FDE645 - ELEŞTİRİ I

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
ELEŞTİRİ I FDE645 Herhangi Yarıyıl/Yıl 3 0 3 7.5
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliFransızca
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
 
Dersin sorumlusu(ları)Bölüm öğretim elemanları 
Dersin amacıBu dersin amacı, öğrencinin, edebiyat eleştirisinin tarihsel gelişimi ile kaynak araştırmaları hakkında bilgi edinmesini ve bu çerçevede öğrenciye, XIX. yüzyılda ortaya çıkmış çeşitli edebiyat eleştirisi kuramlarını ve temel kavramlarını öğreterek uygulamasını sağlamaktır.  
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Öğrenci bu dersin sonunda, Edebiyat eleştirisinin tarihsel gelişimi ile kaynak araştırmaları hakkında bilgi edinir,
  2. XIX yüzyılda ortaya çıkmış çeşitli edebiyat eleştirisi kuramlarını, temel kavramlarını öğrenerek örnekler üzerinde uygular.
Dersin içeriğiEdebiyat eleştirisinin tarihsel gelişimi,
Kaynak araştırmalarının tarihsel süreci ve kuramsal boyutu,
XIX. yüzyılda eleştiri kuramları.
 
KaynaklarEagleton T. (1994), Critique et théorie littéraires, PUF, Paris.
Fayolle R. (1964), La Critique, Armand Colin, Coll. U, Paris.
Roger J. (1997), La critique littéraire, Dunod, Paris.
Paulhan, J. (1951), Petite préface à toute critique, Le temps qu?il fait, Paris .
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaEdebiyat eleştirisine giriş.
2. HaftaEleştiri yöntemleri ve bu yöntemlerin tarihsel gelişimi.
3. HaftaAntik dönemden XIX. Yüzyıla kadar edebiyat eleştirisi kavramına ve kuramlarına genel bir bakış.
4. Hafta(Dersin devamı olarak) Antik dönem-Aristoteles, XVI. Yüzyıl Fransız Edebiyat eleştirmenleri.
5. Hafta(Dersin devamı olarak) XVII. Yüzyıl Fransız Edebiyat eleştirmenleri-Balzac, Chapelain, D?Aubignac, Boileau, Malherbe, Mlle.De Scudéry.
6. Hafta(Dersin devamı olarak) XVIII. Yüzyıl Fransız Edebiyat eleştirmenleri- Querelle des Anciens et des Modernes.
7. HaftaAra sınav
8. HaftaXIX. Yüzyıl Fransız Edebiyat eleştirmenleri- Mme. de Stael, Chateaubriand, Stendhal.
9. HaftaXIX. Yüzyıl Fransız Edebiyat eleştirmeni-Charles-Augustin Sainte Beuve.
10. HaftaXIX. Yüzyıl Fransız Edebiyat eleştirmenleri- Hugo, Gauthier, Nerval, Valles.
11. HaftaXIX. Yüzyıl Fransız Edebiyat eleştirmeni-Hippolyte Taine.
12. HaftaXIX. Yüzyıl Fransız Edebiyat eleştirmeni-Ernest Renan.
13. HaftaXIX. yüzyılda ortaya çıkmış edebiyat eleştirisi kuramlarının çeşitli eserler üzerinde uygulamalı incelenmesi.
14. HaftaÖğrenci sunuları.
15. HaftaGenel sınava hazırlık
16. HaftaGenel sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum120
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar120
Genel sınav160
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı240
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı160
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14342
Sunum / Seminer Hazırlama13030
Proje000
Ödevler71070
Ara sınavlara hazırlanma süresi11010
Genel sınava hazırlanma süresi12020
Toplam İş Yükü3876214

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Alanda lisans düzeyinde edindiği bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.   X 
2. Alanla ilgili yapılan çalışmaların disiplinlerarası boyutunu bilir ve diğer alanların verilerinden yararlanır.   X 
3. Alanda lisans düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak, bu alanlarla ilgili kaynakları kullanır.   X 
4. Alanda geliştirilen araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır.   X 
5. Alanda kazandığı kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.   X 
6. Alanda edindiği bilgileri farklı bilim alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirir, çözümler ve yeni bilgiler üretir.   X 
7. Alanda edindiği bilgileri toplum yararına kullanır.  X  
8. Alanda uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.    X
9. Alanda yapılan eğitim, kültür ve sanat içerikli çalışmalarda bireysel ya da ekip olarak sorumluluk üstlenir.  X  
10. Alanda kazandığı kuramsal ve uygulamalı bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.    X
11. Alanla ilgili güncel gelişmeleri izler, yürütülen bilimsel etkinliklere destek verir ve alanındaki kişileri bu konularda bilgilendirir.  X  
12. Alanda kazandığı bilgi ve becerileri toplumsal ve kültürel duyarlılığı artırmaya yönelik kullanır. X   
13. Fransız dilini CECR B2 Genel düzeyi üzerinde kullanarak sözlü ya da yazılı iletişim kurar.   X 
14. Alanın gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.    X
15. Alanla ilgili verileri yorumlar,bunları bilimsel etik ilkelerine uygun biçimde düzenleyerek sözlü ya da yazılı olarak duyurur.   X 

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek