EAK700-01 - ÖZEL KONULAR

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
ÖZEL KONULAR EAK700-01 5. Yarıyıl 5 0 0 30
Önkoşul(lar)-var iseDoktora yeterlilik sınavında başarılı olmak
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüZorunlu 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriTartışma
Deney
Diğer: Araştırma  
Dersin sorumlusu(ları)Danışman öğretim üyesi 
Dersin amacıDoktora tezini bilimsel ilkelere uygun olarak yürütmektir. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Bu dersin sonunda öğrenci, Tez konusu ile ilgili literatür taraması yapar. Literatüre dayalı olarak bilgileri düzenler. Araştırma verilerini toplar. Verileri analiz eder. Araştırma bulgularını tablolaştırıp yorumlar. Araştırma bulgularından sonuç çıkarır ve önerilerde bulunur. Araştırmayı raporlaştırır ve sunar.
Dersin içeriği1. Tez konusunun belirlenmesi
2. Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması
3. Araştırmanın tüm boyutlarının planlanması
4. Deneysel yöntemin geliştirilmesi
5. Yöntemin geçerlik ve güvenilirlik çalışmalarının yapılması
6. Yöntemin uygulanması ve bulguların değerlendirilmesi
7. Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması, sunulması ve savunulması
 
KaynaklarTez konusu ile ilgili literatür 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaTez konusunun belirlenmesi
2. HaftaTez konusunun belirlenmesi
3. HaftaTez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması
4. HaftaTez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması
5. HaftaTez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması
6. HaftaTez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması
7. HaftaTez konusu ile ilgili ön çalışmaların yapılması
8. HaftaTez konusu ile ilgili ön çalışmaların yapılması
9. HaftaTez konusu ile ilgili ön çalışmaların yapılması
10. HaftaTez konusu ile ilgili ön çalışmaların yapılması
11. HaftaÖn çalışma sonuçlarının değerlendirilmesi
12. HaftaÖn çalışma sonuçlarının değerlendirilmesi
13. HaftaAraştırmanın tüm boyutlarının planlanması
14. HaftaAraştırmanın tüm boyutlarının planlanması

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar1360
Uygulama820
Alan Çalışması610
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum110
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar00
Genel sınav00
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı2790
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı110
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 5 70
Laboratuvar 10 40 400
Uygulama430120
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması621126
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)820160
Sunum / Seminer Hazırlama12424
Proje000
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi000
Toplam İş Yükü43140900

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Analitik Kimyanın temel konuları ve analiz yöntemleri hakkında ileri düzeyde klasik ve güncel kuramsal ve pratik bilgiye sahiptir.    X
2. Aletli analiz yöntemlerinin uygulanmasında kullandığı cihaz ve aletler hakkında bilgi ve kullanma becerisine sahiptir.     X
3. Edindiği kuramsal ve pratik bilgileri tıbbi ürünler ve biyolojik materyallerden etkin ve yardımcı maddelerin analizlerine uygulama becerisine sahiptir.     X
4. Kazandığı kuramsal ve uygulamalı bilgi ve becerilerini eğitim, ilaç endüstrisi, gıda, tarım, sağlık ve çevre alanlarında da uygular.    X
5. Bilimsel makaleleri okuma, anlama, değerlendirebilme ve yazma becerisine sahiptir.    X
6. Araştırma projesi ve/veya deneysel araştırma planlar, analiz sonuçlarını değerlendirir ve bu alanlarda istatistiksel bilgilerini kullanır.     X
7. Tez hazırlar, sunar ve savunur.     X
8. Araştırmalarının sonuçlarını ulusal ve uluslararası bilimsel toplantılarda sunma becerisi kazanır.     X
9. Analitik kimya alanında sahip olduğu bilgileri farklı disiplinlerdeki bilgilerle birleştirir ve ortak çözüm önerileri üretir.     X
10. Bilime yenilik getirecek araştırma stratejileri belirler, süreçleri yönetir ve birikimini yeni alanlara uygulama becerisi kazanır.     X
11. Çalışmalarının tüm aşamalarında etik değerleri gözetir.     X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek