KAY676 - AVRUPA BİRLİĞİ'NDE SİYASET
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
AVRUPA BİRLİĞİ'NDE SİYASET | KAY676 | 2. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 7 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Anabilim Dalı Öğretim Elemanları | |||||
Dersin amacı | Dersin amacı öğrencilerin, Avrupa Birliği'nin gelişimi ve işleyişini, Avrupa Birliği'nin yapısal, bölgesel ve küresel politikalarını, adalet ve içişleri gibi çeşitli alanlarda yönetişim ve siyasi karar alma mekanizmalarını tam olarak anlamalarını sağlamaktır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Avrupa Birliği'nin yapısı, gelişimi ve işleyişi, Avrupa Birliği'nin ekonomik ve siyasal yapısı, Avrupa Birliği'nin yapısal ve bölgesel politikaları, Avrupa Birliği'nin karar alma ve yönetim yapısı Avrupa Birliği'nin yönetişim ve karar alma mekanizmalarını öğrenir. | |||||
Kaynaklar | Balzacq, Thierry, Segio Carrera, eds., (2006) Security Versus Freedom?: A Challenge for Europe's Future, London: Routledge. Bilici, Nurettin, (1996) Türkiye-Avrupa Birliği İlişkileri (İspanya Deneyimi Işığında), Ankara: Turhan Kitabevi. Dedeoğlu, Beril, (2006) Adım Adım Avrupa Birliği, İstanbul: Okumuş Adam Yayıncılık, 2006. Eralp, Atila, der., (1997) Türkiye ve Avrupa: Batılılaşma, Kalkınma, Demokrasi, Ankara: İmge. Kollektif (2011) Avrupa Birliği'ne Giriş: Tarih, Kurumlar ve Politikalar, İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları. Nugent, Neill, (2006) The Government and Politics of the European Union, Durham: Duke University Press. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Giriş |
2. Hafta | Avrupa Birliği'nin Ortaya Çıkışı, Gelişimi ve İşleyişi |
3. Hafta | Günümüzde Avrupa Birliği'nin Yönetişim Yapısı ve Karar Alma Mekanizmaları |
4. Hafta | Avrupa Birliği'nin Günümüzdeki Siyasal Yapısı |
5. Hafta | Avrupa Birliği'nin Günümüzdeki Ekonomik Yapısı |
6. Hafta | Ara Sınav |
7. Hafta | Avrupa Birliği'nin Yapısal Politikaları |
8. Hafta | Avrupa Birliği'nin Bölgesel Politikaları |
9. Hafta | Avrupa Birliği'nin Küresel Politikaları |
10. Hafta | Avrupa Birliği'nin Kültür Politikaları |
11. Hafta | Ara Sınav |
12. Hafta | Avrupa Birliği'nin Eğitim Politikaları |
13. Hafta | Avrupa Birliği'nin Genişleme Politikaları |
14. Hafta | Avrupa Birliği'nin Güvenlik Politikaları |
15. Hafta | Genel Sınava Hazırlık |
16. Hafta | Genel Sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 14 | 10 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 2 | 40 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 16 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 12 | 12 | 144 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 2 | 7 | 14 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 29 | 32 | 210 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Alanının temel kuram ve uygulama bilgilerine hâkimdir. Bu kapsamda, komşu disiplinlerle etkileşimleri kavrar ve toplumsal yapı ve dinamikleri yorumlayabilir. | X | ||||
2. Alanında araştırma yapma, araştırmaları planlama, elde ettiği verileri işleme, yorumlama ve değerlendirme becerilerine sahiptir ve alanında karşılaştığı sorunlara çözüm önerisi geliştirir. | X | ||||
3. Alanı ile ilgili çalışma ve projeleri bağımsız olarak yürütebilir, inisiyatif kullanır, gerektiğinde ekip çalışmasında sorumluluk üstlenir. Alanındaki çalışmalarda liderlik yapabilir, vizyon sahibidir. | X | ||||
4. Alanında edindiği bilgileri eleştiri süzgecinden geçirir, yaşam boyu öğrenme ve sorgulama bilincine sahiptir. | X | ||||
5. Alanında edindiği bilgi ve becerileri yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilir. Bir yabancı dili bilir ve çalışmalarında bilgisayarı ve bilişim teknolojilerini etkili bir şekilde kullanır. Birikimini yazılı ve sözlü iletişim becerilerini kullanarak bilimsel platformlara taşıyabilir. | X | ||||
6. Toplumsal sorumluluk anlayışına sahiptir. | X | ||||
7. Alanıyla ilgili çalışmalarında toplumsal, kültürel, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder, çalışma hayatında bu süreçte karşılaşılan sorunların çözümüne katkıda bulunur. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek