ATB672 - YAŞLI BAKIM MODELLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
YAŞLI BAKIM MODELLERİ ATB672 2. Yarıyıl 3 0 3 8
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Diğer: Proje hazirlama/sunma  
Dersin sorumlusu(ları)Prof. Dr. Oya Hazer 
Dersin amacıBu dersin amacı öğrencileri ülkemizde ve dünyada yaşlılara ilişkin bakım modelleri konusunda bilgilendirmek ve öğrencinin bakım modelleri arasında farklılıkları ortaya koyabilmesini, her bir modelin derinlemesine analiz edebillmesini sağlamaktır. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Yaşlı Bakım modellerini öğrenir.
  2. Bakım Modelleri arasındaki benzerlik ve farklılıkları öğrenir.
  3. Türkiye ve Dünyadaki bakım modellerini karşılaştırmalı olarak değerlendirir ve yorumlar
  4. Konu ile ilgili çalışma ve araştırma yapabilir.
Dersin içeriğiYaşlı Bakım Sistemleri
Bakım sisteminde disiplinler arası yaklaşım
Evde Bakım Sistemi
Kurum bakımı ve özellikleri
Gündüzlü bakım sistemi
Aile Yaşam Merkezleri
Senior evler
Yaşlı köyleri
Bakım sisteminde çalışan bakım personelinde bulunması gereken nitelikler
Yaşlı Bakım sistemi Türkiye örnekleri
Yaşlı Bakım Sistemi Yabancı Ülke Örnekleri 
Kaynaklar1. Lawton, M.P., Brody, E. M. Assessment of older people: Self-maintaining and instrumental activities of daily living, Gerontologist, 179-186, (1969).
2. Schulmerıch,S.C.,Timothy,J.,Riordan,JR.,Davis,S.,(l996). ?Home Health Care Administration?.Delmar Publishers,New York.
3. Akgün S, Erdal R. Yaşlılık kavramı ve yaşlıya yaklaşım. İçinde: Kutsal YG (editör). Temel Geriatri. Ankara: Güneş Tıp Kitabevi, 2007: 73-86.
4. Hazer O. Yaşlanan Nüfusta Yaşlılık ve Ailede Bakım. Dün, Bugün ve Yarın Yaşlılık. Ankara: Yaşlılık Platformu Yayınları No: 1, 2009.
5. Hazer, O. Aile ve Tüketici Bilimleri Gözüyle Geriatri Akad Geriatri 2009; 1: 147-151 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaYaşlı Bakım sistemleri
2. HaftaBakım sisteminde disiplinler arası yaklaşım
3. HaftaEvde Bakım Sistemi
4. HaftaKurum bakımı ve özellikleri
5. HaftaGündüzlü bakım sistemi
6. HaftaAile Yaşam Merkezleri
7. HaftaSenior evler, Yaşlı köyleri
8. HaftaAra sınav
9. HaftaSosyal bakım sistemi ve sigortası
10. HaftaBakım sisteminde çalışan bakım personelinde bulunması gereken nitelikler
11. HaftaYaşlı Bakım sistemi Türkiye Yabancı Ülke örnekleri
12. HaftaProje Hazırlama
13. HaftaProje Hazırlama
14. HaftaProje Hazırlama
15. HaftaGenel Değerlendirme ve Tartışma
16. HaftaGenel sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum00
Projeler330
Seminer00
Ara Sınavlar120
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı450
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)1010100
Sunum / Seminer Hazırlama000
Proje32060
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi12020
Genel sınava hazırlanma süresi12020
Toplam İş Yükü2973242

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Alanı ve yakın disiplinlerdeki kavram, kuram ve uygulama arasındaki ilişkiler konusunda uzman bilgisine sahiptir    X
2. Alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşim ve temel kavramları bilir    X
3. Toplumdaki sosyal ve ekonomik dönüşümlerin neden ve sonuçlarını açıklar    X
4. Alanında ve yakın disiplinlerde araştırma planlama ve uygulama becerisine sahiptir     
5. Alanı ve yakın disiplinlerde sorun tespiti ve çözümüne yönelik araştırma planlama ve uygulama becerisine sahiptir    X
6. Alanında akademik eser hazırlama ve akademik toplantılarda sunma becerisine sahiptir     
7. Alanı ve disiplinlerarası projelerde süreç ve zamanı yönetir     
8. Alanında öngörülemeyen sorunlara yönelik yeni stratejik çözüm yolları geliştirir ve uygular   X 
9. Alanında akademik eser hazırlar ve yayınlar   X 
10. Mesleki yetkinliğini artırmak için öğrenme gereksinimlerini belirler, ulusal/uluslararası gelişmeleri takip eder   X 
11. Alanında aldığı öğrenimini ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir  X  
12. Alanı ile ilgili bilgiyi sosyal sorumluluk yaklaşımıyla projelere dönüştürür, önerilerini yetkin olanlarla paylaşır  X  
13. Alanı ve yakın disiplinlere ilişkin akademik bilgi üretme ve ortak çalışma becerisine sahiptir    X
14. Demokrasi, insan hakları, etik değerler, ilgili mevzuat, çevre koruma ve iş güvenliği hakkında yeterli bilince sahiptir    X
15. Alanında edindiği bilgiyi akademik çalışmalarda kullanır  X  

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek