EAK700-01 - ÖZEL KONULAR
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
ÖZEL KONULAR | EAK700-01 | 5. Yarıyıl | 5 | 0 | 0 | 30 |
Önkoşul(lar)-var ise | Doktora yeterlilik sınavında başarılı olmak | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Tartışma Deney Diğer: Araştırma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Danışman öğretim üyesi | |||||
Dersin amacı | Doktora tezini bilimsel ilkelere uygun olarak yürütmektir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | 1. Tez konusunun belirlenmesi 2. Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması 3. Araştırmanın tüm boyutlarının planlanması 4. Deneysel yöntemin geliştirilmesi 5. Yöntemin geçerlik ve güvenilirlik çalışmalarının yapılması 6. Yöntemin uygulanması ve bulguların değerlendirilmesi 7. Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması, sunulması ve savunulması | |||||
Kaynaklar | Tez konusu ile ilgili literatür |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Tez konusunun belirlenmesi |
2. Hafta | Tez konusunun belirlenmesi |
3. Hafta | Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması |
4. Hafta | Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması |
5. Hafta | Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması |
6. Hafta | Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması |
7. Hafta | Tez konusu ile ilgili ön çalışmaların yapılması |
8. Hafta | Tez konusu ile ilgili ön çalışmaların yapılması |
9. Hafta | Tez konusu ile ilgili ön çalışmaların yapılması |
10. Hafta | Tez konusu ile ilgili ön çalışmaların yapılması |
11. Hafta | Ön çalışma sonuçlarının değerlendirilmesi |
12. Hafta | Ön çalışma sonuçlarının değerlendirilmesi |
13. Hafta | Araştırmanın tüm boyutlarının planlanması |
14. Hafta | Araştırmanın tüm boyutlarının planlanması |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 13 | 60 |
Uygulama | 8 | 20 |
Alan Çalışması | 6 | 10 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 1 | 10 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 0 | 0 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 27 | 90 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 10 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 5 | 70 |
Laboratuvar | 10 | 40 | 400 |
Uygulama | 4 | 30 | 120 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 6 | 21 | 126 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 8 | 20 | 160 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 24 | 24 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü | 43 | 140 | 900 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Analitik Kimyanın temel konuları ve analiz yöntemleri hakkında ileri düzeyde klasik ve güncel kuramsal ve pratik bilgiye sahiptir. | X | ||||
2. Aletli analiz yöntemlerinin uygulanmasında kullandığı cihaz ve aletler hakkında bilgi ve kullanma becerisine sahiptir. | X | ||||
3. Edindiği kuramsal ve pratik bilgileri tıbbi ürünler ve biyolojik materyallerden etkin ve yardımcı maddelerin analizlerine uygulama becerisine sahiptir. | X | ||||
4. Kazandığı kuramsal ve uygulamalı bilgi ve becerilerini eğitim, ilaç endüstrisi, gıda, tarım, sağlık ve çevre alanlarında da uygular. | X | ||||
5. Bilimsel makaleleri okuma, anlama, değerlendirebilme ve yazma becerisine sahiptir. | X | ||||
6. Araştırma projesi ve/veya deneysel araştırma planlar, analiz sonuçlarını değerlendirir ve bu alanlarda istatistiksel bilgilerini kullanır. | X | ||||
7. Tez hazırlar, sunar ve savunur. | X | ||||
8. Araştırmalarının sonuçlarını ulusal ve uluslararası bilimsel toplantılarda sunma becerisi kazanır. | X | ||||
9. Analitik kimya alanında sahip olduğu bilgileri farklı disiplinlerdeki bilgilerle birleştirir ve ortak çözüm önerileri üretir. | X | ||||
10. Bilime yenilik getirecek araştırma stratejileri belirler, süreçleri yönetir ve birikimini yeni alanlara uygulama becerisi kazanır. | X | ||||
11. Çalışmalarının tüm aşamalarında etik değerleri gözetir. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek