SBT600-01 - ÖZEL KONULAR

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
ÖZEL KONULAR SBT600-01 3. Yarıyıl 4 0 0 30
Önkoşul(lar)-var iseYüksek Lisans derslerini bitirmiş olmak
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüZorunlu 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriTartışma
Diğer: Araştırma- İnceleme  
Dersin sorumlusu(ları)Anabilim Dalı Öğretim üyeleri ve öğretim görevlileri 
Dersin amacıYüksek lisans tezini bilimsel ilkeler uygun olarak yürütmektir. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Öğrenci bu dersin sonunda aşağıdaki özellikleri kazanacaktır; Tez konusu ile ilgili literatür taraması yapabilme, Literatüre dayalı olarak bilgileri düzenleyebilme, veri toplama aracını geliştirebilme, Araştırma verilerini toplayabilme, Verileri analiz edebilme, Araştırma bulgularını tablolaştırıp yorumlayabilme, Araştırma bulgularından sonuç çıkarabilme ve önerilerde bulunabilme, Araştırmayı raporlaştırabilme ve araştırmayı savunabilme.
Dersin içeriği1. Tez konusunun belirlenmesi
2. Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması
3. Araştırmanın tüm boyutlarının planlanması
4. Veri toplama aracının geliştirilmesi
5. Veri toplama aracının geçerlik ve güvenilirlik çalışmalarının yapılması
6. Veri toplama aracının uygulanması ve bulguların değerlendirilmesi
7. Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması
 
KaynaklarTez konusu ile ilgili literatür. 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaTez konusunun belirlenmesi
2. HaftaTez konusunun belirlenmesi
3. HaftaTez konusunun belirlenmesi
4. HaftaTez konusunun belirlenmesi
5. HaftaTez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması
6. HaftaTez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması
7. HaftaTez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması
8. HaftaTez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması
9. HaftaAraştırmanın tüm boyutlarının planlanması
10. HaftaAraştırmanın tüm boyutlarının planlanması
11. HaftaVeri toplama aracının geliştirilmesi
12. HaftaVeri toplama aracının geliştirilmesi
13. HaftaVeri toplama aracının geliştirilmesi
14. HaftaVeri toplama aracının geliştirilmesi
15. HaftaGenel sınava hazırlık
16. HaftaGenel sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar725
Uygulama00
Alan Çalışması825
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum450
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar00
Genel sınav00
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı18100
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı00
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 4 56
Laboratuvar 7 12 84
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması820160
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)1436504
Sunum / Seminer Hazırlama42496
Proje000
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi000
Toplam İş Yükü4796900

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak hareket ve spor alanında uzmanlık düzeyinde güncel bilgilere sahiptir, bunları geliştirir ve derinleştirir.    X
2. Hareket ve spor alanının gerektirdiği teknolojik bilgiye sahiptir.    X
3. Hareket ve spor alanındaki bilimsel araştırma yöntemlerini bilir.    X
4. Hareket ve spor alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanır    X
5. Hareket ve spor alanında sahip olduğu bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip yeni bilgiler oluşturmak için yorumlar, değişik araştırma yöntemleri kullanarak analiz ve sentez yapar ve çözüm önerileri getirir.    X
6. Bilimsel araştırma planlar, yapar, yaptığı araştırmanın raporunu yazar.    X
7. Hareket ve spor alanındaki teknolojik araç ve gereçleri kullanarak problemleri çözer.    X
8. Hareket ve spor alanıyla ilgili ulusal / uluslar arası strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.    X
9. Hareket ve spor alanı ile ilgili çalışmaları bağımsız ve/veya ekip olarak yürütür.    X
10. Bilimsel bir makaleyi ulusal düzeyde bir dergide yayınlar ya da bilimsel bir toplantıda sunar.    X
11. Hareket ve spor alanı ile ilgili bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, yaşam boyu öğrenme ilkelerini çalışmalarda uygular.    X
12. Bilimsel bir makaleyi okuyarak analiz eder, mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar.    X
13. Mesleki ve profesyonel ortamdaki sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve değerlendirir.    X
14. Bir yabancı dili en az Avrupa dili portföyü B2 genel düzeyde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.    X
15. Hareket ve spor alanı ile ilgili verilerin toplanması, kayıtlanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir, özümsediği bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini çalışmalarda uygular.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek