ARK721 - ÖNASYA'DA KAMUSAL YAPILAR ve GELİŞİMİ

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
ÖNASYA'DA KAMUSAL YAPILAR ve GELİŞİMİ ARK721 1. Yarıyıl 3 0 3 7
Önkoşul(lar)-var ise-
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Diğer: bireysel çalışma, sınıf içi tartışması, kütüphane çalışması, internet araştırması.  
Dersin sorumlusu(ları)Doç. Dr. Halil Tekin 
Dersin amacıBu dersin amacı, kamusal yapılar ile ilgili temel kavramları tanıtmak; kamusal yapıların gelişim aşamalarını ve toplumlar için önemini öğretmektir. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Kamusal yapı tanımı ve kavramını öğrenir,
  2. Kamusal yapıların kronolojik gelişimini öğrenir,
  3. Kamusal yapıların diğer yapılar ile ilişkisini öğrenir,
  4. Kamusal yapılar ile toplumsal yaşam arasındaki ilişkiyi değerlendirir.
Dersin içeriğiKamusal yapılar hakkında temel kavramlar,
Kamusal yapıların ortaya çıkışı ve gelişim aşamaları,
Kamusal yapılar ile toplumsal yaşam arasındaki ilişki.
 
KaynaklarFrankfort, H. (1954) The Art and Architecture of the Ancient Near Orient, Chicago: The Pelican Book.
Huot, J-L., Thalman, J-P. and Valbelle D., (eds) (1990) Naissance des Cités, Paris: Editions Nathan.
Frangipane, M. (2002) Yakın Doğuda Devletin Doğuşu, İstanbul: Arkeoloji ve Sanat Tarihi Yayınları.
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaKamusal yapılar hakkında temel kavramlar.
2. HaftaKamusal yapıların ortaya çıkışı ve Yakın Doğuda ilk kamusal yapılar.
3. HaftaNeolitik ve Kalkolitikte kamusal yapılar (Anadoluda kamusal yapılar).
4. HaftaNeolitik ve Kalkolitikte kamusal yapılar (Mezopotamyada kamusal yapılar) (devam).
5. HaftaÖnasyada Devletin doğuşu ve saray olgusu.
6. HaftaÖnasyada Devletin doğuşu ve saray olgusu (devam).
7. HaftaSeminer
8. HaftaMezopotamyada Tunç Çağlarında saraylar.
9. HaftaMezopotamyada Tunç çağlarında saraylar (devam).
10. HaftaAnadoluda Tunç çağlarında saraylar.
11. HaftaBaşlangıcından Demir Çağa kadar Mezopotamyada tapınak ve saraylar arasındaki ilişkiler.
12. HaftaBaşlangıcından Demir Çağa kadar Anadoluda tapınak ve saraylar arasındaki ilişkiler.
13. Hafta Seminer
14. HaftaKamusal yapılar ve toplum yaşamındaki yerinin genel değerlendirmesi.
15. HaftaGenel Sınava hazırlık
16. HaftaGenel sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum00
Projeler00
Seminer240
Ara Sınavlar00
Genel sınav160
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı240
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı160
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)1210120
Sunum / Seminer Hazırlama000
Proje000
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi21530
Genel sınava hazırlanma süresi12020
Toplam İş Yükü2948212

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Alanının güncel ve temel bilgilerine sahip olur     X
2. Alanında lisans, yüksek lisans ve doktora eğitiminde edindiği pratik ve kuramsal bilgileri eleştirel düzeyde yorumlar ve değerlendirir.     X
3. Arkeolojik verileri teknolojik araçlar ile kayıt altına alır.  X   
4. Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri yazılı ve sözlü iletişim ve yoluyla aktarır     X
5. Alanı ile ilgili çalışma ve projeleri yürütür.   X  
6. Alanı ile ilgili çalışma ve projelerde karşılaşılacak sorunları analiz ederek eleştirel düzeyde inceler ve çözüm üretmek için sorumluluk alır.  X  
7. Alanı ile ilgili özgün çalışma ve projelerde strateji belirleyerek etkinlikler planlar, yönetir ve uygular.     X
8. Alanı ile ilgili öğrenme gereksinimlerini belirleyerek, kültürel miras bilincine sahip, bu mirası koruma ve toplumu bilinçlendirmeye karşı duyarlı, kültürel ve sanatsal değerlere önem veren, vizyonu geniş, yaşam boyu öğrenmeye açık, etik kurallara uygun hareket eden bir birey olmayı hedefler.   X  
9. Alanı ile ilgili güncel konuları ve kültürel mirasın koruma bilincini topluma iletebilme yetkinliğine en sahip olur.   X  
10. Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması ve sonuçlarının duyurulmasında kuramsal ve uygulamalı bilgileri yorumlar    X 
11. Arkeolojik verilerin değerlendirildiği depo / laboratuvar ortamında çalışma becerisine sahip olur.    X
12. Arkeolojinin uygulamasında mevzuat, malzemenin sunum ve koruması, eserlerin dokümantasyonu kapsamında kataloglama bilgi ve becerilerini uygular. X   
13. Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme yetisine sahip olur. X    
14. Bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır X   
15. Alanı ile ilgili çalışmalarda farklı disiplinlere ait bilgi ve becerileri uygular ve yorumlar.     X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek