KAY749 - BİLGİ TOPLUMU ve KAMU YÖNETİMİ

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
BİLGİ TOPLUMU ve KAMU YÖNETİMİ KAY749 1. Yarıyıl 3 0 3 10
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
 
Dersin sorumlusu(ları)Anabilim Dalı Öğretim Elemanları 
Dersin amacıBu dersin amacı, kamu yönetimi açısından bilgi kuramının gelişimi, bilginin anlamı, bilgi toplumuna dönüşüm sürecinde kamu örgütlerini incelemektir. Bilgi teknolojilerinin örgüt geliştirme, örgüt kültürü, örgütsel etkililik ve kaliteye etkisiyle, bilginin kurumsal güce dönüşümü tartışılmaktadır. Kamu bilgi sistem modelleri, İnternet yönetimi gibi bazı temel konular içerilmektedir. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Bilgi toplumunun ve teknolojik gelişmenin yönetim sistemleri üzerindeki etkisini öğrenir.
  2. Yönetimde farklı alan ve işlevlerde kullanılan teknolojileri tanır.
  3. Yönetim sistemlerinde kullanılan teknolojileri karşılaştırabilme becerisi edinir.
Dersin içeriği- Yönetimde teknoloji kullanımının gereği, önemi ve gelişmesi

- Bilgi toplumunun gelişimi

- E-Devlet Kuram ve uygulamalarının ortaya çıkışı 
KaynaklarSobacı, Mehmet Zahid ve Mete Yıldız (Derleyenler) (2012) E-Devlet: Kamu Yönetimi Teknoloji İlişkisinde Güncel Yaklaşımlar. Ankara: Nobel.  

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaGiriş
2. HaftaBilgi Toplumu ve E-Devlet Kavramları
3. HaftaKamu Yönetiminde Dönüşüm
4. HaftaBilgi Toplumu E-Devlet ve Mevzuat
5. HaftaYerel E-Devlet
6. HaftaYasama ve Bilgi Toplumu
7. HaftaE-Demokrasi
8. HaftaYargı ve E-Devlet
9. HaftaE-Yönetişim
10. HaftaE-Devlet Kapısı
11. HaftaGözetim ve Mahremiyet Erişim Sorunları: Bilişim Uçurumu
12. HaftaÖlçüm, Kıyaslama ve Derecelendirme
13. HaftaE-Devlet Eleştirileri, I
14. HaftaE-Devlet Eleştirileri, II
15. HaftaGenel Sınava Hazırlık
16. HaftaGenel Sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum00
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar250
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı250
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)1219228
Sunum / Seminer Hazırlama000
Proje000
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi21020
Genel sınava hazırlanma süresi11010
Toplam İş Yükü2942300

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Alanının kuram ve uygulama bilgilerine üst düzeyde hâkimdir. Bu kapsamda, komşu disiplinlerle etkileşimleri kavrar ve toplumsal yapı ve dinamikleri yorumlayabilir.   X 
2. Alanında araştırma yapma, araştırmaları planlama, elde ettiği verileri işleme, yorumlama ve değerlendirme becerilerine sahiptir ve bu süreçte karşılaştığı sorunlara çözüm önerisi geliştirir. Özgün düşüncelerle alanına yenilik getirebilir.   X 
3. Alanı ile ilgili çalışma ve projeleri bağımsız olarak yürütebilir, inisiyatif kullanır, gerektiğinde ekip çalışmasında sorumluluk üstlenir.  X  
4. Alanındaki yeni gelişmeleri ve yayınları takip eder. Yaşam boyu öğrenme ve sorgulama bilincine sahiptir. Bu süreçte yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilir. X   
5. Alanında edindiği bilgi ve becerileri, etkili bir şekilde yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilir. Bir yabancı dili çok iyi düzeyde bilir ve bilişim teknolojilerini etkili bir şekilde kullanır. Bilimsel yayın üreterek ve alanındaki ulusal ve uluslararası toplantılara katılarak yaptığı sunumlarla bilime katkı sağlar.    X
6. Toplumsal sorumluluk anlayışı ile toplumu aydınlatma bilincine ve yetkinliğine sahiptir. Birikimini toplumuna yol göstermek için kullanmaya gayret eder.   X  
7. Alanıyla ilgili çalışmalarında toplumsal, kültürel, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder, bu süreçte karşılaşılan sorunların çözümüne gerek ulusal gerek uluslararası düzeyde katkıda bulunur. X   

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek