AKE714 - TOPLUMSAL CİNSİYET ve ROLLER
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
TOPLUMSAL CİNSİYET ve ROLLER | AKE714 | 2. Yarıyıl | 4 | 0 | 4 | 10 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok. | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Bölüm öğretim elemanları. | |||||
Dersin amacı | Öğrenciler, çokkültürlü kadın imajlarını, sosyal/medya kaynaklı cinsiyet ve güzellik, eşcinsellik, ve feminist hareketlerini inceleyeceklerdir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Bu derste, öğrenciler Amerika hakkındaki bilgilerini bu sefer kadınların tecrübeleri ve katkılarının şekillenmeye başladığı bir perspektiften inceleyeceklerdir. Öğrenciler, kadınların Amerikan tarihinin içerisindeki yerini basit bir kavram olarak değil, kadın haklarına öncelik veren feminist epistemolojinin de katkısını anlayarak dünya hakkındaki görüşlerini yeniden şekillendireceklerdir. Öğrenciler, hem Amerikan hem de kadın kültürü tarihi konuları üzerine odaklanacak ve feministlere hala meydan okuyan sorular, problemler ve ikilemler üzerinde değerlendirmeler yapacaklardır. | |||||
Kaynaklar | Carlin, D., Queer Cultures. Upper Saddle River, NJ: Prentice Hall, 2004. Degler, Carl N. At Odds: Women and the Family in America from the Revolution to the Present. New York: Oxford University Press, 1980. Hoffert, Sylvia. A History of Gender in America. Upper Saddle River, NJ: Prentice Hall, 2003. McKee, Nancy and Linda Stone. Readings in Gender and Culture in America. Upper Saddle River, NJ: Prentice Hall, 2002. Rowland, Debran. The Boundaries of Her Body: The Troubling History of Women's Rights in America. Naperville, Ill: Sphinx Publishing, 2004. Segal, Marcia T. and Theresa A. Martinez. Intersections of Gender, Race and Class: Readings for a Changing Landscape. Los Angeles: Roxbury Publishing, 2007. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Giriş. |
2. Hafta | Amerikan Koloniler. |
3. Hafta | Geleneksel Amerika. |
4. Hafta | Feminizm'e giriş. |
5. Hafta | Birinci dalganın radikal bakışları. |
6. Hafta | Ara sınav. |
7. Hafta | Birinci ve İkinci Dünya Savaşları. |
8. Hafta | 1950'ler. |
9. Hafta | İkinci dalga feminizm. |
10. Hafta | İkinci dalga feminizm. |
11. Hafta | Ara sınav. |
12. Hafta | Film: İkinci dalga feminizm. |
13. Hafta | Üçünü dalga feminizm. |
14. Hafta | Üçünü dalga feminizm. |
15. Hafta | Queer Teori. |
16. Hafta | Genel sınav. |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 2 | 60 |
Genel sınav | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 2 | 60 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 4 | 56 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 6 | 84 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 2 | 50 | 100 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 60 | 60 |
Toplam İş Yükü | 31 | 120 | 300 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Amerika'ya özgü edebi, sanatsal, tarihsel, felsefi, dinsel, toplumsal ve politik geleneklerin oluşumu ve gelişimi üzerine bilgisini derinleştirir. Dil, edebiyat, sanat ve kültür kuramlarına ilişkin yeni kavramlar geliştirir. | X | ||||
2. Dil, edebiyat, sanat ve kültürdeki bilimsel düşünceleri analiz eder, sentezler ve inceler. | X | ||||
3. Dil, edebiyat, sanat ve kültür arasındaki etkileşimi kuramsal olarak anlar, karmaşık fikirleri ve gelişmeleri değerlendirerek özgün sonuçlara ulaşır. | X | ||||
4. Edebiyat, sinema, sanat, tarih ve siyaset gibi alanlarda Amerikan toplumunun temelindeki kültürel çeşitliliği disiplinler arası bir yaklaşımla bütünleştirir, yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur. | X | ||||
5. Uzmanlık düzeyinde İngilizce-Türkçe ve Türkçe-İngilizce çeviri yapar. | X | ||||
6. Düşüncelerini ve araştırma sonuçlarını uzmanlık seviyesindeki İngilizcesiyle akademik düzeyde ifade eder. | X | ||||
7. Ulusal veya uluslararası projelerde yer alır ve/veya yeni projeler geliştirir. | X | ||||
8. Alanındaki güncel gelişmeleri yerli ve yabancı kaynaklardan takip ederek sistematik bir yaklaşımla değerlendirir, inceler ve kullanır. | X | ||||
9. Alanı ile ilgili uluslararası ve ulusal yayınlar yapar ve konferanslarda bildiriler sunar. | X | ||||
10. Edebiyat, sanat ve kültür yapıtlarını entelektüel düzeyde değerlendirerek ürettiği eleştirel düşünceyle edebi ve kültürel anlamda topluma katkıda bulunur. Tarihi, kültürel ve doğal mirasa sahip çıkar. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek