NEM726 - IŞINIM İLE ISI TRANSFERİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
IŞINIM İLE ISI TRANSFERİ | NEM726 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 3 | 0 | 3 | 9 |
Önkoşul(lar)-var ise | ||||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Rapor Hazırlama ve/veya Sunma Proje Tasarımı/Yönetimi | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Ayhan Yılmazer (Doç.Dr.), Mehmet Tombakoğlu(Prof.Dr.) | |||||
Dersin amacı | Öğrencilere; (1) Termal radyasyonun temellerini, (2) Katılımcı ortamda ışınım ile transfer teorisini, (3) Işınım ile transfer denkleminin katılımcı ortamda tam, yaklaşık ve sayısal çözümlerini, (4) Işınım ile birleşik iletim ve taşınım ısı transferlerinin temellerini, (5) Evrik ışınım ısı transferini öğretmek. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Termal radyasyonun esasları, katılımcı bir ortam için ışınım ile transfer denklemi, tek boyutlu gri bir ortam için tam çözüm, tek boyutlu ortamlar için yaklaşık çözüm yöntemleri, küresel harmonikler yöntemi, kesintili ordinatlar yöntemi, zonal yöntem, hizalanmış ışınların ele alınması, gri olmayan sönme katsayılarının ele alınması, iletim ve taşınım ile birlikte ışınım, evrik ışınım ile ısı transferi. | |||||
Kaynaklar | Modest, Micheal M., Radiative Heat Transfer, 2nd edition, Academic Press, 2003, USA. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Termal radyasyonun esasları |
2. Hafta | Katılımcı bir ortam için ışınım ile transfer denklemi |
3. Hafta | Tek boyutlu gri bir ortam için tam çözüm |
4. Hafta | Tek boyutlu ortamlar için yaklaşık çözüm yöntemleri |
5. Hafta | Küresel harmonikler yöntemi |
6. Hafta | Kesintili ordinatlar yöntemi |
7. Hafta | Birinci arasınav |
8. Hafta | Zonal yöntem, hizalanmış ışınların ele alınması |
9. Hafta | Gri olmayan sönme katsayılarının ele alınması |
10. Hafta | İletim ve taşınım ile birlikte ışınım |
11. Hafta | İletim ve taşınım ile birlikte ışınım |
12. Hafta | İkinci arasınav |
13. Hafta | Evrik ışınım ile ısı transferi |
14. Hafta | Evrik ışınım ile ısı transferi |
15. Hafta | Genel sınava hazırlık |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 8 | 10 |
Sunum | 1 | 20 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 2 | 20 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 5 | 70 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 60 | 60 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 8 | 5 | 40 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 2 | 8 | 16 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü | 40 | 93 | 240 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Bu program mezunu: Nükleer enerji mühendisliği, teknolojisi ve uygulamaları alanlarında bilimsel araştırma yaparak derin ve kapsamlı bilgiye ulaşır, bilgiyi değerlendirir ve uygular. | X | ||||
2. Nükleer proseslere ilişkin mühendislik problemlerini kurgular ve çözmek için özgün yöntemler geliştirir. | X | ||||
3. Nükleer reaktör analizi ve mühendisliği, nükleer sistemler, yakıt yönetimi, nükleer güvenlik, radyasyon fiziği ve uygulamaları konularına ilişkin analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler ve yorumlar. | X | ||||
4. Nükleer enerjiye/proseslere ilişkin sistem, bileşen ve/veya süreçleri tasarlar, analizini yapar ve yenilikçi çözümler/yöntemler geliştirerek tasarımı her açıdan değerlendirir. | X | ||||
5. Özgün bir araştırma sürecini baştan sona yönetir (tasarlar, uygular ve sonuçlandırır). Bir araştırma ekibinde yöneticilik yapabilir ve ekip elemanlarına nasıl yol göstereceğini bilir. | X | ||||
6. Çalışmalarının aşama ve sonuçlarını, ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı ve/veya sözlü olarak aktararak mevcut bilimsel düzeye/literatüre katkıda bulunur. | X | ||||
7. Mesleki ve etik sorumluluklarının bilincindedir. | X | ||||
8. Yaşam boyu öğrenmenin öneminin farkında olarak, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek