BİK702 - PROTEİN BİYOKİMYASI ve PROTEOMİK
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
PROTEİN BİYOKİMYASI ve PROTEOMİK | BİK702 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 3 | 0 | 3 | 9 |
Önkoşul(lar)-var ise | BİK603 Temel Biyokimya: Yapılar ve Kataliz; BİK604 Temel Biyokimya: Metabolizma | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Diğer: makale tartışmaları ve öğrenci sunumları | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Ebru Bodur | |||||
Dersin amacı | Öğrencilerin proteinlerin yapıları, saflaştırılması, yapı-fonksiyon ilişkileri, proteomik ve yapı analizleri konularında araştırma yapabilecek, güncel yayınları takip edebilecek teorik bilgi ile donanmaları hedeflenmektedir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Protein yapı, fonksiyon ve metabolizması; yapı analizi, saflaştırma, tanımlanma yöntemleri; proteomik araştırma teknikleri konularını kapsayan teorik ders | |||||
Kaynaklar | 1. Voet D, Voet JG, Biochemistry, 4. baskı, John Wiley & Sons, Inc. NJ, 2011 2. Advances in Protein Chemistry (süreli yayınlar serisi) 3. Simpson, R.J. Proteins and Proteomics, Cold Spring Harbor Laboratory Press, New York, 2003 4. Konu ile ilgili güncel dergi makaleleri |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Amino asitler, fiziksel ve kimyasal özellikleri |
2. Hafta | Proteinlerin üç boyutlu yapısı |
3. Hafta | Proteinlerde yapı fonksiyon ilişkileri |
4. Hafta | Protein yapı analizi yöntemleri |
5. Hafta | Peptid ve proteinlerin ribozomal ve nonribozomal sentezleri |
6. Hafta | Proteinlerin sentez sonrası modifikasyonları |
7. Hafta | Proteinlerin yönlendirilmesi ve protein yıkımı |
8. Hafta | Sunumlar |
9. Hafta | Protein saflaştırma yöntemleri |
10. Hafta | Proteomik araştırmaları: giriş |
11. Hafta | İki yönlü elektroforez ve kütle spektroskopisi, sunumlar |
12. Hafta | Protein matriks analizi ve mikroçipler, sunumlar |
13. Hafta | Maya iki hibrit yöntemi ve faj gösterim yöntemi, sunumlar |
14. Hafta | Glikoproteomik ve fosfoproteomik, sunumlar |
15. Hafta | Biyoinformatik araçların proteomikte kullanımı, sunumlar |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 15 |
Sunum | 1 | 35 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 2 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 12 | 168 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 25 | 25 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 35 | 35 |
Toplam İş Yükü | 30 | 75 | 270 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Biyokimya alanında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir ve bunları geliştirir. | X | ||||
2. Profesyonel etik (fikri mülkiyet hakkı, akademik dürüstlük, insan ilişkilerinde etik: ayırımcılık yapmama, liyakat, özel hayata saygı vb) ile araştırma ve yayın etiği konularını bilir ve uygular. | X | ||||
3. Belirli bir konuda güncel literatürdeki bilgileri derleyip analiz ederek özgün bir hipotez geliştirir ve buna dayalı proje yazar. | X | ||||
4. Biyokimya alanına özgü cihazlara, yöntemlere ve bilgisayar dahil diğer teknolojik araçların kullanımına ileri düzeyde hakimdir ve projeler kapsamında bunları uygular. | X | ||||
5. Projeye dayalı bir bilimsel çalışmayı baştan sona bağımsız olarak yürütür, sonuçlandırır, elde ettiği sonuçları uygun istatistik yöntemlerini kullanarak değerlendirir ve alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur. | X | ||||
6. Alanında kanıta dayalı uygulamaları takip eder, araştırmalar yapar ve toplum yararına kullanılabilecek bilgi üretimine katkıda bulunur. | X | ||||
7. Yaptığı/katıldığı araştırmanın raporunu yazar, hakemli bir dergide yayımlayarak ve bilimsel toplantılarda sunarak evrensel bilgi birikimine katkıda bulunur. | X | ||||
8. Çalışma alanı ile ilgili bilimsel sorunlara alternatif çözümler önerebilir, yeni bilgileri eleştirel bir gözle analiz eder ve değerlendirir. | X | ||||
9. Yurt içi ve dışı multidisipliner çalışmalarda araştırmacı ya da lider olarak yer alır ve etkili iletişim kurarak bilimsel tartışmalarda özgün fikirlerini ifade eder ve geri bildirim verir. | X | ||||
10. Bir araştırma laboratuvarını tek başına idare edebilecek ve stratejik kararlar alabilecek kadar yöneticilik ve eğiticilik özelliklerine sahiptir. | X | ||||
11. Kendini sürekli geliştirme çabası içindedir ve yeniliklere açıktır. | X | ||||
12. Gerektiğinde daha önce uygulamadığı bir yöntemi kurgulayıp uygulayabilir. | X | ||||
13. Anadiline hakimdir, kendini düzgün bir şekilde ifade ederek ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır. | X | ||||
14. Alanıyla ilgili gelişmeleri takip edip sözlü / yazılı katkıda bulunabilecek düzeyde İngilizce bilir ve kullanır. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek