirir
  7. Ulaşılabilirliği etkileyen faktörleri inceler
  8. Toplum dışına itilmiş bireylerle çalışır
Dersin içeriğiRehabilitasyonun farklı alanlarında ergoterapi yaklaşımlarını uygulamak ve bu yaklaşımları içeren saha çalışmaları planlamak ve yapmak 
Kaynaklar-Sladyk K. Jacops K. Mac Rae N. Occupational thereapy essential for clinical comtpetence. Slack incorporated, New Jersey, 2010
-Kronenberg F, Algado SS, Pollard N. Occupational Therapy without borders, Elsevier 2005.
-CBR A Strategy for rehabilitation, equalization of opportunities, poverty reduction and social inclusion of people with disabilities, Joint Position Paper 2004. 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaKlinik ortamda farklı aktivitelerin kişi merkezli olarak eleştirel gözle incelenmesi
2. HaftaErgoterapi servisleri ve organizasyonlarını analiz etme ve farklı yönetim sistemlerini incelemek
3. HaftaKendi mesleki çalışmalarını multidisipliner ortamla bütünleştirme ve çalışmaların aktarımı
4. HaftaKalite ve kalite gelişimi için strateji geliştirme
5. HaftaEtik çalışma prensipleri
6. HaftaMultidisipliner çalışma
7. HaftaÖzelleşmek istenilen konularla ilgili olarak bağımsız çalışma ve araştırma planlama
8. HaftaÖzelleşmek istenilen konularla ilgili olarak bağımsız çalışma ve araştırma
9. HaftaKişi ve çevresi ile iletişim becerilerini geliştirme
10. HaftaAktivite performansını etkileyen kültürel, fiziksel, sosyal v.b. faktörleri yerinde gözlemleme ve analiz etme
11. HaftaAktivite performansını etkileyen kültürel, fiziksel, sosyal v.b. faktörlere yönelik müdahale stratejileri geliştirme
12. HaftaKamu ve sosyal binalarda ulaşılabilirliği etkileyen faktörlerin incelenmesi
13. HaftaEngelli, yaşlı gibi toplum dışına itilmiş kişilerin katılım problemlerinin analizi
14. HaftaEngelli, yaşlı gibi toplum dışına itilmiş kişilerle çalışma deneyimi
15. HaftaTartışma
16. HaftaFinal Sınavı

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama025
Alan Çalışması025
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum00
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar00
Genel sınav050
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı050
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı050
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama1410140
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)11010
Sunum / Seminer Hazırlama000
Proje000
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi000
Toplam İş Yükü1520150

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Ergoterapi biliminde ileri düzeyde kanıta dayalı mesleki ve akademik bilgi kazanır, sağlık ve yaşam kalitesini bütüncül olarak geliştirir.    X
2. Ergoterapi yaklaşımlarını anlar, sağlık ve rehabilitasyonda bağımsız düşünür, araştırma ihtiyaçlarını belirler, nitel ve nicel yöntemlerle projeler geliştirir.    X
3. Ergoterapinin dinamik ve yaratıcı yapısını kavrar, bilişim teknolojileri ve yabancı dil kullanarak eğitimci, yönetici ve araştırmacı olma becerileri kazanır.    X
4. Ergoterapinin etik standartlarına ve mesleki bağımsızlığına sadık kalır.    X
5. İnterdisipliner çalışmalar yapar, klinikte öğrenci gözetimi yaparak, ergoterapi profesyonellerinin rollerini belirler ve denetler.    X
6. Ergoterapi hizmetlerini toplumun ihtiyaçlarına uygun şekilde geliştirir, yaşam boyu öğrenme ve öğretme ilkelerine bağlı kalır.    X
7. Rehabilitasyonun bütünleyici modelleri üzerinde bilgi birikimini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, disiplinlerarası işbirliğini geliştirir.    X
8. Sokak çocukları, göçmenler, mahkûmlar ve evsizler gibi marjinal grupların toplumsal katılımını destekleyen ulusal ve uluslararası politikalar geliştirir.    X
9. Kültürel, sosyal ve ekonomik faktörlerin bireylerin toplumsal katılımları üzerine etkilerini analiz eder, toplum sağlığını geliştirici eğitimler düzenler.    X
10. Ergoterapi hizmetlerinin tıbbi ve sosyal boyutlarına dair derin bilgiye ulaşır, alandaki bilgileri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir ve çözümler sunar.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek