AKE714 - TOPLUMSAL CİNSİYET ve ROLLER

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
TOPLUMSAL CİNSİYET ve ROLLER AKE714 2. Yarıyıl 4 0 4 10
Önkoşul(lar)-var iseYok.
Dersin Diliİngilizce
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
 
Dersin sorumlusu(ları)Bölüm öğretim elemanları. 
Dersin amacıÖğrenciler, çokkültürlü kadın imajlarını, sosyal/medya kaynaklı cinsiyet ve güzellik, eşcinsellik, ve feminist hareketlerini inceleyeceklerdir. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Kadınların, kültüre ve sivil toplum örgütlerine olan etkilerini araştırıp, bu etkilerin kadının hayatına nasıl yön verdiğini ve çok yönlü bilinç gelişimine olan etkisini irdeleyeceklerdir.
  2. Kritik düşünmenin gelişimi, okuma, konuşma ve yazı teknikleri, analiz ve bilgilerin yorumlanması, önyargının tanımı dersin amaçlarından bazıları olacaktır.
  3. Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler, Toplumsal Cinsiyet ve Rollere eleştirel bakabilir.
  4. Toplumsal Cinsiyet, Roller ve Amerikan tarihi bağlamlarında tanıyıp değerlendirebilir.
  5. Toplumsal Cinsiyet ve Rollerin dünyanın üzerindeki etkisini tartışabilir.
  6. Toplumsal Cinsiyet ve Rollerin toplumdaki etkisini değerlendirebilir.
Dersin içeriğiBu derste, öğrenciler Amerika hakkındaki bilgilerini bu sefer kadınların tecrübeleri ve katkılarının şekillenmeye başladığı bir perspektiften inceleyeceklerdir. Öğrenciler, kadınların Amerikan tarihinin içerisindeki yerini basit bir kavram olarak değil, kadın haklarına öncelik veren feminist epistemolojinin de katkısını anlayarak dünya hakkındaki görüşlerini yeniden şekillendireceklerdir. Öğrenciler, hem Amerikan hem de kadın kültürü tarihi konuları üzerine odaklanacak ve feministlere hala meydan okuyan sorular, problemler ve ikilemler üzerinde değerlendirmeler yapacaklardır. 
KaynaklarCarlin, D., Queer Cultures. Upper Saddle River, NJ: Prentice Hall, 2004.
Degler, Carl N. At Odds: Women and the Family in America from the Revolution to the Present. New York: Oxford University Press, 1980.
Hoffert, Sylvia. A History of Gender in America. Upper Saddle River, NJ: Prentice Hall, 2003.
McKee, Nancy and Linda Stone. Readings in Gender and Culture in America. Upper Saddle River, NJ: Prentice Hall, 2002.
Rowland, Debran. The Boundaries of Her Body: The Troubling History of Women's Rights in America. Naperville, Ill: Sphinx Publishing, 2004.
Segal, Marcia T. and Theresa A. Martinez. Intersections of Gender, Race and Class: Readings for a Changing Landscape. Los Angeles: Roxbury Publishing, 2007.
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaGiriş.
2. HaftaAmerikan Koloniler.
3. HaftaGeleneksel Amerika.
4. HaftaFeminizm'e giriş.
5. HaftaBirinci dalganın radikal bakışları.
6. HaftaAra sınav.
7. HaftaBirinci ve İkinci Dünya Savaşları.
8. Hafta1950'ler.
9. Haftaİkinci dalga feminizm.
10. Haftaİkinci dalga feminizm.
11. HaftaAra sınav.
12. HaftaFilm: İkinci dalga feminizm.
13. HaftaÜçünü dalga feminizm.
14. HaftaÜçünü dalga feminizm.
15. HaftaQueer Teori.
16. HaftaGenel sınav.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum00
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar260
Genel sınav140
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı260
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı140
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 4 56
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14684
Sunum / Seminer Hazırlama000
Proje000
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi250100
Genel sınava hazırlanma süresi16060
Toplam İş Yükü31120300

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Amerika'ya özgü edebi, sanatsal, tarihsel, felsefi, dinsel, toplumsal ve politik geleneklerin oluşumu ve gelişimi üzerine bilgisini derinleştirir. Dil, edebiyat, sanat ve kültür kuramlarına ilişkin yeni kavramlar geliştirir.    X
2. Dil, edebiyat, sanat ve kültürdeki bilimsel düşünceleri analiz eder, sentezler ve inceler.    X
3. Dil, edebiyat, sanat ve kültür arasındaki etkileşimi kuramsal olarak anlar, karmaşık fikirleri ve gelişmeleri değerlendirerek özgün sonuçlara ulaşır.    X
4. Edebiyat, sinema, sanat, tarih ve siyaset gibi alanlarda Amerikan toplumunun temelindeki kültürel çeşitliliği disiplinler arası bir yaklaşımla bütünleştirir, yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur.    X
5. Uzmanlık düzeyinde İngilizce-Türkçe ve Türkçe-İngilizce çeviri yapar.    X
6. Düşüncelerini ve araştırma sonuçlarını uzmanlık seviyesindeki İngilizcesiyle akademik düzeyde ifade eder.    X
7. Ulusal veya uluslararası projelerde yer alır ve/veya yeni projeler geliştirir.    X
8. Alanındaki güncel gelişmeleri yerli ve yabancı kaynaklardan takip ederek sistematik bir yaklaşımla değerlendirir, inceler ve kullanır.    X
9. Alanı ile ilgili uluslararası ve ulusal yayınlar yapar ve konferanslarda bildiriler sunar.    X
10. Edebiyat, sanat ve kültür yapıtlarını entelektüel düzeyde değerlendirerek ürettiği eleştirel düşünceyle edebi ve kültürel anlamda topluma katkıda bulunur. Tarihi, kültürel ve doğal mirasa sahip çıkar.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek