ERG674 - SAHA ÇALIŞMASI II
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
SAHA ÇALIŞMASI II | ERG674 | 2. Yarıyıl | 0 | 8 | 4 | 5 |
Önkoşul(lar)-var ise | ||||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Tartışma Soru-Yanıt Gözlem Takım/Grup Çalışması Uygulama-Alıştırma Örnek Olay İncelemesi | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Mine Uyanık, Prof. Dr. Gonca Bumin, Prof. Dr. Esra Akı, Prof. Dr. Gamze Ekici Çağlar, Prof. Dr. Çiğdem Öksüz, Doç. Dr. Meral Huri, Doç. Dr. Onur Altuntaş, Doç. Dr. Sedef Şahin, Doç. Dr. Gökçen Akyürek, Dr. Öğr. Üyesi Hatice Abaoğlu, Dr. Öğr. Üyesi Orkun Aran | |||||
Dersin amacı | Saha çalışması eğitimi, yüksek lisans öğrencileri için gerekli yetkinliklerin oluşturulması amacıyla toplum temelli rehabilitasyon, pediatrik rehabilitasyon, adölesanlarda rehabilitasyon ve geriatrik rehabilitasyon gibi farklı alanlarda araştırma ve uygulama yapma fırsatı sağlar | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Rehabilitasyonun farklı alanlarında ergoterapi yaklaşımlarını uygulamak ve bu yaklaşımları içeren saha çalışmaları planlamak ve yapmak | |||||
Kaynaklar | -Sladyk K. Jacops K. Mac Rae N. Occupational thereapy essential for clinical comtpetence. Slack incorporated, New Jersey, 2010 -Kronenberg F, Algado SS, Pollard N. Occupational Therapy without borders, Elsevier 2005. -CBR A Strategy for rehabilitation, equalization of opportunities, poverty reduction and social inclusion of people with disabilities, Joint Position Paper 2004. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Klinik ortamda farklı aktivitelerin kişi merkezli olarak eleştirel gözle incelenmesi |
2. Hafta | Ergoterapi servisleri ve organizasyonlarını analiz etme ve farklı yönetim sistemlerini incelemek |
3. Hafta | Kendi mesleki çalışmalarını multidisipliner ortamla bütünleştirme ve çalışmaların aktarımı |
4. Hafta | Kalite ve kalite gelişimi için strateji geliştirme |
5. Hafta | Etik çalışma prensipleri |
6. Hafta | Multidisipliner çalışma |
7. Hafta | Özelleşmek istenilen konularla ilgili olarak bağımsız çalışma ve araştırma planlama |
8. Hafta | Özelleşmek istenilen konularla ilgili olarak bağımsız çalışma ve araştırma |
9. Hafta | Kişi ve çevresi ile iletişim becerilerini geliştirme |
10. Hafta | Aktivite performansını etkileyen kültürel, fiziksel, sosyal v.b. faktörleri yerinde gözlemleme ve analiz etme |
11. Hafta | Aktivite performansını etkileyen kültürel, fiziksel, sosyal v.b. faktörlere yönelik müdahale stratejileri geliştirme |
12. Hafta | Kamu ve sosyal binalarda ulaşılabilirliği etkileyen faktörlerin incelenmesi |
13. Hafta | Engelli, yaşlı gibi toplum dışına itilmiş kişilerin katılım problemlerinin analizi |
14. Hafta | Engelli, yaşlı gibi toplum dışına itilmiş kişilerle çalışma deneyimi |
15. Hafta | Tartışma |
16. Hafta | Final Sınavı |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 25 |
Alan Çalışması | 0 | 25 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 0 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 10 | 140 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 1 | 10 | 10 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü | 15 | 20 | 150 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Ergoterapi biliminde ileri düzeyde kanıta dayalı mesleki ve akademik bilgi kazanır, sağlık ve yaşam kalitesini bütüncül olarak geliştirir. | X | ||||
2. Ergoterapi yaklaşımlarını anlar, sağlık ve rehabilitasyonda bağımsız düşünür, araştırma ihtiyaçlarını belirler, nitel ve nicel yöntemlerle projeler geliştirir. | X | ||||
3. Ergoterapinin dinamik ve yaratıcı yapısını kavrar, bilişim teknolojileri ve yabancı dil kullanarak eğitimci, yönetici ve araştırmacı olma becerileri kazanır. | X | ||||
4. Ergoterapinin etik standartlarına ve mesleki bağımsızlığına sadık kalır. | X | ||||
5. İnterdisipliner çalışmalar yapar, klinikte öğrenci gözetimi yaparak, ergoterapi profesyonellerinin rollerini belirler ve denetler. | X | ||||
6. Ergoterapi hizmetlerini toplumun ihtiyaçlarına uygun şekilde geliştirir, yaşam boyu öğrenme ve öğretme ilkelerine bağlı kalır. | X | ||||
7. Rehabilitasyonun bütünleyici modelleri üzerinde bilgi birikimini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, disiplinlerarası işbirliğini geliştirir. | X | ||||
8. Sokak çocukları, göçmenler, mahkûmlar ve evsizler gibi marjinal grupların toplumsal katılımını destekleyen ulusal ve uluslararası politikalar geliştirir. | X | ||||
9. Kültürel, sosyal ve ekonomik faktörlerin bireylerin toplumsal katılımları üzerine etkilerini analiz eder, toplum sağlığını geliştirici eğitimler düzenler. | X | ||||
10. Ergoterapi hizmetlerinin tıbbi ve sosyal boyutlarına dair derin bilgiye ulaşır, alandaki bilgileri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir ve çözümler sunar. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek