ERG768 - SAĞLIK ve İYİ OLMA STRATEJİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
SAĞLIK ve İYİ OLMA STRATEJİLERİ ERG768 2. Yarıyıl 3 2 4 8
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Soru-Yanıt
Örnek Olay İncelemesi
Proje Tasarımı/Yönetimi
 
Dersin sorumlusu(ları)Prof. Dr. Gonca Bumin, Prof. Dr. Mine Uyanık, Prof. Dr. Esra Akı, Prof. Dr. Gamze Ekici Çağlar, Prof. Dr. Çiğdem Öksüz, Doç. Dr. Meral Huri, Doç. Dr. Sedef Karayazgan Şahin, Doç. Dr. Gökçen Akyürek, Dr. Öğr. Üyesi Hatice Abaoğlu, Dr. Öğr. Üyesi Orkun Tahir Aran 
Dersin amacıSağlık ve iyi olma stratejileri, ergoterapi müdahaleleri ve modelleri hakkında bilgi sahibi olmak ve yeni stratejiler geliştirebilmektir. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Sağlık ve iyi olma durumlarında ergoterapinin rolünü tanımlar
  2. Ergoterapi modellerini tanımlar
  3. Sağlık ve iyi olma hallerinde ergoterapi perspektifi ve stratejilerini tanımlar
  4. Örnek vakalarla geliştirilmesi gereken stratejileri analiz eder
  5. Sağlık ve iyi olma hallerinin artırılması için yeni stratejiler geliştirir
Dersin içeriğiSağlık ve iyi olma hallerinde Ergoterapinin rolü
Sağlığın artılrılmasında Ergoterapi modelleri
Toplum sağlığı,etik kurallar, ICF ve Dünya Sağlık Örgütü `nün sağlığa bakışı
Ergoterapi perspektifi ve stratejiler 
Kaynaklar-Scaffa ME., Reıtz SM., Pızzı MA. Occupatıonal Therapy In The Promotıon Of Health And Wellness.
-Pendleton HM, Shultz-Krohn. Pedrettı?s Occupatıonal Therapy Practıce Skılls For Physıcal Dysfunctıon. Mosby, Calıfornıa, 2006. 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaSağlık ve iyi olma tanımlarında ergoterapinin rolü, tarihi ve filozofik olarak bakışı
2. HaftaSağlığın artırılmasında ergoterapi modelleri
3. HaftaToplum sağlığı,etik kurallar, ICF ve Dünya Sağlık Örgütü `nün sağlığa bakışı
4. HaftaSağlık ve iyi olma hallerinin artırılması için müdahaleler
5. HaftaSağlık ve iyi olma hallerinde Ergoterapi perspektifi ve stratejiler
6. HaftaÖrnek vakalarla tartışma
7. HaftaSağlık ve iyi olma hallerinde Ergoterapi araştırmaları ve makaleler
8. HaftaAraştırma için hipotezin kurulması ve çalışmanın oluşturulması
9. HaftaAraştırma verilerinin toplanması
10. HaftaAraştırma verilerinin toplanması
11. HaftaAraştırma verilerinin toplanması
12. HaftaProje verilerinin analiz edilmesi
13. HaftaAraştırma verilerinin yorumlanarak yayına hazırlanması
14. HaftaAraştırma verilerinin yorumlanarak yayına hazırlanması
15. HaftaÖdev sunumu
16. HaftaÖdev sunumu

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)1410
Laboratuar00
Uygulama420
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler150
Sunum120
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar00
Genel sınav00
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı150
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 15 4 60
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama15230
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)15690
Sunum / Seminer Hazırlama5315
Proje000
Ödevler31545
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi000
Toplam İş Yükü5330240

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Ergoterapi alanında yeni yöntemlerin/modellerin geliştirmesinde aktif rol oynar, uluslarası düzeyde kazandığı bilgiyi ülkemize adapte eder, günlük yaşamı kolaylaştırıcı yaklaşımları tasarlar.    X
2. Ergoterapi alanı ile ilgili kanıta dayalı bağımsız araştırmalar yapar, sonuçlarını analiz eder, sunar, tartışır, yayınlar ve yeni bilgi üretilmesine katkı verir   X 
3. Ulusal ve uluslararası projelerde araştırmacı ve yürütücü olarak rol alır, interdisipliner araştırmalar yapar.X    
4. Meslektaşları, diğer rehabilitasyon profesyonelleri ve ilgili meslek grupları ile etik prensipler içinde çalışır, liderlik ve yöneticilik rolü üstlenir.    X
5. Toplum dışına itilmiş kişi ve toplulukların aktiviteler ve toplumsal görevleri yerine getirme haklarını geliştirici politikalar oluşturmasında ve uygulanmasına rol alır.X    
6. Araştırma etiğine bağlı kalarak yaşam boyu eğrenme ve öğretme beceri ve tutumunu kazanır.   X 
7. İnterdisipliner çalışmalar yapar, interprofesyonel öğrenme davranışı geliştirerek farklı bilim alanlarından gelen bilgiyi bütünleştirir.X    
8. Ergoterapi hizmetleri ile ilgili denetleyici, danışman, yönetici, gözlemci rollerinin kalitesini artırmak amacıyla araştırmalar yapar.   X 
9. Bilişim teknolojileri ve yabancı dil bilgisini kullanarak paydaşlarla iş birliği ve bilgi paylaşımında bulunur.X    
10. Kültürel değişkenliğe bağlı olarak toplumun ihtiyacını analiz eder ve katılımı artırmaya yönelik yeni alanların oluşturulmasına öncülük eder.X    

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek