ADÖ745 - NÖROBİLİM ve YABANCI DİL ÖĞRETİMİ

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
NÖROBİLİM ve YABANCI DİL ÖĞRETİMİ ADÖ745 3. Yarıyıl 3 0 3 15
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliAlmanca
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriTartışma
Uygulama-Alıştırma
Proje Tasarımı/Yönetimi
 
Dersin sorumlusu(ları)Bölüm Öğretim Üyeleri 
Dersin amacıDisiplinlerarası çalışmaların yabancı dil öğrenme ve öğretme alanına yansımalarını nörobilim örneğinde incelemek, tartışmak ve yeni yorumlar getirmek. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. 1. Disiplinlerarası yaklaşımın amacı, işlevi ve alanı için gerekliliğini kavrar.
  2. 2. Beyin ve öğrenme arasındaki ilişki konusunda bilgilerini derinleştirir.
  3. 3. Nörobilim ile yabancı dil öğretimi arasındaki ilişkiyi değerlendirir ve alanına yeni yorumlar getirir.
Dersin içeriği1. Disiplinlerarası yaklaşımın amacı, işlevi
2. Yabancı dil öğretimnde disiplinlerarası yaklaşım
3. Nörobilimsel araştırmalar ve yabancı dil öğretimi
4. Almanca örneğinde Yabancı dil Öğrenme ve Öğretme bilimi 
Kaynaklar1. Kandel, E., Kupfermann, I. (1996). Von den Nervenzellen zur Kognition. In: Neurowissenschaften (Kandel, Schwartz, Jessell, Hg.), S. 327-52. Heidelberg: Spektrum.
2. Dittmann J, Schmidt C (1998). Verbales Arbeitsgedächtnis, Lernen und Fremdsprachenerwerb. Ein Forschungsüberblick. Deutsche Sprache 26: 304-336.
3. Schmidt, C. (2000). Arbeitsgedächtnis und fremdsprachliches Leseverstehen. ZFF. 83-101.
4. Schiffler, L. (2000). Neuere physiologische Untersuchungen des Gehrins und das Fremdsprachenlernen. NM 53. 220-3.
5. Butzkamm W. (2002). Psycholinguistik des Fremdsprachenunterrichts. Tübingen: Francke.
6. Calvin WH (2002) Die Sprache des Gehirns. München: dtv.
7. Callan R (2003). Neuronale Netze. München: Pearson Studium.
8. Götze, L. (2003). Sprachverstehen aus neurowissenschaftlicher und kognitionspsychologischer Perspektive. Brücke 2. 18-24.
9. Hein, T. (2003). Ein großes Broca-Zentrum? Sie sind ein Sprachgenie! FAZ 26. 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaDönem planı
2. HaftaDisiplinlerarası eğitim araştırmaları
3. HaftaDisiplinlerarası eğitim araştırmaları
4. HaftaNörobilim alan ve yöntemleri
5. HaftaNörobilim alan ve yöntemleri
6. Hafta1. Ara sınav
7. HaftaBeyin ve dil
8. HaftaBeyin ve dil
9. HaftaNörobilimsel araştırmalar ve yabancı dil öğretimi
10. HaftaNörobilimsel araştırmaların ve yabancı dil öğretimi
11. Hafta2. Ara sınav
12. HaftaProje: Yabancı Dil Öğrenme ve Öğretme Bilimi (Almanca örneğinde)
13. HaftaProje: Yabancı Dil Öğrenme ve Öğretme Bilimi (Almanca örneğinde)
14. HaftaProje: Yabancı Dil Öğrenme ve Öğretme Bilimi (Almanca örneğinde)
15. HaftaProje: Yabancı Dil Öğrenme ve Öğretme Bilimi (Almanca örneğinde)
16. HaftaFinal

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum00
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar250
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı250
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)1212144
Sunum / Seminer Hazırlama000
Proje17070
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi260120
Genel sınava hazırlanma süresi16060
Toplam İş Yükü30205436

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Yabancı dil öğrenimi ve öğretimi alanında yüksek lisans düzeyinde edinilen bilgi ve beceriyi ileri düzeyde derinleştirir.    X
2. Yabancı dil öğrenimi ve öğretimi ile ilgili yeni düşünce, model, yöntemler ve uygulamalar geliştirir.    X
3. Yabancı dil öğretimini farklı disiplinlere ait bilgi ve becerilerle anlamlı bir şekilde bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler oluşturur.    X
4. Alanıyla ilgili çalışmalarda kullanılan araştırma yöntem ve tekniklerini en üst düzeyde kullanır.    X
5. Genelde eğitim alanında özelde yabancı dil öğrenimi ve öğretiminde bilgisayar yazılımlarındaki güncel gelişmeleri takip eder, bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.    X
6. Alanıyla ilgili bilimsel çalışmalarda Almancayı yazılı ve sözlü olarak ileri düzeyde kullanır.    X
7. Ulusal ve uluslararası düzeyde yabancı dil olarak Almanca öğrenimi ve öğretimine ilişkin konuların analizini, sentezini ve eleştirel değerlendirmesini yapar ve Türkiye de yabancı dil öğrenimine ve öğretimine katkı sağlayacak yeni öneriler geliştirir.    X
8. Almancanın öğrenimi ve öğretimi alanındaki yetkinliğini özgün görüşleriyle göstererek uzman kişilerle etkili bir iletişim kurar.     X
9. Almancanın öğrenimi ve öğretimi alanında özgün bir konuyu sorumluluk alarak bağımsız araştırır, kavrar, tasarlar ve uygular.    X
10. Toplumsal, kültürel, mesleki ve bilimsel etik değerleri gözeterek uygun davranır.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek