BBS676 - VERİ İLETİŞİMİ ve BİLGİSAYAR AĞLARI

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
VERİ İLETİŞİMİ ve BİLGİSAYAR AĞLARI BBS676 Herhangi Yarıyıl/Yıl 3 0 3 6
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüZorunlu 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
 
Dersin sorumlusu(ları)Dr. Ahmet Burak Can 
Dersin amacıBilgisayar ağlarına ilişkin temel kavramların ve TCP/IP ağlar üzerindeki veri iletişim altyapısının öğretilmesi. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. 1. Öğrenciler bilgisayar ağları ile ilgili temel kavramları tanımlayabileceklerdir.
  2. 2. Öğrenciler, temel veri iletişim ilkelerini anlayabileceklerdir.
  3. 3. Öğrenciler, TCP/IP ağlar üzerindeki veri iletişimini anlayabileceklerdir.
Dersin içeriğiTemel veri iletişim kavramları, Veri Bağlantı ve fiziksel katmanlar, Ağ katmanı, Ulaşım katmanı, Uygulama katmanı, Kablosuz ağlar 
KaynaklarJ. Kurose and K. Ross, Computer Networks: A top-down approach 5th edition, , Addison-Wesley
L. Peterson and B. Davie, Computer Networks: A Systems Approach. 2nd Edition, Morgan Kaufmann
Andrew S. Tanenbaum,David J. Wetherall, Computer Networks (5th Edition), Prentice Hall
Douglas E. Comer, Computer Networks and Internets 5th Edition, Prentice Hall
Douglas E. Comer, Internetworking with TCP/IP Series Vol.1-3, Prentice Hall
W. Richard Stevens, TCP/IP Illustrated, Vol. 1: The Protocols, Addison-Wesley
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaTemel veri iletişimi kavramları
2. HaftaVeri iletişim parametreleri, protokol katmanları
3. HaftaUygulama katmanı: HTTP, FTP, MAIL,DNS protokolleri
4. HaftaPeer-to-peer uygulamalar, Ulaşım katmanına giriş
5. HaftaUDP, güvenli veri aktarımı ilkeleri, Go-Back N ve Selective Repeat protokolleri
6. HaftaTCP, TCP Congestion control
7. HaftaAğ katmanı: IP başlığı, IP adresleme, yönlendirme
8. HaftaICMP, DHCP, yönlendirme protokolleri, Bağlantı durumu ve uzaklık vektörü algoritmaları
9. HaftaAra sınav
10. HaftaRIP, OSPF, BGP, Broadcasting, multicasting
11. HaftaVeri İletişim katmanına giriş, MAC adresleme, ARP protokolü
12. HaftaALOHA, Ethernet, Token Ring, Token Bus, PPP, ATM, MPLS
13. HaftaKablosuz ağlara giriş, kablosuz iletişimin sorunları
14. Hafta802.11 protokolü
15. HaftaGenel sınava hazırlık
16. HaftaGenel sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)010
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum115
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar130
Genel sınav145
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı055
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı045
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14570
Sunum / Seminer Hazırlama13030
Proje000
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi11212
Genel sınava hazırlanma süresi12020
Toplam İş Yükü3170174

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Bilgi ve Siber Güvenlik temel alanları hakkında detaylı bilgi sahibidir. X   
2. Şifreleme, sayısal imza, güvenlik protokolleri gibi ortak temalar ve kavramlara hakimdir.X    
3. Teori ve pratiğin birbirini hangi şekillerde etkilediğini ve birbirleri arasındaki bağları anlar.  X  
4. Farklı soyutlama ve detay seviyelerinde düşünebilme yetisine sahiptir.  X  
5. Herhangi bir teknik veya bilimsel bilgi güvenliği problemini kendi başına çözümler ve olası en uygun çözümü sunar.    X
6. Bilgi güvenliği ve siber güvenlik alanının hızla geliştiğinin, güvenlik algoritmalarının ve güvenlik açıklarının ve atak tiplerinin zamanla değiştiğinin farkındadır.     X
8. Bilgi güvenliği uygulamalarına dair sosyal, yasal, etik ve kültürel hususların farkındadır. X   
9. Siber güvenlik alanında terminolojiye hakimdir.   X 
10. Araştırma problemleri tanımlayabilir ve bilimsel problemleri çözmek için bilimsel yöntemler kullanarak bu araştırmaları yürütür.     X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek