ERG768 - SAĞLIK ve İYİ OLMA STRATEJİLERİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
SAĞLIK ve İYİ OLMA STRATEJİLERİ | ERG768 | 2. Yarıyıl | 3 | 2 | 4 | 8 |
Önkoşul(lar)-var ise | ||||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Soru-Yanıt Örnek Olay İncelemesi Proje Tasarımı/Yönetimi | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Gonca Bumin, Prof. Dr. Mine Uyanık, Prof. Dr. Esra Akı, Prof. Dr. Gamze Ekici Çağlar, Prof. Dr. Çiğdem Öksüz, Doç. Dr. Meral Huri, Doç. Dr. Sedef Karayazgan Şahin, Doç. Dr. Gökçen Akyürek, Dr. Öğr. Üyesi Hatice Abaoğlu, Dr. Öğr. Üyesi Orkun Tahir Aran | |||||
Dersin amacı | Sağlık ve iyi olma stratejileri, ergoterapi müdahaleleri ve modelleri hakkında bilgi sahibi olmak ve yeni stratejiler geliştirebilmektir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Sağlık ve iyi olma hallerinde Ergoterapinin rolü Sağlığın artılrılmasında Ergoterapi modelleri Toplum sağlığı,etik kurallar, ICF ve Dünya Sağlık Örgütü `nün sağlığa bakışı Ergoterapi perspektifi ve stratejiler | |||||
Kaynaklar | -Scaffa ME., Reıtz SM., Pızzı MA. Occupatıonal Therapy In The Promotıon Of Health And Wellness. -Pendleton HM, Shultz-Krohn. Pedrettı?s Occupatıonal Therapy Practıce Skılls For Physıcal Dysfunctıon. Mosby, Calıfornıa, 2006. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Sağlık ve iyi olma tanımlarında ergoterapinin rolü, tarihi ve filozofik olarak bakışı |
2. Hafta | Sağlığın artırılmasında ergoterapi modelleri |
3. Hafta | Toplum sağlığı,etik kurallar, ICF ve Dünya Sağlık Örgütü `nün sağlığa bakışı |
4. Hafta | Sağlık ve iyi olma hallerinin artırılması için müdahaleler |
5. Hafta | Sağlık ve iyi olma hallerinde Ergoterapi perspektifi ve stratejiler |
6. Hafta | Örnek vakalarla tartışma |
7. Hafta | Sağlık ve iyi olma hallerinde Ergoterapi araştırmaları ve makaleler |
8. Hafta | Araştırma için hipotezin kurulması ve çalışmanın oluşturulması |
9. Hafta | Araştırma verilerinin toplanması |
10. Hafta | Araştırma verilerinin toplanması |
11. Hafta | Araştırma verilerinin toplanması |
12. Hafta | Proje verilerinin analiz edilmesi |
13. Hafta | Araştırma verilerinin yorumlanarak yayına hazırlanması |
14. Hafta | Araştırma verilerinin yorumlanarak yayına hazırlanması |
15. Hafta | Ödev sunumu |
16. Hafta | Ödev sunumu |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 14 | 10 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 4 | 20 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 50 |
Sunum | 1 | 20 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 0 | 0 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 15 | 4 | 60 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 15 | 2 | 30 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 15 | 6 | 90 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 5 | 3 | 15 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 3 | 15 | 45 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü | 53 | 30 | 240 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Ergoterapi alanında yeni yöntemlerin/modellerin geliştirmesinde aktif rol oynar, uluslarası düzeyde kazandığı bilgiyi ülkemize adapte eder, günlük yaşamı kolaylaştırıcı yaklaşımları tasarlar. | X | ||||
2. Ergoterapi alanı ile ilgili kanıta dayalı bağımsız araştırmalar yapar, sonuçlarını analiz eder, sunar, tartışır, yayınlar ve yeni bilgi üretilmesine katkı verir | X | ||||
3. Ulusal ve uluslararası projelerde araştırmacı ve yürütücü olarak rol alır, interdisipliner araştırmalar yapar. | X | ||||
4. Meslektaşları, diğer rehabilitasyon profesyonelleri ve ilgili meslek grupları ile etik prensipler içinde çalışır, liderlik ve yöneticilik rolü üstlenir. | X | ||||
5. Toplum dışına itilmiş kişi ve toplulukların aktiviteler ve toplumsal görevleri yerine getirme haklarını geliştirici politikalar oluşturmasında ve uygulanmasına rol alır. | X | ||||
6. Araştırma etiğine bağlı kalarak yaşam boyu eğrenme ve öğretme beceri ve tutumunu kazanır. | X | ||||
7. İnterdisipliner çalışmalar yapar, interprofesyonel öğrenme davranışı geliştirerek farklı bilim alanlarından gelen bilgiyi bütünleştirir. | X | ||||
8. Ergoterapi hizmetleri ile ilgili denetleyici, danışman, yönetici, gözlemci rollerinin kalitesini artırmak amacıyla araştırmalar yapar. | X | ||||
9. Bilişim teknolojileri ve yabancı dil bilgisini kullanarak paydaşlarla iş birliği ve bilgi paylaşımında bulunur. | X | ||||
10. Kültürel değişkenliğe bağlı olarak toplumun ihtiyacını analiz eder ve katılımı artırmaya yönelik yeni alanların oluşturulmasına öncülük eder. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek