ATB672 - YAŞLI BAKIM MODELLERİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
YAŞLI BAKIM MODELLERİ | ATB672 | 2. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 8 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Diğer: Proje hazirlama/sunma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Oya Hazer | |||||
Dersin amacı | Bu dersin amacı öğrencileri ülkemizde ve dünyada yaşlılara ilişkin bakım modelleri konusunda bilgilendirmek ve öğrencinin bakım modelleri arasında farklılıkları ortaya koyabilmesini, her bir modelin derinlemesine analiz edebillmesini sağlamaktır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Yaşlı Bakım Sistemleri Bakım sisteminde disiplinler arası yaklaşım Evde Bakım Sistemi Kurum bakımı ve özellikleri Gündüzlü bakım sistemi Aile Yaşam Merkezleri Senior evler Yaşlı köyleri Bakım sisteminde çalışan bakım personelinde bulunması gereken nitelikler Yaşlı Bakım sistemi Türkiye örnekleri Yaşlı Bakım Sistemi Yabancı Ülke Örnekleri | |||||
Kaynaklar | 1. Lawton, M.P., Brody, E. M. Assessment of older people: Self-maintaining and instrumental activities of daily living, Gerontologist, 179-186, (1969). 2. Schulmerıch,S.C.,Timothy,J.,Riordan,JR.,Davis,S.,(l996). ?Home Health Care Administration?.Delmar Publishers,New York. 3. Akgün S, Erdal R. Yaşlılık kavramı ve yaşlıya yaklaşım. İçinde: Kutsal YG (editör). Temel Geriatri. Ankara: Güneş Tıp Kitabevi, 2007: 73-86. 4. Hazer O. Yaşlanan Nüfusta Yaşlılık ve Ailede Bakım. Dün, Bugün ve Yarın Yaşlılık. Ankara: Yaşlılık Platformu Yayınları No: 1, 2009. 5. Hazer, O. Aile ve Tüketici Bilimleri Gözüyle Geriatri Akad Geriatri 2009; 1: 147-151 |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Yaşlı Bakım sistemleri |
2. Hafta | Bakım sisteminde disiplinler arası yaklaşım |
3. Hafta | Evde Bakım Sistemi |
4. Hafta | Kurum bakımı ve özellikleri |
5. Hafta | Gündüzlü bakım sistemi |
6. Hafta | Aile Yaşam Merkezleri |
7. Hafta | Senior evler, Yaşlı köyleri |
8. Hafta | Ara sınav |
9. Hafta | Sosyal bakım sistemi ve sigortası |
10. Hafta | Bakım sisteminde çalışan bakım personelinde bulunması gereken nitelikler |
11. Hafta | Yaşlı Bakım sistemi Türkiye Yabancı Ülke örnekleri |
12. Hafta | Proje Hazırlama |
13. Hafta | Proje Hazırlama |
14. Hafta | Proje Hazırlama |
15. Hafta | Genel Değerlendirme ve Tartışma |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 3 | 30 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 4 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 10 | 10 | 100 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 3 | 20 | 60 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 20 | 20 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 29 | 73 | 242 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Alanı ve yakın disiplinlerdeki kavram, kuram ve uygulama arasındaki ilişkiler konusunda uzman bilgisine sahiptir | X | ||||
2. Alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşim ve temel kavramları bilir | X | ||||
3. Toplumdaki sosyal ve ekonomik dönüşümlerin neden ve sonuçlarını açıklar | X | ||||
4. Alanında ve yakın disiplinlerde araştırma planlama ve uygulama becerisine sahiptir | |||||
5. Alanı ve yakın disiplinlerde sorun tespiti ve çözümüne yönelik araştırma planlama ve uygulama becerisine sahiptir | X | ||||
6. Alanında akademik eser hazırlama ve akademik toplantılarda sunma becerisine sahiptir | |||||
7. Alanı ve disiplinlerarası projelerde süreç ve zamanı yönetir | |||||
8. Alanında öngörülemeyen sorunlara yönelik yeni stratejik çözüm yolları geliştirir ve uygular | X | ||||
9. Alanında akademik eser hazırlar ve yayınlar | X | ||||
10. Mesleki yetkinliğini artırmak için öğrenme gereksinimlerini belirler, ulusal/uluslararası gelişmeleri takip eder | X | ||||
11. Alanında aldığı öğrenimini ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir | X | ||||
12. Alanı ile ilgili bilgiyi sosyal sorumluluk yaklaşımıyla projelere dönüştürür, önerilerini yetkin olanlarla paylaşır | X | ||||
13. Alanı ve yakın disiplinlere ilişkin akademik bilgi üretme ve ortak çalışma becerisine sahiptir | X | ||||
14. Demokrasi, insan hakları, etik değerler, ilgili mevzuat, çevre koruma ve iş güvenliği hakkında yeterli bilince sahiptir | X | ||||
15. Alanında edindiği bilgiyi akademik çalışmalarda kullanır | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek