AKE709 - AMERİKAN KÜLTÜRÜNDE ÇEŞİTLİLİK

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
AMERİKAN KÜLTÜRÜNDE ÇEŞİTLİLİK AKE709 1. Yarıyıl 4 0 4 10
Önkoşul(lar)-var iseYok.
Dersin Diliİngilizce
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Gösteri
 
Dersin sorumlusu(ları)Bölüm öğretim elemanları. 
Dersin amacıÖğrenciler Amerika'nın kültürel ve etnik farklılıkları hakkında bir bilinç oluşturacaklardır. Amerika Birleşik Devletleri'nin yerliler ve dünyadaki etnik gruplar ile gelişmekte olan ilişkilerini anlayacaklardır. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Dönem sonunda öğrenciler Amerika'daki farklı etnik gruplar konusunda bilgilerini gelişterecek, edebi eserlerini analiz edebilecek, kimliklerine sahip çıkmalarını , asimile olmalarını veya asimilasyona direnmelerini tartışabileceklerdir.
Dersin içeriğiBu dersin amacı öğrencilerin farklı etnik gruplar-Kızılderililer, Afrikalı Amerikalılar, Latin Amerikalılar, Asyalı Amerikalılar ve Yahudi Amerikalılar- hakkında zaten var olan bilgilerini geliştirmektir. Etnik grupların edebiyat ve kültürleri edebi, kültürel ve eleştirel eserler incelenerek çalışılacaktır. 
KaynaklarBayor, Ronald H. Ed. Race and Ethnicity in America. New York: Columbia University Press, 2003.
Franco, Dean J. Ethnic American Literature: Comparing Chicano, Jewish and African American Writing.
Fuchs, Lawrence. The American Kaleidoscope: Race, Ethnicity, and the Civic Culture. Middletown: Wesleyan University Press, 1990.
Lauter, Paul, ed. The Heath Anthology Of American Literature: Contemporary Period: 1945 to the Present. Boston: Houghton Mifflin Company, 2005.
Waters, Mary C. Ethnic Options: Choosing Identities in America. Berkley: University of California Press, 1990.
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaDers ile ilgili genel bilgi.
2. HaftaDers anlatımı.
3. HaftaDers anlatımı edebi eser incelemesi ve öğrenci sunumu.
4. HaftaDers anlatımı edebi eser incelemesi ve öğrenci sunumu.
5. HaftaDers anlatımı edebi eser incelemesi ve öğrenci sunumu.
6. HaftaAra sınav.
7. HaftaDers anlatımı.
8. HaftaDers anlatımı edebi eser incelemesi ve öğrenci sunumu.
9. HaftaDers anlatımı edebi eser incelemesi ve öğrenci sunumu.
10. HaftaDers anlatımı edebi eser incelemesi ve öğrenci sunumu.
11. HaftaAra sınav.
12. HaftaDers anlatımı edebi eser incelemesi ve öğrenci sunumu.
13. HaftaDers anlatımı edebi eser incelemesi ve öğrenci sunumu.
14. HaftaDers anlatımı edebi eser incelemesi ve öğrenci sunumu.
15. HaftaTekrar.
16. HaftaGenel Sınav.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum220
Projeler220
Seminer00
Ara Sınavlar00
Genel sınav140
Toplam80
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı460
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı140
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 4 56
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)000
Sunum / Seminer Hazırlama23060
Proje260120
Ödevler16464
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi000
Toplam İş Yükü19158300

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Amerika'ya özgü edebi, sanatsal, tarihsel, felsefi, dinsel, toplumsal ve politik geleneklerin oluşumu ve gelişimi üzerine bilgisini derinleştirir. Dil, edebiyat, sanat ve kültür kuramlarına ilişkin yeni kavramlar geliştirir.    X
2. Dil, edebiyat, sanat ve kültürdeki bilimsel düşünceleri analiz eder, sentezler ve inceler.    X
3. Dil, edebiyat, sanat ve kültür arasındaki etkileşimi kuramsal olarak anlar, karmaşık fikirleri ve gelişmeleri değerlendirerek özgün sonuçlara ulaşır.    X
4. Edebiyat, sinema, sanat, tarih ve siyaset gibi alanlarda Amerikan toplumunun temelindeki kültürel çeşitliliği disiplinler arası bir yaklaşımla bütünleştirir, yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur.    X
5. Uzmanlık düzeyinde İngilizce-Türkçe ve Türkçe-İngilizce çeviri yapar.    X
6. Düşüncelerini ve araştırma sonuçlarını uzmanlık seviyesindeki İngilizcesiyle akademik düzeyde ifade eder.    X
7. Ulusal veya uluslararası projelerde yer alır ve/veya yeni projeler geliştirir.    X
8. Alanındaki güncel gelişmeleri yerli ve yabancı kaynaklardan takip ederek sistematik bir yaklaşımla değerlendirir, inceler ve kullanır.    X
9. Alanı ile ilgili uluslararası ve ulusal yayınlar yapar ve konferanslarda bildiriler sunar.    X
10. Edebiyat, sanat ve kültür yapıtlarını entelektüel düzeyde değerlendirerek ürettiği eleştirel düşünceyle edebi ve kültürel anlamda topluma katkıda bulunur. Tarihi, kültürel ve doğal mirasa sahip çıkar.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek