ARK721 - ÖNASYA'DA KAMUSAL YAPILAR ve GELİŞİMİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
ÖNASYA'DA KAMUSAL YAPILAR ve GELİŞİMİ | ARK721 | 1. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 7 |
Önkoşul(lar)-var ise | - | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Diğer: bireysel çalışma, sınıf içi tartışması, kütüphane çalışması, internet araştırması. | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Doç. Dr. Halil Tekin | |||||
Dersin amacı | Bu dersin amacı, kamusal yapılar ile ilgili temel kavramları tanıtmak; kamusal yapıların gelişim aşamalarını ve toplumlar için önemini öğretmektir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Kamusal yapılar hakkında temel kavramlar, Kamusal yapıların ortaya çıkışı ve gelişim aşamaları, Kamusal yapılar ile toplumsal yaşam arasındaki ilişki. | |||||
Kaynaklar | Frankfort, H. (1954) The Art and Architecture of the Ancient Near Orient, Chicago: The Pelican Book. Huot, J-L., Thalman, J-P. and Valbelle D., (eds) (1990) Naissance des Cités, Paris: Editions Nathan. Frangipane, M. (2002) Yakın Doğuda Devletin Doğuşu, İstanbul: Arkeoloji ve Sanat Tarihi Yayınları. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Kamusal yapılar hakkında temel kavramlar. |
2. Hafta | Kamusal yapıların ortaya çıkışı ve Yakın Doğuda ilk kamusal yapılar. |
3. Hafta | Neolitik ve Kalkolitikte kamusal yapılar (Anadoluda kamusal yapılar). |
4. Hafta | Neolitik ve Kalkolitikte kamusal yapılar (Mezopotamyada kamusal yapılar) (devam). |
5. Hafta | Önasyada Devletin doğuşu ve saray olgusu. |
6. Hafta | Önasyada Devletin doğuşu ve saray olgusu (devam). |
7. Hafta | Seminer |
8. Hafta | Mezopotamyada Tunç Çağlarında saraylar. |
9. Hafta | Mezopotamyada Tunç çağlarında saraylar (devam). |
10. Hafta | Anadoluda Tunç çağlarında saraylar. |
11. Hafta | Başlangıcından Demir Çağa kadar Mezopotamyada tapınak ve saraylar arasındaki ilişkiler. |
12. Hafta | Başlangıcından Demir Çağa kadar Anadoluda tapınak ve saraylar arasındaki ilişkiler. |
13. Hafta | Seminer |
14. Hafta | Kamusal yapılar ve toplum yaşamındaki yerinin genel değerlendirmesi. |
15. Hafta | Genel Sınava hazırlık |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 2 | 40 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 60 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 2 | 40 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 12 | 10 | 120 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 2 | 15 | 30 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 29 | 48 | 212 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Alanının güncel ve temel bilgilerine sahip olur | X | ||||
2. Alanında lisans, yüksek lisans ve doktora eğitiminde edindiği pratik ve kuramsal bilgileri eleştirel düzeyde yorumlar ve değerlendirir. | X | ||||
3. Arkeolojik verileri teknolojik araçlar ile kayıt altına alır. | X | ||||
4. Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri yazılı ve sözlü iletişim ve yoluyla aktarır | X | ||||
5. Alanı ile ilgili çalışma ve projeleri yürütür. | X | ||||
6. Alanı ile ilgili çalışma ve projelerde karşılaşılacak sorunları analiz ederek eleştirel düzeyde inceler ve çözüm üretmek için sorumluluk alır. | X | ||||
7. Alanı ile ilgili özgün çalışma ve projelerde strateji belirleyerek etkinlikler planlar, yönetir ve uygular. | X | ||||
8. Alanı ile ilgili öğrenme gereksinimlerini belirleyerek, kültürel miras bilincine sahip, bu mirası koruma ve toplumu bilinçlendirmeye karşı duyarlı, kültürel ve sanatsal değerlere önem veren, vizyonu geniş, yaşam boyu öğrenmeye açık, etik kurallara uygun hareket eden bir birey olmayı hedefler. | X | ||||
9. Alanı ile ilgili güncel konuları ve kültürel mirasın koruma bilincini topluma iletebilme yetkinliğine en sahip olur. | X | ||||
10. Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması ve sonuçlarının duyurulmasında kuramsal ve uygulamalı bilgileri yorumlar | X | ||||
11. Arkeolojik verilerin değerlendirildiği depo / laboratuvar ortamında çalışma becerisine sahip olur. | X | ||||
12. Arkeolojinin uygulamasında mevzuat, malzemenin sunum ve koruması, eserlerin dokümantasyonu kapsamında kataloglama bilgi ve becerilerini uygular. | X | ||||
13. Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme yetisine sahip olur. | X | ||||
14. Bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır | X | ||||
15. Alanı ile ilgili çalışmalarda farklı disiplinlere ait bilgi ve becerileri uygular ve yorumlar. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek