ARK727 - GREK ve ROMA ASKERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
GREK ve ROMA ASKERİ ARK727 3. Yarıyıl 3 0 3 7
Önkoşul(lar)-var ise-
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriTartışma
Diğer: Powerpoint eşliğinde sunum, bireysel çalışma, ödev  
Dersin sorumlusu(ları)Prof. Dr. Ayşegül Aykurt 
Dersin amacıYunan ve Roma ordusu ve savaşlarının değişen doğasının, askerin Yunan ve Roma toplumundaki yerini ve Yunan ve Roma dünyasında orduyla ilgili arkeolojik, ikonografik ve epigrafik kanıtlara dayanarak bir öğrenimini sağlamaktır. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Yunan ve Roma askeri ile ilgili bilgi ve eleştirsel bir anlayış kazanır,
  2. Yunan ve Roma ordusu hakkındaki çalışmalarda yazılı ve arkeolojik belgelere eleştirsel bir şekilde başvurma yeteneği kazanır,
  3. ordudaki politik ve sosyal değişimlerin etkileri ile ordunun politika ve toplumdaki rolünü analiz etme kabiliyeti kazanır,
  4. barış ve savaş hallerinde ordunun nüfuzunu analiz etmesini öğrenir,
  5. uygun ve mantıki argümanlar bulunduran yazılı çalışmalarda farklı hususları tartışmayı ve bunları açık ve doğru bir şekilde sunmayı öğrenir
  6. savaşın neden ve amaçları ile birlikte, askeri değişikliklerin ana sebep ve sonuçlarını öğrenir.
Dersin içeriğiaskeri organizasyon ve ekipman,
Hellenistik dönem ile Roma cumhuriyet ve imparatorluk dönemindeki yenilikler
ordunun profesyonelleşmesi ve ordunun politika ve toplumdaki rolü
asker ve toplum arasındaki ilişkiler; `garnizon hayatı?,
zırh ve silahlar,
ordu kostümleri ve rütbeler,
eski askeri theori, lojistik ve kampanya teknikleri, fırlatma savaşları kuşatma savaşı, savaştaki idari,
savaşın sebep ve amaçları ve yağmalama,
düşüne ve mekanik gelişmeler,
Donanma
savaşın ekonomik etkisi: lojistik. Yağmalmanın etkisi ve yıkılan toplumlar. 
KaynaklarB. Campbell, The Roman Army 31 BC?AD 337 (1994).
M. M. Sage, Warfare in Ancient Greece: A Sourcebook (1996).
A. Goldsworthy, The Roman Army at War (1996).
A. M. Snodgrass, Arms and Armour of the Greeks (2nd edition, 1998).
L. Rawlings, The Ancient Greeks at War (2007). 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaGrek ve Roma askeri. Tanım ve kaynaklar
2. Hafta Grek Phalanksı ve hoplitler. Yunan savaşı
3. Hafta İskender. Makedon ordusu ve paralı askerleri
4. HaftaRoma lejyonu. Roma savaşı
5. HaftaGiysi, silah ve zırhlar, rütbeler.
6. HaftaAra Sınav
7. Hafta Düşmanlar ve müttefikler
8. HaftaYunan ve Roma deniz gücü ordusu
9. Hafta Hellenistic krallıklar ve Kartaca savaşları. Marius reformları.
10. HaftaSezar, Spartacus ve Augustus reformları
11. HaftaAra sınav
12. Hafta meslek olarak askerlik
13. HaftaRomanın düşüşü.
14. HaftaGenel Sınava Hazırlık
15. HaftaGenel Sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum00
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar250
Genel sınav00
Toplam50
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı250
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)1210120
Sunum / Seminer Hazırlama000
Proje000
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi21530
Genel sınava hazırlanma süresi12020
Toplam İş Yükü2948212

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Alanının güncel ve temel bilgilerine sahip olur     X
2. Alanında lisans, yüksek lisans ve doktora eğitiminde edindiği pratik ve kuramsal bilgileri eleştirel düzeyde yorumlar ve değerlendirir.    X 
3. Arkeolojik verileri teknolojik araçlar ile kayıt altına alır.     X
4. Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri yazılı ve sözlü iletişim ve yoluyla aktarır     X
5. Alanı ile ilgili çalışma ve projeleri yürütür.    X 
6. Alanı ile ilgili çalışma ve projelerde karşılaşılacak sorunları analiz ederek eleştirel düzeyde inceler ve çözüm üretmek için sorumluluk alır.    X
7. Alanı ile ilgili özgün çalışma ve projelerde strateji belirleyerek etkinlikler planlar, yönetir ve uygular.     X
8. Alanı ile ilgili öğrenme gereksinimlerini belirleyerek, kültürel miras bilincine sahip, bu mirası koruma ve toplumu bilinçlendirmeye karşı duyarlı, kültürel ve sanatsal değerlere önem veren, vizyonu geniş, yaşam boyu öğrenmeye açık, etik kurallara uygun hareket eden bir birey olmayı hedefler.     X
9. Alanı ile ilgili güncel konuları ve kültürel mirasın koruma bilincini topluma iletebilme yetkinliğine en sahip olur.     X
10. Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması ve sonuçlarının duyurulmasında kuramsal ve uygulamalı bilgileri yorumlar    X 
11. Arkeolojik verilerin değerlendirildiği depo / laboratuvar ortamında çalışma becerisine sahip olur.    X
12. Arkeolojinin uygulamasında mevzuat, malzemenin sunum ve koruması, eserlerin dokümantasyonu kapsamında kataloglama bilgi ve becerilerini uygular.    X
13. Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme yetisine sahip olur.    X 
14. Bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır    X
15. Alanı ile ilgili çalışmalarda farklı disiplinlere ait bilgi ve becerileri uygular ve yorumlar.     X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek