ARK727 - GREK ve ROMA ASKERİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
GREK ve ROMA ASKERİ | ARK727 | 3. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 7 |
Önkoşul(lar)-var ise | - | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Tartışma Diğer: Powerpoint eşliğinde sunum, bireysel çalışma, ödev | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Ayşegül Aykurt | |||||
Dersin amacı | Yunan ve Roma ordusu ve savaşlarının değişen doğasının, askerin Yunan ve Roma toplumundaki yerini ve Yunan ve Roma dünyasında orduyla ilgili arkeolojik, ikonografik ve epigrafik kanıtlara dayanarak bir öğrenimini sağlamaktır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | askeri organizasyon ve ekipman, Hellenistik dönem ile Roma cumhuriyet ve imparatorluk dönemindeki yenilikler ordunun profesyonelleşmesi ve ordunun politika ve toplumdaki rolü asker ve toplum arasındaki ilişkiler; `garnizon hayatı?, zırh ve silahlar, ordu kostümleri ve rütbeler, eski askeri theori, lojistik ve kampanya teknikleri, fırlatma savaşları kuşatma savaşı, savaştaki idari, savaşın sebep ve amaçları ve yağmalama, düşüne ve mekanik gelişmeler, Donanma savaşın ekonomik etkisi: lojistik. Yağmalmanın etkisi ve yıkılan toplumlar. | |||||
Kaynaklar | B. Campbell, The Roman Army 31 BC?AD 337 (1994). M. M. Sage, Warfare in Ancient Greece: A Sourcebook (1996). A. Goldsworthy, The Roman Army at War (1996). A. M. Snodgrass, Arms and Armour of the Greeks (2nd edition, 1998). L. Rawlings, The Ancient Greeks at War (2007). |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Grek ve Roma askeri. Tanım ve kaynaklar |
2. Hafta | Grek Phalanksı ve hoplitler. Yunan savaşı |
3. Hafta | İskender. Makedon ordusu ve paralı askerleri |
4. Hafta | Roma lejyonu. Roma savaşı |
5. Hafta | Giysi, silah ve zırhlar, rütbeler. |
6. Hafta | Ara Sınav |
7. Hafta | Düşmanlar ve müttefikler |
8. Hafta | Yunan ve Roma deniz gücü ordusu |
9. Hafta | Hellenistic krallıklar ve Kartaca savaşları. Marius reformları. |
10. Hafta | Sezar, Spartacus ve Augustus reformları |
11. Hafta | Ara sınav |
12. Hafta | meslek olarak askerlik |
13. Hafta | Romanın düşüşü. |
14. Hafta | Genel Sınava Hazırlık |
15. Hafta | Genel Sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 2 | 50 |
Genel sınav | 0 | 0 |
Toplam | 50 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 2 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 12 | 10 | 120 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 2 | 15 | 30 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 29 | 48 | 212 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Alanının güncel ve temel bilgilerine sahip olur | X | ||||
2. Alanında lisans, yüksek lisans ve doktora eğitiminde edindiği pratik ve kuramsal bilgileri eleştirel düzeyde yorumlar ve değerlendirir. | X | ||||
3. Arkeolojik verileri teknolojik araçlar ile kayıt altına alır. | X | ||||
4. Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri yazılı ve sözlü iletişim ve yoluyla aktarır | X | ||||
5. Alanı ile ilgili çalışma ve projeleri yürütür. | X | ||||
6. Alanı ile ilgili çalışma ve projelerde karşılaşılacak sorunları analiz ederek eleştirel düzeyde inceler ve çözüm üretmek için sorumluluk alır. | X | ||||
7. Alanı ile ilgili özgün çalışma ve projelerde strateji belirleyerek etkinlikler planlar, yönetir ve uygular. | X | ||||
8. Alanı ile ilgili öğrenme gereksinimlerini belirleyerek, kültürel miras bilincine sahip, bu mirası koruma ve toplumu bilinçlendirmeye karşı duyarlı, kültürel ve sanatsal değerlere önem veren, vizyonu geniş, yaşam boyu öğrenmeye açık, etik kurallara uygun hareket eden bir birey olmayı hedefler. | X | ||||
9. Alanı ile ilgili güncel konuları ve kültürel mirasın koruma bilincini topluma iletebilme yetkinliğine en sahip olur. | X | ||||
10. Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması ve sonuçlarının duyurulmasında kuramsal ve uygulamalı bilgileri yorumlar | X | ||||
11. Arkeolojik verilerin değerlendirildiği depo / laboratuvar ortamında çalışma becerisine sahip olur. | X | ||||
12. Arkeolojinin uygulamasında mevzuat, malzemenin sunum ve koruması, eserlerin dokümantasyonu kapsamında kataloglama bilgi ve becerilerini uygular. | X | ||||
13. Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme yetisine sahip olur. | X | ||||
14. Bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır | X | ||||
15. Alanı ile ilgili çalışmalarda farklı disiplinlere ait bilgi ve becerileri uygular ve yorumlar. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek