ADÖ739 - YETİŞKİNLERE ALMANCA ÖĞRETİMİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
YETİŞKİNLERE ALMANCA ÖĞRETİMİ | ADÖ739 | 3. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 15 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Almanca | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Tartışma Uygulama-Alıştırma Proje Tasarımı/Yönetimi | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Bölüm Öğretim Üyeleri | |||||
Dersin amacı | Yetişkinlere yabancı dil olarak Almanca öğretimindeki belli başlı sorunların, yöntemlerin ve temel kavramların incelenmesi. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | 1. Türkiye de yetişkin öğretimi 2. Türkiye de yabancı dil öğrenen yetişkin profili ve öğrenme hedefleri 3. Türkiye de yetişkinlere yabancı dil öğretimi 4. Yabancı dil öğrenmede yaş faktörü 5. Yetişkinlere yabancı dil öğretiminde başarı durumu 6. Yetişkinlere yabancı dil öğretiminde karşılaşılan güçlükler ve öneriler | |||||
Kaynaklar | 1. Aguado, Karin, Grotjahn, Rüdiger & Schlak, Torsten (2005), Erwerbsalter und Sprachlernerfolg. Theoretische und methodologische Grundlagen eines empirischen Forschungsprojekts. Zeitschrift für Fremdsprachenforschung 16: 2, 275-293. 2. Berndt, Annette (2003), Sprachenlernen im Alter: Eine empirische Studie zur Fremdsprachengeragogik. München: iudicium. 3. Grotjan, R. (2003). Der Faktor `Alter ` beim Fremdsprachenlernen. Mythen, Fakten, didaktisch-methodische Implikationen. In. Deutsch als Fremdsprache 4/2003, 3241. 4. Quetz, J. (2003).Erwerb von Fremsprachen im Erwachsenenalter. In. Bausch&Christ&Krumm (Hrsg.). Handbuch Fremdsprachenunterricht, 4. völlg neuberbeit. Auflage. Tübingen. 5. T.C. Millî Eğitim Bakanlığı, Eğitimi Araştırma Ve Geliştirme Dairesi Başkanlığı (2009). Türk Yetişkin Eğitimi Sisteminin Değerlendirilmesi, Hazırlayan Deniz Yayla, Ankara. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Dönem planı |
2. Hafta | Yabancı dil öğretimini etkileyen faktörler, yaş faktörü |
3. Hafta | Türkiye de yetişkin öğretimi |
4. Hafta | Türkiye de yabancı dil öğrenen yetişkin profili ve öğrenme hedefleri |
5. Hafta | Türkiye de yetişkinlere yabancı dil öğretimi |
6. Hafta | 1. Ara sınav |
7. Hafta | Yetişkinlere yabancı dil öğretiminde program, medya (kitap, teknik ) seçimi ve kullanımı |
8. Hafta | Yetişkinlere yabancı dil öğretiminde program, medya (kitap, teknik ) seçimi ve kullanımı |
9. Hafta | Türkiye de yetişkinlere yabancı dil öğretiminde başarı durumu |
10. Hafta | Proje: Yetişkinlere yabancı dil öğretiminde karşılaşılan güçlükler ve çözüm önerileri |
11. Hafta | 2. Ara sınav |
12. Hafta | Proje: Yetişkinlere yabancı dil öğretiminde karşılaşılan güçlükler ve çözüm önerileri |
13. Hafta | Proje: Yetişkinlere yabancı dil öğretiminde karşılaşılan güçlükler ve çözüm önerileri |
14. Hafta | Tartışma ve değerlendirme |
15. Hafta | Tartışma ve değerlendirme |
16. Hafta | Final |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 12 | 12 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 10 |
Sunum | 1 | 10 |
Projeler | 1 | 10 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 2 | 18 |
Genel sınav | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 17 | 60 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 10 | 7 | 70 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 50 | 50 |
Proje | 1 | 50 | 50 |
Ödevler | 1 | 50 | 50 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 2 | 54 | 108 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 80 | 80 |
Toplam İş Yükü | 30 | 294 | 450 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Yabancı dil öğrenimi ve öğretimi alanında yüksek lisans düzeyinde edinilen bilgi ve beceriyi ileri düzeyde derinleştirir. | X | ||||
2. Yabancı dil öğrenimi ve öğretimi ile ilgili yeni düşünce, model, yöntemler ve uygulamalar geliştirir. | X | ||||
3. Yabancı dil öğretimini farklı disiplinlere ait bilgi ve becerilerle anlamlı bir şekilde bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler oluşturur. | |||||
4. Alanıyla ilgili çalışmalarda kullanılan araştırma yöntem ve tekniklerini en üst düzeyde kullanır. | X | ||||
5. Genelde eğitim alanında özelde yabancı dil öğrenimi ve öğretiminde bilgisayar yazılımlarındaki güncel gelişmeleri takip eder, bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | |||||
6. Alanıyla ilgili bilimsel çalışmalarda Almancayı yazılı ve sözlü olarak ileri düzeyde kullanır. | X | ||||
7. Ulusal ve uluslararası düzeyde yabancı dil olarak Almanca öğrenimi ve öğretimine ilişkin konuların analizini, sentezini ve eleştirel değerlendirmesini yapar ve Türkiye de yabancı dil öğrenimine ve öğretimine katkı sağlayacak yeni öneriler geliştirir. | X | ||||
8. Almancanın öğrenimi ve öğretimi alanındaki yetkinliğini özgün görüşleriyle göstererek uzman kişilerle etkili bir iletişim kurar. | X | ||||
9. Almancanın öğrenimi ve öğretimi alanında özgün bir konuyu sorumluluk alarak bağımsız araştırır, kavrar, tasarlar ve uygular. | X | ||||
10. Toplumsal, kültürel, mesleki ve bilimsel etik değerleri gözeterek uygun davranır. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek