ADÖ739 - YETİŞKİNLERE ALMANCA ÖĞRETİMİ

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
YETİŞKİNLERE ALMANCA ÖĞRETİMİ ADÖ739 3. Yarıyıl 3 0 3 15
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliAlmanca
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriTartışma
Uygulama-Alıştırma
Proje Tasarımı/Yönetimi
 
Dersin sorumlusu(ları)Bölüm Öğretim Üyeleri 
Dersin amacıYetişkinlere yabancı dil olarak Almanca öğretimindeki belli başlı sorunların, yöntemlerin ve temel kavramların incelenmesi.  
Dersin öğrenme çıktıları
  1. 1. Yetişkinlere yönelik yabancı dil olarak Almanca öğrenenlerin profili hakkında bilgi edinir.
  2. 2. Yabancı dil öğretiminde diğer faktörlerin yanı sıra yaş faktörünü inceler.
  3. 3. Türkiye de yetişkinlere Almanca öğretiminde karşılaşılan güçlükleri saptar ve çözüm önerilerinde bulunur.
Dersin içeriği1. Türkiye de yetişkin öğretimi
2. Türkiye de yabancı dil öğrenen yetişkin profili ve öğrenme hedefleri
3. Türkiye de yetişkinlere yabancı dil öğretimi
4. Yabancı dil öğrenmede yaş faktörü
5. Yetişkinlere yabancı dil öğretiminde başarı durumu
6. Yetişkinlere yabancı dil öğretiminde karşılaşılan güçlükler ve öneriler 
Kaynaklar1. Aguado, Karin, Grotjahn, Rüdiger & Schlak, Torsten (2005), Erwerbsalter und Sprachlernerfolg. Theoretische und methodologische Grundlagen eines empirischen Forschungsprojekts. Zeitschrift für Fremdsprachenforschung 16: 2, 275-293.
2. Berndt, Annette (2003), Sprachenlernen im Alter: Eine empirische Studie zur Fremdsprachengeragogik. München: iudicium.
3. Grotjan, R. (2003). Der Faktor `Alter ` beim Fremdsprachenlernen. Mythen, Fakten, didaktisch-methodische Implikationen. In. Deutsch als Fremdsprache 4/2003, 3241.
4. Quetz, J. (2003).Erwerb von Fremsprachen im Erwachsenenalter. In. Bausch&Christ&Krumm (Hrsg.). Handbuch Fremdsprachenunterricht, 4. völlg neuberbeit. Auflage. Tübingen.
5. T.C. Millî Eğitim Bakanlığı, Eğitimi Araştırma Ve Geliştirme Dairesi Başkanlığı (2009). Türk Yetişkin Eğitimi Sisteminin Değerlendirilmesi, Hazırlayan Deniz Yayla, Ankara. 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaDönem planı
2. HaftaYabancı dil öğretimini etkileyen faktörler, yaş faktörü
3. HaftaTürkiye de yetişkin öğretimi
4. HaftaTürkiye de yabancı dil öğrenen yetişkin profili ve öğrenme hedefleri
5. HaftaTürkiye de yetişkinlere yabancı dil öğretimi
6. Hafta1. Ara sınav
7. HaftaYetişkinlere yabancı dil öğretiminde program, medya (kitap, teknik ) seçimi ve kullanımı
8. HaftaYetişkinlere yabancı dil öğretiminde program, medya (kitap, teknik ) seçimi ve kullanımı
9. HaftaTürkiye de yetişkinlere yabancı dil öğretiminde başarı durumu
10. HaftaProje: Yetişkinlere yabancı dil öğretiminde karşılaşılan güçlükler ve çözüm önerileri
11. Hafta2. Ara sınav
12. HaftaProje: Yetişkinlere yabancı dil öğretiminde karşılaşılan güçlükler ve çözüm önerileri
13. HaftaProje: Yetişkinlere yabancı dil öğretiminde karşılaşılan güçlükler ve çözüm önerileri
14. HaftaTartışma ve değerlendirme
15. HaftaTartışma ve değerlendirme
16. HaftaFinal

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)1212
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler110
Sunum110
Projeler110
Seminer00
Ara Sınavlar218
Genel sınav140
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı1760
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı140
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)10770
Sunum / Seminer Hazırlama15050
Proje15050
Ödevler15050
Ara sınavlara hazırlanma süresi254108
Genel sınava hazırlanma süresi18080
Toplam İş Yükü30294450

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Yabancı dil öğrenimi ve öğretimi alanında yüksek lisans düzeyinde edinilen bilgi ve beceriyi ileri düzeyde derinleştirir.    X
2. Yabancı dil öğrenimi ve öğretimi ile ilgili yeni düşünce, model, yöntemler ve uygulamalar geliştirir.    X
3. Yabancı dil öğretimini farklı disiplinlere ait bilgi ve becerilerle anlamlı bir şekilde bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler oluşturur.     
4. Alanıyla ilgili çalışmalarda kullanılan araştırma yöntem ve tekniklerini en üst düzeyde kullanır.    X
5. Genelde eğitim alanında özelde yabancı dil öğrenimi ve öğretiminde bilgisayar yazılımlarındaki güncel gelişmeleri takip eder, bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.     
6. Alanıyla ilgili bilimsel çalışmalarda Almancayı yazılı ve sözlü olarak ileri düzeyde kullanır.    X
7. Ulusal ve uluslararası düzeyde yabancı dil olarak Almanca öğrenimi ve öğretimine ilişkin konuların analizini, sentezini ve eleştirel değerlendirmesini yapar ve Türkiye de yabancı dil öğrenimine ve öğretimine katkı sağlayacak yeni öneriler geliştirir.    X
8. Almancanın öğrenimi ve öğretimi alanındaki yetkinliğini özgün görüşleriyle göstererek uzman kişilerle etkili bir iletişim kurar.     X
9. Almancanın öğrenimi ve öğretimi alanında özgün bir konuyu sorumluluk alarak bağımsız araştırır, kavrar, tasarlar ve uygular.    X
10. Toplumsal, kültürel, mesleki ve bilimsel etik değerleri gözeterek uygun davranır.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek