ERG752 - MESLEKİ REHABİLİTASYON II
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
MESLEKİ REHABİLİTASYON II | ERG752 | 2. Yarıyıl | 3 | 2 | 4 | 8 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Takım/Grup Çalışması Uygulama-Alıştırma Örnek Olay İncelemesi Sorun/Problem Çözme | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Mine Uyanık, Prof .Dr. Gonca Bumin, Prof. Dr. Esra Akı, Prof. Dr. Gamze Ekici Çağlar, Prof. Dr. Çiğdem Öksüz, Doç. Dr. Meral Huri, Doç. Dr. Onur Altuntaş, Doç. Dr. Sedef Şahin, Doç. Dr. Gökçen Akyürek, Dr. Öğ. Üyesi Hatice Abaoğlu, Dr. Öğ. Üyesi Orkun Tahir Aran | |||||
Dersin amacı | Rehabilitasyonun etkisini artırmak için mesleki rehabilitasyon uygulamalarını kullanma nedenlerini açıklamak, değerlendirme yöntemlerini güncel gelişmelere uygun, kişi, çevre ve işi dikkate alarak yapabilmek, değişik problemlerde mesleki rehabilitasyon uygulamaları ile toplumsal katılımı artırma programlarında problem çözme becerisini geliştirmek, üretici oküpasyonlar ve yaşam kalitesi arasındaki ilişkiyi ergoterapi teorileri içinde tanımlamaktır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Mesleki rehabilitasyon uygulamaları, engellilik ve çevre Fonksiyonel Değerlendirmeler İş Rehabilitasyon programları Çeşitli problemlerde mesleki rehabilitasyon ve mesleğe adaptasyon yaklaşımları | |||||
Kaynaklar | 1. Gobelet, C, Franchignoni F.: Vocational rehabilitation, Springer-Verlag France 2006. 2. Ross J.: Occupational Therapy and Vocational Rehabilitation, John Wiley & Sons, Ltd, 2007, England 3. Trombly, CA ?Occupational Therapy for Physical Dysfunction?, William&Wilkins, 1989, Baltimore, USA. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Mesleki rehabilitasyon uygulamaları |
2. Hafta | Bir süreç olarak engellilik |
3. Hafta | Mesleki Rehabilitasyon Uygulamalarının sosyo-kültürel yönü ve çalışma ortamında yaşam kalitesini geliştirmede ergoterapi yaklaşımlarının incelenmesi (Üretici aktiviteler ile yaşam kalitesi ilişkisi gibi) |
4. Hafta | Fonksiyonel kapasite Değerlendirmesi (FCE-Functional Capacity Evaluation) |
5. Hafta | İş Rehabilitasyon programları: İş sağlamlaştırma ve iş iyileştirme |
6. Hafta | Ara sınav |
7. Hafta | Mesleki Rehabilitasyon ve bel ağrısı |
8. Hafta | Kas-iskelet rahatsızlıklarında mesleki rehabilitasyon uygulamaları- boyun ve omuz bölgesi |
9. Hafta | Travmatik beyin lezyonunda sonra işe dönüş: mücadele etme |
10. Hafta | Mesleki rehabilitasyon ve pulmoner programlar |
11. Hafta | Ara sınav |
12. Hafta | Kardiyak rehabilitasyon ve mesleğe geri dönüş |
13. Hafta | Kanser rehabilitasyonunda işe geri dönüş |
14. Hafta | Kardiyak rehabilitasyonda işe geri dönüş |
15. Hafta | Seminer sunum |
16. Hafta | Final Sınavı |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 10 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 9 | 10 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 1 | 10 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 2 | 20 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 2 | 28 |
Derse özgü staj (varsa) | 14 | 2 | 28 |
Alan Çalışması | 9 | 5 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 3 | 42 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 7 | 7 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 3 | 6 | 18 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 2 | 10 | 20 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 72 | 48 | 240 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Ergoterapi alanında yeni yöntemlerin/modellerin geliştirmesinde aktif rol oynar, uluslarası düzeyde kazandığı bilgiyi ülkemize adapte eder, günlük yaşamı kolaylaştırıcı yaklaşımları tasarlar. | |||||
2. Ergoterapi alanı ile ilgili kanıta dayalı bağımsız araştırmalar yapar, sonuçlarını analiz eder, sunar, tartışır, yayınlar ve yeni bilgi üretilmesine katkı verir | X | ||||
3. Ulusal ve uluslararası projelerde araştırmacı ve yürütücü olarak rol alır, interdisipliner araştırmalar yapar. | |||||
4. Meslektaşları, diğer rehabilitasyon profesyonelleri ve ilgili meslek grupları ile etik prensipler içinde çalışır, liderlik ve yöneticilik rolü üstlenir. | X | ||||
5. Toplum dışına itilmiş kişi ve toplulukların aktiviteler ve toplumsal görevleri yerine getirme haklarını geliştirici politikalar oluşturmasında ve uygulanmasına rol alır. | |||||
6. Araştırma etiğine bağlı kalarak yaşam boyu eğrenme ve öğretme beceri ve tutumunu kazanır. | X | ||||
7. İnterdisipliner çalışmalar yapar, interprofesyonel öğrenme davranışı geliştirerek farklı bilim alanlarından gelen bilgiyi bütünleştirir. | |||||
8. Ergoterapi hizmetleri ile ilgili denetleyici, danışman, yönetici, gözlemci rollerinin kalitesini artırmak amacıyla araştırmalar yapar. | |||||
9. Bilişim teknolojileri ve yabancı dil bilgisini kullanarak paydaşlarla iş birliği ve bilgi paylaşımında bulunur. | X | ||||
10. Kültürel değişkenliğe bağlı olarak toplumun ihtiyacını analiz eder ve katılımı artırmaya yönelik yeni alanların oluşturulmasına öncülük eder. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek