EAK741 - YÜKSEK BASINÇLI SIVI KROMATOGRAFİSİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
YÜKSEK BASINÇLI SIVI KROMATOGRAFİSİ | EAK741 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 4 | 2 | 5 | 10 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Uygulama-Alıştırma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Anabilim Dalı Öğretim Üyeleri | |||||
Dersin amacı | Öğrenciye yüksek basınçlı sıvı kromatografisi teknikleri ve ilaç analizlerine uygulamaları hakkında bilgi kazandırmak. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Yüksek basınçlı sıvı kromatografisinin genel kuralları, cihaz ve uygulamaları. | |||||
Kaynaklar | 1. R. J. Hamilton, P. A. Sewell, Introduction to High Performance Liquid Chromatography, Second Edition, Chapman and Hall, USA (1982). 2. H. Engelhardt, Practice of High Performance Liquid Chromatography, Springer Verlag, Germany (1986). İLGİLİ DİĞER GÜNCEL REHBER, MAKALE VE KİTAPLAR |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Temel kavramlar ve terminoloji |
2. Hafta | HPLC cihaz kısımları, özellikleri, fonksiyonları |
3. Hafta | HPLC cihaz kısımları, özellikleri, fonksiyonları |
4. Hafta | HPLC'de kolon ve kolon performansı |
5. Hafta | HPLC'de kolon ve kolon performansı |
6. Hafta | Ara sınav (Ödev) |
7. Hafta | HPLC'de kullanılan ayırma mekanizmaları |
8. Hafta | HPLC'de nitel ve nicel analiz |
9. Hafta | Preparatif HPLC |
10. Hafta | HPLC ile numune hazırlama ve temizleme (clean up) |
11. Hafta | HPLC optimizasyonu ve analiz yöntem geliştirme |
12. Hafta | HPLC - kombine teknikleri |
13. Hafta | HPLC uygulamaları |
14. Hafta | HPLC uygulamaları |
15. Hafta | HPLC uygulamaları |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 5 | 20 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 30 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 6 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 4 | 56 |
Laboratuvar | 3 | 5 | 15 |
Uygulama | 4 | 8 | 32 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 5 | 8 | 40 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 57 | 57 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 100 | 100 |
Toplam İş Yükü | 28 | 182 | 300 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Analitik Kimyanın temel konuları ve analiz yöntemleri hakkında ileri düzeyde klasik ve güncel kuramsal ve pratik bilgiye sahiptir. | X | ||||
2. Aletli analiz yöntemlerinin uygulanmasında kullandığı cihaz ve aletler hakkında bilgi ve kullanma becerisine sahiptir. | X | ||||
3. Edindiği kuramsal ve pratik bilgileri tıbbi ürünler ve biyolojik materyallerden etkin ve yardımcı maddelerin analizlerine uygulama becerisine sahiptir. | |||||
4. Kazandığı kuramsal ve uygulamalı bilgi ve becerilerini eğitim, ilaç endüstrisi, gıda, tarım, sağlık ve çevre alanlarında da uygular. | X | ||||
5. Bilimsel makaleleri okuma, anlama, değerlendirebilme ve yazma becerisine sahiptir. | |||||
6. Araştırma projesi ve/veya deneysel araştırma planlar, analiz sonuçlarını değerlendirir ve bu alanlarda istatistiksel bilgilerini kullanır. | |||||
7. Tez hazırlar, sunar ve savunur. | |||||
8. Araştırmalarının sonuçlarını ulusal ve uluslararası bilimsel toplantılarda sunma becerisi kazanır. | |||||
9. Analitik kimya alanında sahip olduğu bilgileri farklı disiplinlerdeki bilgilerle birleştirir ve ortak çözüm önerileri üretir. | |||||
10. Bilime yenilik getirecek araştırma stratejileri belirler, süreçleri yönetir ve birikimini yeni alanlara uygulama becerisi kazanır. | |||||
11. Çalışmalarının tüm aşamalarında etik değerleri gözetir. |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek