ADÖ746 - YABANCI DİL ÖĞRENİMİ&ÖĞRETİMİNDE ANADİL KULLANIMI

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
YABANCI DİL ÖĞRENİMİ&ÖĞRETİMİNDE ANADİL KULLANIMI ADÖ746 2. Yarıyıl 3 0 3 10
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliAlmanca
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriTartışma
Uygulama-Alıştırma
 
Dersin sorumlusu(ları)Bölüm Öğretim Üyeleri 
Dersin amacıYabancı dil öğrenimi ve öğretiminde anadil kullanımına ilişkin bilimsel görüş, çalışma ve uygulamaları incelemek ve Almanca öğrenimi ve öğretimindeki uygulamalarda karşılaşılan anadile bağlı etkileri değerlendirmek ve sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirmek.  
Dersin öğrenme çıktıları
  1. 1. Yabancı dil öğrenimi ve öğretiminde anadil kullanımına ilişkin bilgilerini derinleştirir.
  2. 2. Almanca öğrenimi ve öğretimindeki uygulamalarda karşılaşılan anadile bağlı etkileri değerlendirir.
  3. 3. Türkçenin Almanca öğrenimi ve öğretimindeki rolünü değerlendirir.
  4. 4. Almanca öğrenimi ve öğretimindeki uygulamalarda anadil kaynaklı sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştiririr.
Dersin içeriği1. Yabancı dil öğretim yöntemlerinde anadilin rolü
2. Yabancı dil edinim kuramlarında anadilin rolü
3. Türkçenin Almanca öğrenimi ve öğretimine etkisi 
Kaynaklar1. Butzkamm, Wolfgang (2000). Über die planvolle Mitbenutzung der Muttersprache im bilingualen Sachfachunterricht. Gerhard Bach / Susanne Niemeier (Hrsg.), Bilingualer Unterricht. Grundlagen, Methoden, Praxis, Perspektiven. Frankfurt: Peter Lang Verlag, 97, 113.
2. Figge UL (2000). Mutterspracherwerb als ontogenetisches Hindernis für den Fremdsprachenerwerb. Sprachlehrforschung im Wandel (Helbig K, Kleppin K, Königs FG, Hg.), S. 511-20. Tübingen: Stauffenburg.
3. Butzkamm, Wolfgang (2003). Die Muttersprache als Sprach-Mutter: ein Gegenentwurf zur herrschenden Theorie. französisch heute, 34, 2/ 174, 192.

4. Oflaz, Adnan; Bolat, Hasan (2012). Almanca Öğreniminde Ana dili ve İngilizce kaynaklı girişim hataları. Turkish Studies, Volume 7/1 Winter 2012, p.1635-1651. 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaDönem planı
2. HaftaYabancı dil öğretim yöntemlerinde anadilin rolü
3. HaftaYabancı dil öğretim yöntemlerinde anadilin rolü
4. HaftaYabancı dil edinim kuramlarında anadilin rolü
5. HaftaYabancı dil edinim kuramlarında anadilin rolü
6. Hafta1. Ara sınav
7. HaftaTürkçenin Almanca öğrenimi ve öğretimine etkisi (dilbilgisi açısından)
8. HaftaTürkçenin Almanca öğrenimi ve öğretimine etkisi (sözcük bilgisi açısından)
9. HaftaTürkçenin Almanca öğrenimi ve öğretimine etkisi (telaffuz açısından)
10. HaftaTürkçenin Almanca öğrenimi ve öğretimine etkisi (söz dizimi açısından)
11. HaftaTürkçenin Almanca öğrenimi ve öğretimine etkisi (yazım açısından)
12. HaftaTürkçenin Almanca öğrenimi ve öğretimine etkisi (edim bilim açısından)
13. Hafta2. Ara sınav
14. HaftaGenel tekrar ve değerlendirme
15. Hafta
16. HaftaFinal

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum00
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar250
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı250
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)12896
Sunum / Seminer Hazırlama000
Proje000
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi260120
Genel sınava hazırlanma süresi14040
Toplam İş Yükü29111298

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Yabancı dil öğrenimi ve öğretimi alanında yüksek lisans düzeyinde edinilen bilgi ve beceriyi ileri düzeyde derinleştirir.    X
2. Yabancı dil öğrenimi ve öğretimi ile ilgili yeni düşünce, model, yöntemler ve uygulamalar geliştirir.    X
3. Yabancı dil öğretimini farklı disiplinlere ait bilgi ve becerilerle anlamlı bir şekilde bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler oluşturur.    X
4. Alanıyla ilgili çalışmalarda kullanılan araştırma yöntem ve tekniklerini en üst düzeyde kullanır.    X
5. Genelde eğitim alanında özelde yabancı dil öğrenimi ve öğretiminde bilgisayar yazılımlarındaki güncel gelişmeleri takip eder, bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.    X
6. Alanıyla ilgili bilimsel çalışmalarda Almancayı yazılı ve sözlü olarak ileri düzeyde kullanır.    X
7. Ulusal ve uluslararası düzeyde yabancı dil olarak Almanca öğrenimi ve öğretimine ilişkin konuların analizini, sentezini ve eleştirel değerlendirmesini yapar ve Türkiye de yabancı dil öğrenimine ve öğretimine katkı sağlayacak yeni öneriler geliştirir.    X
8. Almancanın öğrenimi ve öğretimi alanındaki yetkinliğini özgün görüşleriyle göstererek uzman kişilerle etkili bir iletişim kurar.     X
9. Almancanın öğrenimi ve öğretimi alanında özgün bir konuyu sorumluluk alarak bağımsız araştırır, kavrar, tasarlar ve uygular.    X
10. Toplumsal, kültürel, mesleki ve bilimsel etik değerleri gözeterek uygun davranır.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek