NEM645 - KAZALARIN DETERMİNİSTİK ANALİZLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
KAZALARIN DETERMİNİSTİK ANALİZLERİ NEM645 Herhangi Yarıyıl/Yıl 3 0 3 8
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Sorun/Problem Çözme
Proje Tasarımı/Yönetimi
 
Dersin sorumlusu(ları)C. Niyazi Sökmen (Prof. Dr.) 
Dersin amacıÖğrenciyi, nükleer reaktörlerin güvenlik analizi raporlarında yer alan kaza analizlerinin yapılması ve sonuçlarının değerlendirilmesi hakkında bilgi sahibi yapmak ve bu tip analizleri yapabilecek ve yorumlayabilecek konuma getirmek 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Bu dersi başaran öğrenci, Fiziksel tanımı ve fonksiyonu belirli bir bileşen için deterministik kaza analizlerinde kullanılabilecek bir model oluşturabilir; var olan bir modelin bu amaçla kullanılıp kullanılamayacağına karar verebilir;
  2. Bu tip analizlerde kullanılması gereken ilk ve sınır şartlarını bilir.
  3. Bu tip analizlerin sonuçlarının güvenlik açısından kabul edilebilir olup olmadığını değerlendirebilir;
  4. Bu tip analizleri yapabilir ve sonuçlarını rapor olarak sunabilir.
  5. Bir nükleer reaktörün güvenlik analizi raporunu inceleyerek değerlendirmelerde bulunabilir.
Dersin içeriğiGüvenlik sistemleri, kaza başlatıcıları ve analizleri, kabul kriterleri, kullanılan bilgisayar kodları ve fiziksel yaklaşımlar 
Kaynaklar(1) Accident analysis for nuclear power plants. ? Vienna : International Atomic Energy Agency, 2002. (2) Deterministic safety analysis for nuclear power plants : safety guide. ?Vienna : International Atomic Energy Agency, 2009. 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaGiriş ve kullanılacak kodların tanıtımı
2. Haftaİki fazlı akış tekrarı
3. HaftaBileşenlerin modellenmesi ve model kontrolü
4. HaftaBileşenlerin modellenmesi ve model kontrolü
5. HaftaBaşlatıcı olaylar ve varsayımlar
6. HaftaKabul kriterleri
7. HaftaTasarıma temel kazalar
8. HaftaReaktivite kazaları
9. HaftaIsı çekişindeki artış kazaları
10. HaftaIsı çekişindeki azalış kazaları
11. HaftaAkış kaybı kazaları
12. HaftaSoğutucu kaybı kazaları
13. HaftaSoğutucu kaybı kazaları
14. HaftaŞiddetli kazalar
15. Hafta
16. HaftaGenel sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler410
Sunum00
Projeler440
Seminer00
Ara Sınavlar00
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı050
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı050
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14342
Sunum / Seminer Hazırlama000
Proje42080
Ödevler4416
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi12020
Toplam İş Yükü3750200

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Nükleer enerji mühendisliği, teknolojisi ve uygulamaları alanlarında bilimsel araştırma yaparak kapsamlı bilgiye derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir ve uygular.    X
2. Nükleer proseslere ilişkin mühendislik problemlerini kurgular ve çözmek için özgün yöntemler geliştirir.    X
3. Nükleer reaktör analizi ve mühendisliği, nükleer sistemler, yakıt yönetimi, nükleer güvenlik, radyasyon fiziği ve uygulamaları konularına ilişkin analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler ve yorumlar.    X
4. Nükleer enerjiye/proseslere ilişkin sistem, bileşen ve/veya süreçleri tasarlar, analizini yapar ve yenilikçi çözümler/yöntemler geliştirerek tasarımı her açıdan değerlendirir.   X 
5. Çalışmalarının aşama ve sonuçlarını, ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı ve/veya sözlü olarak aktararak mevcut bilimsel düzeye/literatüre katkıda bulunur.   X 
6. Mesleki ve etik sorumluluklarının bilincindedir.    X
7. Yaşam boyu öğrenmenin öneminin farkında olarak, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek