AKE727 - AMERİKAN POLİTİKASI
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
AMERİKAN POLİTİKASI | AKE727 | 3. Yarıyıl | 4 | 0 | 4 | 10 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok. | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Rapor Hazırlama ve/veya Sunma Proje Tasarımı/Yönetimi | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Bölüm öğretim elemanları. | |||||
Dersin amacı | Öğrencilerin Amerikan toplumunu şekillendiren süreçler, siyasal kurumların oluşması ile toplumsal olaylar arasındaki ilişki gibi konular hakkındaki bilgilerini derinleştirmeleri ve bu alanlarda araştırma yapmaları amaçlanır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Bu ders Amerikan siyasi hayatını ve toplumu şekillendiren süreçleri incelerken tarihsel bir yaklaşım izler. Liderlerin konuşmaları, düşünürlerin yazıları, bildiriler, özyaşam öyküleri, sözlü tarih anlatımları, anayasa metni, edebiyat eserleri gibi birincil kaynaklar ile belgeseller ve araştırmalar gibi ikincil kaynaklar üzerinden giderek sosyal olaylar incelenir. Ders sorumlusu kronolojik bir sıra izleyebilir veya bir dönemi derinlemesine ele alabilir. | |||||
Kaynaklar | Berman, David. American Government, Politics and Policy Making. 3rd ed. Englewood Cliffs, NJ: Prentice Hall, 1988. Hamilton, Alexander, et. al. The Federalist Papers. New York: Signet, 2003. Herman, Edward S. And Noam Chomsky. Manufacturing Consent: The Political Economy of the Mass Media. Hofstadter, Richard. The American Political Tradition and the Men Who Made It. New York: Vintage, 1989. Jillson, Cal. American Government: Political Development and Institutional Change. 6th ed. London: Rutledge, 2011. Kramnick, Isaac, and Theodore J. Lowi, eds. American Political Thought: A Norton Anthology. New York: Norton, 2008. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Dersin genel tanıtımı; araştırma ve akademik yazın konularındaki genel kavramların hatırlanması. |
2. Hafta | Metin/belge incelemesi ve tartışma. |
3. Hafta | Metin/belge incelemesi ve tartışma. |
4. Hafta | Film/Belgesel gösterimi ve tartışma. |
5. Hafta | Araştırmalar üzerine sunumlar ve tartışma. |
6. Hafta | Metin/belge incelemesi ve tartışma. |
7. Hafta | Film/Belgesel gösterimi ve tartışma. |
8. Hafta | Metin/belge incelemesi ve tartışma. |
9. Hafta | Film/Belgesel gösterimi ve tartışma. |
10. Hafta | Araştırmalar üzerine sunumlar ve tartışma. |
11. Hafta | Metin/belge incelemesi ve tartışma. |
12. Hafta | Metin/belge incelemesi ve tartışma. |
13. Hafta | Film/Belgesel gösterimi ve tartışma. |
14. Hafta | Araştırmalar üzerine sunumlar ve tartışma. |
15. Hafta | Genel sınava hazırlık. |
16. Hafta | Genel sınav olarak kabul edilecek araştırmanın teslimi. |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 14 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 14 | 20 |
Sunum | 5 | 30 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 33 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 4 | 56 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 6 | 84 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 5 | 7 | 35 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 14 | 6 | 84 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 41 | 41 |
Toplam İş Yükü | 48 | 64 | 300 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Amerika'ya özgü edebi, sanatsal, tarihsel, felsefi, dinsel, toplumsal ve politik geleneklerin oluşumu ve gelişimi üzerine bilgisini derinleştirir. Dil, edebiyat, sanat ve kültür kuramlarına ilişkin yeni kavramlar geliştirir. | X | ||||
2. Dil, edebiyat, sanat ve kültürdeki bilimsel düşünceleri analiz eder, sentezler ve inceler. | X | ||||
3. Dil, edebiyat, sanat ve kültür arasındaki etkileşimi kuramsal olarak anlar, karmaşık fikirleri ve gelişmeleri değerlendirerek özgün sonuçlara ulaşır. | X | ||||
4. Edebiyat, sinema, sanat, tarih ve siyaset gibi alanlarda Amerikan toplumunun temelindeki kültürel çeşitliliği disiplinler arası bir yaklaşımla bütünleştirir, yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur. | X | ||||
5. Uzmanlık düzeyinde İngilizce-Türkçe ve Türkçe-İngilizce çeviri yapar. | X | ||||
6. Düşüncelerini ve araştırma sonuçlarını uzmanlık seviyesindeki İngilizcesiyle akademik düzeyde ifade eder. | X | ||||
7. Ulusal veya uluslararası projelerde yer alır ve/veya yeni projeler geliştirir. | X | ||||
8. Alanındaki güncel gelişmeleri yerli ve yabancı kaynaklardan takip ederek sistematik bir yaklaşımla değerlendirir, inceler ve kullanır. | X | ||||
9. Alanı ile ilgili uluslararası ve ulusal yayınlar yapar ve konferanslarda bildiriler sunar. | X | ||||
10. Edebiyat, sanat ve kültür yapıtlarını entelektüel düzeyde değerlendirerek ürettiği eleştirel düşünceyle edebi ve kültürel anlamda topluma katkıda bulunur. Tarihi, kültürel ve doğal mirasa sahip çıkar. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek