NEM726 - IŞINIM İLE ISI TRANSFERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
IŞINIM İLE ISI TRANSFERİ NEM726 Herhangi Yarıyıl/Yıl 3 0 3 9
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
Proje Tasarımı/Yönetimi
 
Dersin sorumlusu(ları)Ayhan Yılmazer (Doç.Dr.), Mehmet Tombakoğlu(Prof.Dr.) 
Dersin amacıÖğrencilere; (1) Termal radyasyonun temellerini, (2) Katılımcı ortamda ışınım ile transfer teorisini, (3) Işınım ile transfer denkleminin katılımcı ortamda tam, yaklaşık ve sayısal çözümlerini, (4) Işınım ile birleşik iletim ve taşınım ısı transferlerinin temellerini, (5) Evrik ışınım ısı transferini öğretmek.  
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Termal radyasyonun esaslarını bilmek,
  2. Katılımcı bir ortamda ışınım transfer denklemini açıklamak,
  3. Işınım transfer denkleminin katılımcı bir ortam için tam, yaklaşık ve sayısal çözümleri konusundaki bilgisini ortaya koymak,
  4. Evrik ışınım transfer problemlerinin çözüm yöntemleri konusundaki bilgisini ortaya koymak.
Dersin içeriğiTermal radyasyonun esasları, katılımcı bir ortam için ışınım ile transfer denklemi, tek boyutlu gri bir ortam için tam çözüm, tek boyutlu ortamlar için yaklaşık çözüm yöntemleri, küresel harmonikler yöntemi, kesintili ordinatlar yöntemi, zonal yöntem, hizalanmış ışınların ele alınması, gri olmayan sönme katsayılarının ele alınması, iletim ve taşınım ile birlikte ışınım, evrik ışınım ile ısı transferi.  
KaynaklarModest, Micheal M., Radiative Heat Transfer, 2nd edition, Academic Press, 2003, USA. 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaTermal radyasyonun esasları
2. HaftaKatılımcı bir ortam için ışınım ile transfer denklemi
3. HaftaTek boyutlu gri bir ortam için tam çözüm
4. HaftaTek boyutlu ortamlar için yaklaşık çözüm yöntemleri
5. HaftaKüresel harmonikler yöntemi
6. HaftaKesintili ordinatlar yöntemi
7. HaftaBirinci arasınav
8. HaftaZonal yöntem, hizalanmış ışınların ele alınması
9. HaftaGri olmayan sönme katsayılarının ele alınması
10. Haftaİletim ve taşınım ile birlikte ışınım
11. Haftaİletim ve taşınım ile birlikte ışınım
12. Haftaİkinci arasınav
13. HaftaEvrik ışınım ile ısı transferi
14. HaftaEvrik ışınım ile ısı transferi
15. HaftaGenel sınava hazırlık
16. HaftaGenel sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler810
Sunum120
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar220
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı050
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı050
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14570
Sunum / Seminer Hazırlama16060
Proje000
Ödevler8540
Ara sınavlara hazırlanma süresi2816
Genel sınava hazırlanma süresi11212
Toplam İş Yükü4093240

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Bu program mezunu: Nükleer enerji mühendisliği, teknolojisi ve uygulamaları alanlarında bilimsel araştırma yaparak derin ve kapsamlı bilgiye ulaşır, bilgiyi değerlendirir ve uygular.    X
2. Nükleer proseslere ilişkin mühendislik problemlerini kurgular ve çözmek için özgün yöntemler geliştirir.    X
3. Nükleer reaktör analizi ve mühendisliği, nükleer sistemler, yakıt yönetimi, nükleer güvenlik, radyasyon fiziği ve uygulamaları konularına ilişkin analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler ve yorumlar.    X
4. Nükleer enerjiye/proseslere ilişkin sistem, bileşen ve/veya süreçleri tasarlar, analizini yapar ve yenilikçi çözümler/yöntemler geliştirerek tasarımı her açıdan değerlendirir.   X 
5. Özgün bir araştırma sürecini baştan sona yönetir (tasarlar, uygular ve sonuçlandırır). Bir araştırma ekibinde yöneticilik yapabilir ve ekip elemanlarına nasıl yol göstereceğini bilir.   X 
6. Çalışmalarının aşama ve sonuçlarını, ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı ve/veya sözlü olarak aktararak mevcut bilimsel düzeye/literatüre katkıda bulunur.    X 
7. Mesleki ve etik sorumluluklarının bilincindedir.     X
8. Yaşam boyu öğrenmenin öneminin farkında olarak, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler.     X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek