BCA613 - BİLGİSAYAR ANİMASYONU I

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
BİLGİSAYAR ANİMASYONU I BCA613 Herhangi Yarıyıl/Yıl 3 0 3 7.5
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Gözlem
Uygulama-Alıştırma
 
Dersin sorumlusu(ları) 
Dersin amacıBu derste, başlangıç seviyesinden başlayarak anahtar-çerçeve animasyon, ters kinematik ve pratik uygulamalar dek bilgisayar animasyonundaki güncel konular sunulacaktır. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Bu dersin sonunda öğrenci,
  2. ? Quaternionların içdeğerlenmesini açıklar.
  3. ? İçdeğerleme tabanlı animasyonu açıklar
  4. ? Ters kinematik kavramını açıklar.
  5. ? Hareket yakalama sistemlerini açıklar
Dersin içeriğiGeleneksel animasyonun prensipleri; üretim akışhattı; 3B dönüşümler; parametrik eğriler; İçdeğerleme ve hareket; Konumlama, quaternion içdeğerlemesi; dinamik, kinematik ve ters kinematik; hareket yakalama sistemleri. 
Kaynaklar? Computer Animation: Algorithms and Techniques, second edition, Rick Parent, Morgan Kaufmann, ISBN-13: 978-0125320009
? Bazı makaleler
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaAnimasyon prensipleri, bilgisayar animasyonu üretim işleri
2. HaftaUzaylar ve dönüşümler
3. HaftaKonum ifadesi
4. Haftaİçdeğerleme, Bir noktanın hareketini kontrol etmek
5. HaftaQuaternionlar
6. HaftaAnahtar-Çerçeve animasyon
7. HaftaÜç boyutlu şekil içdeğerlemesi
8. HaftaDönüşüm
9. HaftaHiyerarşik modelleme
10. Haftaİleri kinematik, ters kinematik
11. HaftaTers kinematik
12. HaftaHareket yakalama
13. HaftaMakale sunumları
14. HaftaMakale sunumları
15. Hafta
16. HaftaFinal sınavı

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)05
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler220
Sunum00
Projeler135
Seminer00
Ara Sınavlar00
Genel sınav140
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı060
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı040
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14570
Sunum / Seminer Hazırlama000
Proje12626
Ödevler21224
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi12525
Toplam İş Yükü3271187

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Bilgisayar animasyonu ve oyun teknolojiler için gerekli olan güncel teknikleri, becerileri ve araçları kullanır.  X  
2. Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar.   X 
3. Bilgisayar animasyonu ve oyun teknolojileri üzerine bireylerin, organizasyonların ve toplulukların yerel ya da global etkisini analiz eder.  X  
4. Profesyonel, etik, yasal, güvenlik ve sosyal konularda anlayış ve sorumluluğa sahip olur. X   
5. Bir ortak amacı başarmak amacıyla oluşturulmuş bir ekipte etkili görev alma yeteneğine sahiptir. X   
6. İstenilen gereklere göre bazı yazılım araçlarını, süreçleri , bileşenleri ya da sistemleri kullanma, elde etme ve geliştirme yeteneğine sahiptir.   X  
7. Alanlarında bir problemi analiz eder ve tanımlar ve uygun çözümün gerek duyduğu uygun çözüm süreçlerini tanımlar.   X  
8. Disiplinin gerektirdiği bilgisayar, matematik bilgisini uygulama yeteneğine sahiptir.   X  
9. Bilgisayar grafiğinin ve bilgisayar animasyonunun algoritmalarının ve tekniklerinin prensiplerini ve uygulamalarını anlar ve bilir.    X
10. Son üretimi elde etmek amacıyla tasarım öğelerini yakalayan ve manipule eden teknolojileri kullanır.   X  
11. Animasyona fizik ve biyomekaniğin prensiplerini uygular.   X  
12. Animasyonlar oluşturmak için yordamsal ya da etkileşimli mekanizmaları kullanır.   X 
13. Oyun geliştirmede uygun YZ tekniklerini uygular. X   

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek