İST714 - ÇOK DEĞİŞKENLİ ZAMAN SERİLERİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
ÇOK DEĞİŞKENLİ ZAMAN SERİLERİ | İST714 | 2. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 10 |
Önkoşul(lar)-var ise | İST638 ZAMAN SERİLERİ | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Rapor Hazırlama ve/veya Sunma Sorun/Problem Çözme Beyin Fırtınası | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. CEM KADILAR | |||||
Dersin amacı | Öğrencilerin zaman serileri konusunda bilimsel makale yazımının öğrenmesi ve her öğrencinin ders sonunda bir makale yazmış olması | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | 1. Zaman Serileri analizi 2. Simülasyon programı 3. Makale yazımı | |||||
Kaynaklar | 1.Schelter, B., Timmer, J., Winterhalder, M., 2006, Handbook of Time Series Analysis: Recent Theoretical Developments and Applications,Wiley. 2.Richard A. D., 2009, Time Series: Theory and Methods, Springer Verlag. 3. Tsay, R. S., 2010, Analysis of Financial Time Series, Wiley. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Zaman Serileri Konularının Hatırlatılması |
2. Hafta | Konuya karar verilmesi, ilgili literatürün taranma işleminin başlanılması |
3. Hafta | Elde edilen literatürdeki çalışmalarla makalenin Giriş Bölümünün hazırlanması |
4. Hafta | Elde edilen literatürdeki çalışmalarla makalenin Yöntem Bölümünün hazırlanması |
5. Hafta | Konuya katkıda bulunulacak noktanın belirlenmesi ve simülasyon programının kapsamının belirlenmesi |
6. Hafta | Simülasyon programının yazılmasına başlama |
7. Hafta | Ara Sınav |
8. Hafta | Simülasyon programının yazılmasına devam |
9. Hafta | Simülasyon programının yazılmasına devam |
10. Hafta | Simülasyon programının yazılmasına devam |
11. Hafta | Simülasyon programının yazılmasına devam |
12. Hafta | Simülasyon programının yazılmasına devam |
13. Hafta | Simülasyon programının yazılmasının bitirilmesi |
14. Hafta | Yazılan simülasyon programının doğru çalıştığının kontrolü ve çıktıların alımı |
15. Hafta | Sonuçların yorumlanması ve makalenin Simülasyon Bölümünün hazırlanması |
16. Hafta | Makalenin teslim edilmesi |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 0 | 0 |
Toplam | 0 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 100 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 2 | 15 | 30 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 8 | 25 | 200 |
Ödevler | 4 | 7 | 28 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü | 28 | 50 | 300 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. İstatistiksel problemlerin modellenmesinde ve probleme özgü çözümlerin üretilmesinde yeni yöntem ve stratejiler geliştirebilme. | X | ||||
2. İstatistik alanında belirli bir konu hakkında detaylı araştırma yapabilme | X | ||||
3. İstatistik literatürüne katkı yapabilecek düzeyde istatistik teorisine hakim olma | X | ||||
4. İstatistik alanında edindiği bilgiyi disiplinler arası çalışmalarda kullanabilme | X | ||||
5. İstatistik alanında proje ve etkinlikler düzenleme. Bir projenin oluşturulması, yürütülmesi ve sonuçların raporlanması aşamalarını gerçekleştirebilme. | X | ||||
6. Bilimsel irdeleme yetisine sahip olma | X | ||||
7. İstatistik alanında bilimsel yayın üretebilme | X | ||||
8. Analitik düşünme becerisine sahip olma | X | ||||
9. Mesleki yenilik ve gelişmeleri hem ulusal hem de uluslar arası düzeyde takip edebilme | X | ||||
10. İstatistik literatürünü takip edebilme | X | ||||
11. Yabancı dil bilgisini, alanında yabancı dilde yayın ve sunum yapabilecek düzeyde geliştirme | X | ||||
12. Bilişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanma. | X | ||||
13. Bireysel çalışma becerisi ve bağımsız karar verebilme yetisine sahip olma. | X | ||||
14. Takım çalışmalarında gerekli olan niteliklere sahip olma ve takım liderliği yapabilme. | X | ||||
15. Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olma. Bilimsel etik kurallara uygun davranma | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek