NEM662 - KULLANILMIŞ NÜKLEER YAKITLARIN İŞLENMESİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
KULLANILMIŞ NÜKLEER YAKITLARIN İŞLENMESİ | NEM662 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 3 | 0 | 3 | 8 |
Önkoşul(lar)-var ise | ||||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Rapor Hazırlama ve/veya Sunma Sorun/Problem Çözme | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | H. Okan Zabunoğlu (Prof. Dr.) | |||||
Dersin amacı | Öğrencilerin; kullanılmış nükleer yakıtların işlenme yolları hakkında etraflı bilgi edinmesini, akım şeması hesaplarını yapmasını, alternatifleri irdelemesini ve tesis tasarımının esaslarını öğrenmesini sağlamak | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Kullanılmış nükleer yakıtlar, içerikleri ve özellikleri, yeniden işleme yolları, akım şemaları ve ilgili hesaplamalar | |||||
Kaynaklar | (1) Ders notları; ilgili tezler, makaleler, bilgisayar kodları vb. (2) Benedict, M., Pigford, T.H., Levi, H.W., 1981. Nuclear Chemical Engineering. Mc Graw-Hill, New York. (3) Cochran, R.G., Tsoulfanidis, N., 1990. The Nuclear Fuel Cycle: Analysis and Management. American Nuclear Society, Illinois. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Kullanılmış nükleer yakıtlar, özellikleri, içerikleri |
2. Hafta | Kullanılmış nükleer yakıtlar, özellikleri, içerikleri |
3. Hafta | Kullanılmış nükleer yakıtların işlenmesi metodları |
4. Hafta | Purex metodu, ön/son işlemler |
5. Hafta | Ekstraksiyon, temizleme, soyma |
6. Hafta | Ekstraksiyon, temizleme, soyma; alternatif prosesler ve akım şemaları |
7. Hafta | Alternatif prosesler ve akım şemaları |
8. Hafta | Diğer işlemler |
9. Hafta | Tesis tasarımı |
10. Hafta | Akım şeması hesaplamaları, denge denklemleri, kişiye/gruba özel ödev |
11. Hafta | Akım şeması hesaplamaları, denge denklemleri, ilgili bilgisayar kodları |
12. Hafta | Hesaplamalar, ilgili bilgisayar kodları |
13. Hafta | Gelişme toplantısı, mütalaa |
14. Hafta | Ön değerlendirme |
15. Hafta | |
16. Hafta | Nihai rapor/sunum |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 35 |
Sunum | 1 | 30 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 35 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 65 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 35 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 2 | 28 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 100 | 100 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 30 | 30 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü | 30 | 135 | 200 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Nükleer enerji mühendisliği, teknolojisi ve uygulamaları alanlarında bilimsel araştırma yaparak kapsamlı bilgiye derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir ve uygular. | X | ||||
2. Nükleer proseslere ilişkin mühendislik problemlerini kurgular ve çözmek için özgün yöntemler geliştirir. | X | ||||
3. Nükleer reaktör analizi ve mühendisliği, nükleer sistemler, yakıt yönetimi, nükleer güvenlik, radyasyon fiziği ve uygulamaları konularına ilişkin analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler ve yorumlar. | X | ||||
4. Nükleer enerjiye/proseslere ilişkin sistem, bileşen ve/veya süreçleri tasarlar, analizini yapar ve yenilikçi çözümler/yöntemler geliştirerek tasarımı her açıdan değerlendirir. | X | ||||
5. Çalışmalarının aşama ve sonuçlarını, ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı ve/veya sözlü olarak aktararak mevcut bilimsel düzeye/literatüre katkıda bulunur. | X | ||||
6. Mesleki ve etik sorumluluklarının bilincindedir. | X | ||||
7. Yaşam boyu öğrenmenin öneminin farkında olarak, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek