FDE645 - ELEŞTİRİ I
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
ELEŞTİRİ I | FDE645 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 3 | 0 | 3 | 7.5 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Fransızca | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Rapor Hazırlama ve/veya Sunma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Bölüm öğretim elemanları | |||||
Dersin amacı | Bu dersin amacı, öğrencinin, edebiyat eleştirisinin tarihsel gelişimi ile kaynak araştırmaları hakkında bilgi edinmesini ve bu çerçevede öğrenciye, XIX. yüzyılda ortaya çıkmış çeşitli edebiyat eleştirisi kuramlarını ve temel kavramlarını öğreterek uygulamasını sağlamaktır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Edebiyat eleştirisinin tarihsel gelişimi, Kaynak araştırmalarının tarihsel süreci ve kuramsal boyutu, XIX. yüzyılda eleştiri kuramları. | |||||
Kaynaklar | Eagleton T. (1994), Critique et théorie littéraires, PUF, Paris. Fayolle R. (1964), La Critique, Armand Colin, Coll. U, Paris. Roger J. (1997), La critique littéraire, Dunod, Paris. Paulhan, J. (1951), Petite préface à toute critique, Le temps qu?il fait, Paris . |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Edebiyat eleştirisine giriş. |
2. Hafta | Eleştiri yöntemleri ve bu yöntemlerin tarihsel gelişimi. |
3. Hafta | Antik dönemden XIX. Yüzyıla kadar edebiyat eleştirisi kavramına ve kuramlarına genel bir bakış. |
4. Hafta | (Dersin devamı olarak) Antik dönem-Aristoteles, XVI. Yüzyıl Fransız Edebiyat eleştirmenleri. |
5. Hafta | (Dersin devamı olarak) XVII. Yüzyıl Fransız Edebiyat eleştirmenleri-Balzac, Chapelain, D?Aubignac, Boileau, Malherbe, Mlle.De Scudéry. |
6. Hafta | (Dersin devamı olarak) XVIII. Yüzyıl Fransız Edebiyat eleştirmenleri- Querelle des Anciens et des Modernes. |
7. Hafta | Ara sınav |
8. Hafta | XIX. Yüzyıl Fransız Edebiyat eleştirmenleri- Mme. de Stael, Chateaubriand, Stendhal. |
9. Hafta | XIX. Yüzyıl Fransız Edebiyat eleştirmeni-Charles-Augustin Sainte Beuve. |
10. Hafta | XIX. Yüzyıl Fransız Edebiyat eleştirmenleri- Hugo, Gauthier, Nerval, Valles. |
11. Hafta | XIX. Yüzyıl Fransız Edebiyat eleştirmeni-Hippolyte Taine. |
12. Hafta | XIX. Yüzyıl Fransız Edebiyat eleştirmeni-Ernest Renan. |
13. Hafta | XIX. yüzyılda ortaya çıkmış edebiyat eleştirisi kuramlarının çeşitli eserler üzerinde uygulamalı incelenmesi. |
14. Hafta | Öğrenci sunuları. |
15. Hafta | Genel sınava hazırlık |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 1 | 20 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 |
Genel sınav | 1 | 60 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 2 | 40 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 3 | 42 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 30 | 30 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 7 | 10 | 70 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 10 | 10 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 38 | 76 | 214 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Alanda lisans düzeyinde edindiği bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. | X | ||||
2. Alanla ilgili yapılan çalışmaların disiplinlerarası boyutunu bilir ve diğer alanların verilerinden yararlanır. | X | ||||
3. Alanda lisans düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak, bu alanlarla ilgili kaynakları kullanır. | X | ||||
4. Alanda geliştirilen araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır. | X | ||||
5. Alanda kazandığı kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | X | ||||
6. Alanda edindiği bilgileri farklı bilim alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirir, çözümler ve yeni bilgiler üretir. | X | ||||
7. Alanda edindiği bilgileri toplum yararına kullanır. | X | ||||
8. Alanda uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | X | ||||
9. Alanda yapılan eğitim, kültür ve sanat içerikli çalışmalarda bireysel ya da ekip olarak sorumluluk üstlenir. | X | ||||
10. Alanda kazandığı kuramsal ve uygulamalı bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | X | ||||
11. Alanla ilgili güncel gelişmeleri izler, yürütülen bilimsel etkinliklere destek verir ve alanındaki kişileri bu konularda bilgilendirir. | X | ||||
12. Alanda kazandığı bilgi ve becerileri toplumsal ve kültürel duyarlılığı artırmaya yönelik kullanır. | X | ||||
13. Fransız dilini CECR B2 Genel düzeyi üzerinde kullanarak sözlü ya da yazılı iletişim kurar. | X | ||||
14. Alanın gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | ||||
15. Alanla ilgili verileri yorumlar,bunları bilimsel etik ilkelerine uygun biçimde düzenleyerek sözlü ya da yazılı olarak duyurur. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek