ERG752 - MESLEKİ REHABİLİTASYON II

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
MESLEKİ REHABİLİTASYON II ERG752 2. Yarıyıl 3 2 4 8
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Takım/Grup Çalışması
Uygulama-Alıştırma
Örnek Olay İncelemesi
Sorun/Problem Çözme
 
Dersin sorumlusu(ları)Prof. Dr. Mine Uyanık, Prof .Dr. Gonca Bumin, Prof. Dr. Esra Akı, Prof. Dr. Gamze Ekici Çağlar, Prof. Dr. Çiğdem Öksüz, Doç. Dr. Meral Huri, Doç. Dr. Onur Altuntaş, Doç. Dr. Sedef Şahin, Doç. Dr. Gökçen Akyürek, Dr. Öğ. Üyesi Hatice Abaoğlu, Dr. Öğ. Üyesi Orkun Tahir Aran 
Dersin amacıRehabilitasyonun etkisini artırmak için mesleki rehabilitasyon uygulamalarını kullanma nedenlerini açıklamak, değerlendirme yöntemlerini güncel gelişmelere uygun, kişi, çevre ve işi dikkate alarak yapabilmek, değişik problemlerde mesleki rehabilitasyon uygulamaları ile toplumsal katılımı artırma programlarında problem çözme becerisini geliştirmek, üretici oküpasyonlar ve yaşam kalitesi arasındaki ilişkiyi ergoterapi teorileri içinde tanımlamaktır. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Çalışma yeteneği ve işe geri dönüşü etkileyen faktörleri kavrar.
  2. Rehabilitasyonun hangi aşamasında mesleki rehabilitasyonun ilave edileceğini bilir.
  3. Çalışma ortamında üretici oküpasyonlar ve yaşam kalitesi ile ilgili ergoterapi yaklaşımlarını tanımlar
  4. Mesleki rehabilitasyon içinde fonksiyonel kapasite değerlendirmelerini kişi, çevre ve işe uygun uygular ve yorumlar.
  5. Mesleki rehabilitasyon programlarını problemlere özel seçer, planlar ve uygular.
Dersin içeriğiMesleki rehabilitasyon uygulamaları, engellilik ve çevre
Fonksiyonel Değerlendirmeler
İş Rehabilitasyon programları
Çeşitli problemlerde mesleki rehabilitasyon ve mesleğe adaptasyon yaklaşımları 
Kaynaklar1. Gobelet, C, Franchignoni F.: Vocational rehabilitation, Springer-Verlag France 2006.
2. Ross J.: Occupational Therapy and Vocational Rehabilitation, John Wiley & Sons, Ltd, 2007, England
3. Trombly, CA ?Occupational Therapy for Physical Dysfunction?, William&Wilkins, 1989, Baltimore, USA. 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaMesleki rehabilitasyon uygulamaları
2. HaftaBir süreç olarak engellilik
3. HaftaMesleki Rehabilitasyon Uygulamalarının sosyo-kültürel yönü ve çalışma ortamında yaşam kalitesini geliştirmede ergoterapi yaklaşımlarının incelenmesi (Üretici aktiviteler ile yaşam kalitesi ilişkisi gibi)
4. HaftaFonksiyonel kapasite Değerlendirmesi (FCE-Functional Capacity Evaluation)
5. Haftaİş Rehabilitasyon programları: İş sağlamlaştırma ve iş iyileştirme
6. HaftaAra sınav
7. HaftaMesleki Rehabilitasyon ve bel ağrısı
8. HaftaKas-iskelet rahatsızlıklarında mesleki rehabilitasyon uygulamaları- boyun ve omuz bölgesi
9. HaftaTravmatik beyin lezyonunda sonra işe dönüş: mücadele etme
10. HaftaMesleki rehabilitasyon ve pulmoner programlar
11. HaftaAra sınav
12. HaftaKardiyak rehabilitasyon ve mesleğe geri dönüş
13. HaftaKanser rehabilitasyonunda işe geri dönüş
14. HaftaKardiyak rehabilitasyonda işe geri dönüş
15. HaftaSeminer sunum
16. HaftaFinal Sınavı

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)010
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması910
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum110
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar220
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı050
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı050
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama14228
Derse özgü staj (varsa)14228
Alan Çalışması9545
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14342
Sunum / Seminer Hazırlama177
Proje000
Ödevler3618
Ara sınavlara hazırlanma süresi21020
Genel sınava hazırlanma süresi11010
Toplam İş Yükü7248240

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Ergoterapi alanında yeni yöntemlerin/modellerin geliştirmesinde aktif rol oynar, uluslarası düzeyde kazandığı bilgiyi ülkemize adapte eder, günlük yaşamı kolaylaştırıcı yaklaşımları tasarlar.     
2. Ergoterapi alanı ile ilgili kanıta dayalı bağımsız araştırmalar yapar, sonuçlarını analiz eder, sunar, tartışır, yayınlar ve yeni bilgi üretilmesine katkı verir    X
3. Ulusal ve uluslararası projelerde araştırmacı ve yürütücü olarak rol alır, interdisipliner araştırmalar yapar.     
4. Meslektaşları, diğer rehabilitasyon profesyonelleri ve ilgili meslek grupları ile etik prensipler içinde çalışır, liderlik ve yöneticilik rolü üstlenir.X    
5. Toplum dışına itilmiş kişi ve toplulukların aktiviteler ve toplumsal görevleri yerine getirme haklarını geliştirici politikalar oluşturmasında ve uygulanmasına rol alır.     
6. Araştırma etiğine bağlı kalarak yaşam boyu eğrenme ve öğretme beceri ve tutumunu kazanır.X    
7. İnterdisipliner çalışmalar yapar, interprofesyonel öğrenme davranışı geliştirerek farklı bilim alanlarından gelen bilgiyi bütünleştirir.     
8. Ergoterapi hizmetleri ile ilgili denetleyici, danışman, yönetici, gözlemci rollerinin kalitesini artırmak amacıyla araştırmalar yapar.     
9. Bilişim teknolojileri ve yabancı dil bilgisini kullanarak paydaşlarla iş birliği ve bilgi paylaşımında bulunur.    X
10. Kültürel değişkenliğe bağlı olarak toplumun ihtiyacını analiz eder ve katılımı artırmaya yönelik yeni alanların oluşturulmasına öncülük eder.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek