NEM645 - KAZALARIN DETERMİNİSTİK ANALİZLERİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
KAZALARIN DETERMİNİSTİK ANALİZLERİ | NEM645 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 3 | 0 | 3 | 8 |
Önkoşul(lar)-var ise | ||||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Sorun/Problem Çözme Proje Tasarımı/Yönetimi | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | C. Niyazi Sökmen (Prof. Dr.) | |||||
Dersin amacı | Öğrenciyi, nükleer reaktörlerin güvenlik analizi raporlarında yer alan kaza analizlerinin yapılması ve sonuçlarının değerlendirilmesi hakkında bilgi sahibi yapmak ve bu tip analizleri yapabilecek ve yorumlayabilecek konuma getirmek | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Güvenlik sistemleri, kaza başlatıcıları ve analizleri, kabul kriterleri, kullanılan bilgisayar kodları ve fiziksel yaklaşımlar | |||||
Kaynaklar | (1) Accident analysis for nuclear power plants. ? Vienna : International Atomic Energy Agency, 2002. (2) Deterministic safety analysis for nuclear power plants : safety guide. ?Vienna : International Atomic Energy Agency, 2009. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Giriş ve kullanılacak kodların tanıtımı |
2. Hafta | İki fazlı akış tekrarı |
3. Hafta | Bileşenlerin modellenmesi ve model kontrolü |
4. Hafta | Bileşenlerin modellenmesi ve model kontrolü |
5. Hafta | Başlatıcı olaylar ve varsayımlar |
6. Hafta | Kabul kriterleri |
7. Hafta | Tasarıma temel kazalar |
8. Hafta | Reaktivite kazaları |
9. Hafta | Isı çekişindeki artış kazaları |
10. Hafta | Isı çekişindeki azalış kazaları |
11. Hafta | Akış kaybı kazaları |
12. Hafta | Soğutucu kaybı kazaları |
13. Hafta | Soğutucu kaybı kazaları |
14. Hafta | Şiddetli kazalar |
15. Hafta | |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 4 | 10 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 4 | 40 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 3 | 42 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 4 | 20 | 80 |
Ödevler | 4 | 4 | 16 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 37 | 50 | 200 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Nükleer enerji mühendisliği, teknolojisi ve uygulamaları alanlarında bilimsel araştırma yaparak kapsamlı bilgiye derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir ve uygular. | X | ||||
2. Nükleer proseslere ilişkin mühendislik problemlerini kurgular ve çözmek için özgün yöntemler geliştirir. | X | ||||
3. Nükleer reaktör analizi ve mühendisliği, nükleer sistemler, yakıt yönetimi, nükleer güvenlik, radyasyon fiziği ve uygulamaları konularına ilişkin analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler ve yorumlar. | X | ||||
4. Nükleer enerjiye/proseslere ilişkin sistem, bileşen ve/veya süreçleri tasarlar, analizini yapar ve yenilikçi çözümler/yöntemler geliştirerek tasarımı her açıdan değerlendirir. | X | ||||
5. Çalışmalarının aşama ve sonuçlarını, ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı ve/veya sözlü olarak aktararak mevcut bilimsel düzeye/literatüre katkıda bulunur. | X | ||||
6. Mesleki ve etik sorumluluklarının bilincindedir. | X | ||||
7. Yaşam boyu öğrenmenin öneminin farkında olarak, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek