NEM631 - NÜKLEER REAKTÖR LABORATUVARI
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
NÜKLEER REAKTÖR LABORATUVARI | NEM631 | 1. Yarıyıl | 1 | 4 | 3 | 8 |
Önkoşul(lar)-var ise | ||||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Takım/Grup Çalışması Rapor Hazırlama ve/veya Sunma Gösteri Deney | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Ayhan Yılmazer (Doç.Dr.) | |||||
Dersin amacı | Öğrencilere; 1) Reaktörlerde radyasyon izlemesini, 2) Termal, epitermal ve hızlı akı ölçümlerini, 3) Önem fonksiyonu ve boşluk katsayısı ölçümünü, 4) Reaktör periyodunu ölçmeyi, 5) Kritiklik deneyini, 6) Kontrol çubuğu kalibrasyonunu, 7) Reaktör güç kalibrasyonunu ve sıcaklık katsayısının tayinini, 8) Çeşitli reaktivite eklemeleri ile reaktör güç darbelerini öğretmek. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | İTÜ Enerji Enstitüsü Triga Mark II Reaktörü'nün genel özellikleri, Triga simülatörü, reaktör radyasyon güvenliği deneyi, reaktör kalbindeki termal akının ölçümü, reaktör kalbindeki epitermal ve hızlı akıların ölçümü, önem fonksiyonu ve boşluk katsayısının belirlenmesi, reaktör periyodunun ölçümü, kritiklik deneyi, kontrol çubuğu kalibrasyonunda farklı yöntemler, reaktör güç kalibrasyonu ve reaktivite sıcaklık katsayısının belirlenmesi, farklı reaktivite eklemeleri ile reaktör güç darbelerinin oluşturulması. | |||||
Kaynaklar | Deney föyleri, ders notları. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | İTÜ Enerji Enstitüsü Triga Mark II Reaktörü'nün genel özellikleri |
2. Hafta | Triga simülatörü |
3. Hafta | Reaktör radyasyon güvenliği deneyi |
4. Hafta | Reaktör radyasyon güvenliği deneyi Reaktör kalbindeki termal akının ölçümü |
5. Hafta | Reaktör kalbindeki epitermal ve hızlı akıların ölçümü, |
6. Hafta | Değerlendirme (raporlar) |
7. Hafta | Önem fonksiyonu ve boşluk katsayısının belirlenmesi |
8. Hafta | Reaktör periyodunun ölçümü |
9. Hafta | Kritiklik deneyi |
10. Hafta | Kontrol çubuğu kalibrasyonunda farklı yöntemler |
11. Hafta | Kontrol çubuğu kalibrasyonunda farklı yöntemler |
12. Hafta | Değerlendirme (raporlar) |
13. Hafta | Güç kalibrasyonu ve reaktivite sıcaklık katsayısının belirlenmesi |
14. Hafta | Farklı reaktivite eklemeleri ile reaktör güç darbelerinin oluşturulması. |
15. Hafta | Değerlendirme (raporlar) |
16. Hafta | Final sınavı |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 12 | 50 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 1 | 14 |
Laboratuvar | 12 | 4 | 48 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 5 | 70 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 12 | 5 | 60 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü | 53 | 23 | 200 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Nükleer enerji mühendisliği, teknolojisi ve uygulamaları alanlarında bilimsel araştırma yaparak kapsamlı bilgiye derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir ve uygular. | X | ||||
2. Nükleer proseslere ilişkin mühendislik problemlerini kurgular ve çözmek için özgün yöntemler geliştirir. | X | ||||
3. Nükleer reaktör analizi ve mühendisliği, nükleer sistemler, yakıt yönetimi, nükleer güvenlik, radyasyon fiziği ve uygulamaları konularına ilişkin analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler ve yorumlar. | X | ||||
4. Nükleer enerjiye/proseslere ilişkin sistem, bileşen ve/veya süreçleri tasarlar, analizini yapar ve yenilikçi çözümler/yöntemler geliştirerek tasarımı her açıdan değerlendirir. | X | ||||
5. Çalışmalarının aşama ve sonuçlarını, ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı ve/veya sözlü olarak aktararak mevcut bilimsel düzeye/literatüre katkıda bulunur. | X | ||||
6. Mesleki ve etik sorumluluklarının bilincindedir. | X | ||||
7. Yaşam boyu öğrenmenin öneminin farkında olarak, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek