ERG765 - ERGOTERAPİ ARAŞTIRMALARI

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
ERGOTERAPİ ARAŞTIRMALARI ERG765 1. Yarıyıl 3 2 4 8
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Takım/Grup Çalışması
Uygulama-Alıştırma
Beyin Fırtınası
 
Dersin sorumlusu(ları)Prof. Dr. Mine Uyanık, Prof. Dr. Gonca Bumin, Prof. Dr.Esra Akı, Prof. Dr. Gamze Ekici Çağlar, Prof. Dr. Çiğdem Öksüz, Doç. Dr. Meral Huri, Doç. Dr. Sedef Şahin, Doç. Dr. Gökçen Akyürek , Doç. Dr. Onur Altuntaş , Doç. Dr. Hatice Abaoğlu, Doç. Dr. Orkun Tahir Aran 
Dersin amacıBu dersin amacı ergoterapi çalışmalarında kullanılan kalitatif ve kantitatif araştırma yöntemlerini ve ilgili literatürü eleştirel bakış açısıyla ileri düzeyde analiz etmek, incelemek ve kanıta dayalı araştırma hipotezlerini oluşturmak ve araştırma raporunu yazmak için ileri düzeyde bilgi ve beceri kazandırmaktır. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Mesleki gelişimde araştırmanın önemini tanımlar
  2. Araştırma sürecini ve araştırmaların özelliklerini analiz eder
  3. Araştırmalarda mesleki sorumluluk ve rolleri analiz eder
  4. Ergoterapi ve rehabilitasyon ile ilgili literatürü eleştirel bakış açısıyla ileri düzeyde analiz etme, inceleme ve araştırma becerisi geliştirir
  5. Kalitatif ve kantitatif araştırma yöntemlerini karşılaştırır ve analiz eder
  6. Kanıta dayalı uygulamalar için araştırma hipotezlerini oluşturur ve kullanacağı yöntemleri belirler
  7. Araştırma raporu yazma becerisini geliştirir
Dersin içeriğiMesleki gelişimde araştırmanın önemi, araştırma süreci
Kalitatif ve kantitatif araştırma yöntemleri
Literatürün incelenmesi,
Araştırma raporu yazma 
Kaynaklar1. Kielhofner G. Research in Occupational Therapy, Methods of Inquiry for Enhancing Practice, Davis Company, 2006.  

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaMesleki gelişimde araştırmanın önemi, araştırma süreci
2. HaftaAraştırma süreci ve araştırmaların özellikleri
3. HaftaAraştırmalarda mesleki sorumluluk ve roller
4. HaftaAraştırma tipleri
5. HaftaTanımlayıcı araştırmalar
6. HaftaAraştırmaların planlanması
7. HaftaLiteratür taraması
8. HaftaDeğerlendirme yöntemleri
9. HaftaDeğerlendirme yöntemleri
10. HaftaUygulama
11. HaftaUygulama
12. HaftaVeri analizi
13. HaftaMakale yazımı
14. HaftaMakale yazımı
15. Hafta
16. HaftaÖdev sunumu

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)1410
Laboratuar00
Uygulama120
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler150
Sunum120
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar00
Genel sınav00
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı150
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 15 4 60
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama15230
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)15690
Sunum / Seminer Hazırlama5315
Proje000
Ödevler31545
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi000
Toplam İş Yükü5330240

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Ergoterapi alanında yeni yöntemlerin/modellerin geliştirmesinde aktif rol oynar, uluslarası düzeyde kazandığı bilgiyi ülkemize adapte eder, günlük yaşamı kolaylaştırıcı yaklaşımları tasarlar.X    
2. Ergoterapi alanı ile ilgili kanıta dayalı bağımsız araştırmalar yapar, sonuçlarını analiz eder, sunar, tartışır, yayınlar ve yeni bilgi üretilmesine katkı verir    X
3. Ulusal ve uluslararası projelerde araştırmacı ve yürütücü olarak rol alır, interdisipliner araştırmalar yapar.    X
4. Meslektaşları, diğer rehabilitasyon profesyonelleri ve ilgili meslek grupları ile etik prensipler içinde çalışır, liderlik ve yöneticilik rolü üstlenir.   X 
5. Toplum dışına itilmiş kişi ve toplulukların aktiviteler ve toplumsal görevleri yerine getirme haklarını geliştirici politikalar oluşturmasında ve uygulanmasına rol alır.X    
6. Araştırma etiğine bağlı kalarak yaşam boyu eğrenme ve öğretme beceri ve tutumunu kazanır.    X
7. İnterdisipliner çalışmalar yapar, interprofesyonel öğrenme davranışı geliştirerek farklı bilim alanlarından gelen bilgiyi bütünleştirir.    X
8. Ergoterapi hizmetleri ile ilgili denetleyici, danışman, yönetici, gözlemci rollerinin kalitesini artırmak amacıyla araştırmalar yapar.X    
9. Bilişim teknolojileri ve yabancı dil bilgisini kullanarak paydaşlarla iş birliği ve bilgi paylaşımında bulunur.    X
10. Kültürel değişkenliğe bağlı olarak toplumun ihtiyacını analiz eder ve katılımı artırmaya yönelik yeni alanların oluşturulmasına öncülük eder.X    

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek