EAK732 - MOLEKÜLER SPEKTROSKOPİ

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
MOLEKÜLER SPEKTROSKOPİ EAK732 Herhangi Yarıyıl/Yıl 4 2 5 9
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Uygulama-Alıştırma
Sorun/Problem Çözme
 
Dersin sorumlusu(ları)Anabilim Dalı Öğretim Üyeleri  
Dersin amacıÖğrenciye moleküller spektroskopik veriler ile moleküllerin yapı tayinleri için teorik bilginin kazandırılması.  
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Bu dersin sonunda öğrenci, Moleküler spektroskopi hakkında ileri derecede kurumsal bilgiye sahiptir. UV, IR, NMR ve kütle spektroskopisi temel bilgilerini bilir. İlgili cihazlar hakkında bilgi sahibidir. Bu prensiplere dayalı olarak organik moleküllerin yapılarının aydınlatılması becerisini kazanır.
Dersin içeriğiMoleküler spektroskopik yöntemlere giriş, UV, IR, NMR ve kütle spektroskopisini içeren örneklerin incelenmesi. 
Kaynaklar1. V. M. Parikh, Absorption Spectroscopy of Organic Molecules, Addison-Wesley Publishing Company, USA (1974).
2. R. M. Silverstein, G. C. Bassler, T. C. Morrill, Spectrometric Identification of Organic Compounds, John Wiley & Sons Inc., New York, USA (1981).
3. J. D. Ingle, S. R. Crouch, Spectrochemical Analysis, Prentice-Hall, USA (1988).

İLGİLİ DİĞER GÜNCEL REHBER, MAKALE VE KİTAPLAR
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaMoleküler spektroskopiye giriş
2. HaftaElektronik geçişler ve bunları etkileyen faktörler
3. HaftaOrganik moleküllerin absorpsiyonu
4. Haftaİnorganik moleküllerin absorpsiyonu
5. HaftaUV spektrumların yapı tayininde kullanılması
6. HaftaAra sınav (Ödev)
7. HaftaForier transform IR spektroskopisi
8. HaftaIR ile yapı tayini
9. HaftaHidrojen NMR'ı ve yapı tayininde kullanılması
10. Hafta13C NMR'ı ve yapı tayininde kullanılması
11. HaftaKütle spektrometrisi
12. HaftaKütle spektrumlarının yapı tayininde kullanılması
13. HaftaUV, IR, NMR ve kütle spektrumlarından faydalanarak moleküllerin yapısının tayini
14. HaftaUV, IR, NMR ve kütle spektrumlarından faydalanarak moleküllerin yapısının tayini
15. HaftaOrganik moleküllerin olası UV, IR, NMR ve kütle spektrumlarının bulunması
16. HaftaGenel sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama520
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler130
Sunum00
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar00
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı650
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 4 56
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama4832
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)81080
Sunum / Seminer Hazırlama000
Proje000
Ödevler13232
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi17070
Toplam İş Yükü28124270

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Analitik Kimyanın temel konuları ve analiz yöntemleri hakkında ileri düzeyde klasik ve güncel kuramsal ve pratik bilgiye sahiptir.    X
2. Aletli analiz yöntemlerinin uygulanmasında kullandığı cihaz ve aletler hakkında bilgi ve kullanma becerisine sahiptir.     X
3. Edindiği kuramsal ve pratik bilgileri tıbbi ürünler ve biyolojik materyallerden etkin ve yardımcı maddelerin analizlerine uygulama becerisine sahiptir.    X 
4. Kazandığı kuramsal ve uygulamalı bilgi ve becerilerini eğitim, ilaç endüstrisi, gıda, tarım, sağlık ve çevre alanlarında da uygular.  X  
5. Bilimsel makaleleri okuma, anlama, değerlendirebilme ve yazma becerisine sahiptir. X   
6. Araştırma projesi ve/veya deneysel araştırma planlar, analiz sonuçlarını değerlendirir ve bu alanlarda istatistiksel bilgilerini kullanır.      
7. Tez hazırlar, sunar ve savunur.      
8. Araştırmalarının sonuçlarını ulusal ve uluslararası bilimsel toplantılarda sunma becerisi kazanır.      
9. Analitik kimya alanında sahip olduğu bilgileri farklı disiplinlerdeki bilgilerle birleştirir ve ortak çözüm önerileri üretir.      
10. Bilime yenilik getirecek araştırma stratejileri belirler, süreçleri yönetir ve birikimini yeni alanlara uygulama becerisi kazanır.      
11. Çalışmalarının tüm aşamalarında etik değerleri gözetir.      

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek