KAY676 - AVRUPA BİRLİĞİ'NDE SİYASET

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
AVRUPA BİRLİĞİ'NDE SİYASET KAY676 2. Yarıyıl 3 0 3 7
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
 
Dersin sorumlusu(ları)Anabilim Dalı Öğretim Elemanları 
Dersin amacıDersin amacı öğrencilerin, Avrupa Birliği'nin gelişimi ve işleyişini, Avrupa Birliği'nin yapısal, bölgesel ve küresel politikalarını, adalet ve içişleri gibi çeşitli alanlarda yönetişim ve siyasi karar alma mekanizmalarını tam olarak anlamalarını sağlamaktır. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Avrupa Birliği'nin gelişimini ve işleyişini öğrenir.
  2. Avrupa Birliği'nin ekonomik yapısı hakkında bilgi sahibi olur.
  3. Avrupa Birliği'nin yapısal ve bölgesel politikalarını analiz eder.
Dersin içeriğiAvrupa Birliği'nin yapısı, gelişimi ve işleyişi, Avrupa Birliği'nin ekonomik ve siyasal yapısı, Avrupa Birliği'nin yapısal ve bölgesel politikaları, Avrupa Birliği'nin karar alma ve yönetim yapısı Avrupa Birliği'nin yönetişim ve karar alma mekanizmalarını öğrenir. 
KaynaklarBalzacq, Thierry, Segio Carrera, eds., (2006) Security Versus Freedom?: A Challenge for Europe's Future, London: Routledge.

Bilici, Nurettin, (1996) Türkiye-Avrupa Birliği İlişkileri (İspanya Deneyimi Işığında), Ankara: Turhan Kitabevi.

Dedeoğlu, Beril, (2006) Adım Adım Avrupa Birliği, İstanbul: Okumuş Adam Yayıncılık, 2006.

Eralp, Atila, der., (1997) Türkiye ve Avrupa: Batılılaşma, Kalkınma, Demokrasi, Ankara: İmge.

Kollektif (2011) Avrupa Birliği'ne Giriş: Tarih, Kurumlar ve Politikalar, İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları.

Nugent, Neill, (2006) The Government and Politics of the European Union, Durham: Duke University Press. 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaGiriş
2. HaftaAvrupa Birliği'nin Ortaya Çıkışı, Gelişimi ve İşleyişi
3. HaftaGünümüzde Avrupa Birliği'nin Yönetişim Yapısı ve Karar Alma Mekanizmaları
4. HaftaAvrupa Birliği'nin Günümüzdeki Siyasal Yapısı
5. HaftaAvrupa Birliği'nin Günümüzdeki Ekonomik Yapısı
6. HaftaAra Sınav
7. HaftaAvrupa Birliği'nin Yapısal Politikaları
8. HaftaAvrupa Birliği'nin Bölgesel Politikaları
9. HaftaAvrupa Birliği'nin Küresel Politikaları
10. HaftaAvrupa Birliği'nin Kültür Politikaları
11. HaftaAra Sınav
12. HaftaAvrupa Birliği'nin Eğitim Politikaları
13. HaftaAvrupa Birliği'nin Genişleme Politikaları
14. HaftaAvrupa Birliği'nin Güvenlik Politikaları
15. HaftaGenel Sınava Hazırlık
16. HaftaGenel Sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)1410
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum00
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar240
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı1650
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)1212144
Sunum / Seminer Hazırlama000
Proje000
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi2714
Genel sınava hazırlanma süresi11010
Toplam İş Yükü2932210

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Alanının temel kuram ve uygulama bilgilerine hâkimdir. Bu kapsamda, komşu disiplinlerle etkileşimleri kavrar ve toplumsal yapı ve dinamikleri yorumlayabilir.    X
2. Alanında araştırma yapma, araştırmaları planlama, elde ettiği verileri işleme, yorumlama ve değerlendirme becerilerine sahiptir ve alanında karşılaştığı sorunlara çözüm önerisi geliştirir.    X
3. Alanı ile ilgili çalışma ve projeleri bağımsız olarak yürütebilir, inisiyatif kullanır, gerektiğinde ekip çalışmasında sorumluluk üstlenir. Alanındaki çalışmalarda liderlik yapabilir, vizyon sahibidir.   X 
4. Alanında edindiği bilgileri eleştiri süzgecinden geçirir, yaşam boyu öğrenme ve sorgulama bilincine sahiptir.   X  
5. Alanında edindiği bilgi ve becerileri yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilir. Bir yabancı dili bilir ve çalışmalarında bilgisayarı ve bilişim teknolojilerini etkili bir şekilde kullanır. Birikimini yazılı ve sözlü iletişim becerilerini kullanarak bilimsel platformlara taşıyabilir.    X 
6. Toplumsal sorumluluk anlayışına sahiptir.   X 
7. Alanıyla ilgili çalışmalarında toplumsal, kültürel, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder, çalışma hayatında bu süreçte karşılaşılan sorunların çözümüne katkıda bulunur.     X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek