NEM651 - RADYASYON TRANSPORTUNDA SAYISAL YÖNTEMLER
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
RADYASYON TRANSPORTUNDA SAYISAL YÖNTEMLER | NEM651 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 3 | 0 | 3 | 8 |
Önkoşul(lar)-var ise | ||||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Mehmet Tombakoğlu (Prof.Dr.) | |||||
Dersin amacı | Deterministik ve stokastik (Monte Carlo) sayısal çözüm yaklaşımları kullanarak nötron ve foton transport denklemlerinin çözümünü öğretmek, Monte Carlo kodları ile nötron ve foton taşınım denkleminin çözümünü yapmak ve nükleer mühendisliğin çeşitli alanlarında Monte Carlo kodlarının kullanımını göstermek. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Nötron transport denkleminin sayısal çözümü, iteratif metodlar. Nötron transport denkleminin bir boyutta çözümü, SN metodu. Monte Carlo metodu ve nötron ve foton transportunun benzeşimi, Monte Carlo kodları ile kritiklik hesaplarının benzeşimi. | |||||
Kaynaklar | (1) E.E. Lewis and W.E. Miller, Jr., Computational Methods of Neutron Transport, American Nuclear Society, IL (1993). (2) Ders notları. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Nötron transport denklemi ve sayısal çözümlemesi |
2. Hafta | Nötron transport denkleminin SN yöntemi ile çözümü |
3. Hafta | Çoğaltıcı ortamlarda nötron transport denkleminin SN yöntemi ile çözümü |
4. Hafta | Radyasyon transport denkleminin SN yöntemi ile çözümü |
5. Hafta | Monte Carlo yöntemine giriş |
6. Hafta | Monte Carlo yöntemi |
7. Hafta | Ara Sınav, Monte Carlo yöntemi |
8. Hafta | Örnekleme teknikleri ve varyans azaltma |
9. Hafta | Monte Carlo uygulamaları |
10. Hafta | Foton ve nötron transportunun Monte Carlo ile benzeşimi |
11. Hafta | Monte Carlo ile kritiklik hesaplamalarının benzeşimi |
12. Hafta | Monte Carlo kullanarak zırhlama problemlerinin benzeşimi |
13. Hafta | Hata belirleme ve varyans azaltma teknikleri |
14. Hafta | Basit zırhlama problemleri için varyans azaltma teknikleri |
15. Hafta | |
16. Hafta | Final Sınavı |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 5 | 30 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 2 | 28 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 5 | 20 | 100 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 12 | 12 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü | 35 | 55 | 200 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Nükleer enerji mühendisliği, teknolojisi ve uygulamaları alanlarında bilimsel araştırma yaparak kapsamlı bilgiye derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir ve uygular. | X | ||||
2. Nükleer proseslere ilişkin mühendislik problemlerini kurgular ve çözmek için özgün yöntemler geliştirir. | X | ||||
3. Nükleer reaktör analizi ve mühendisliği, nükleer sistemler, yakıt yönetimi, nükleer güvenlik, radyasyon fiziği ve uygulamaları konularına ilişkin analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler ve yorumlar. | X | ||||
4. Nükleer enerjiye/proseslere ilişkin sistem, bileşen ve/veya süreçleri tasarlar, analizini yapar ve yenilikçi çözümler/yöntemler geliştirerek tasarımı her açıdan değerlendirir. | X | ||||
5. Çalışmalarının aşama ve sonuçlarını, ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı ve/veya sözlü olarak aktararak mevcut bilimsel düzeye/literatüre katkıda bulunur. | X | ||||
6. Mesleki ve etik sorumluluklarının bilincindedir. | X | ||||
7. Yaşam boyu öğrenmenin öneminin farkında olarak, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek