KAY684 - KAMU YÖNETİMİNDE ÇAĞDAŞ YAKLAŞIMLAR
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
KAMU YÖNETİMİNDE ÇAĞDAŞ YAKLAŞIMLAR | KAY684 | 2. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 7 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Anabilim Dalı Öğretim Elemanları | |||||
Dersin amacı | Bu dersin temel amacı, kamu yönetimi alanında ortaya çıkan yeni yaklaşımları ve uygulamaları incelemektir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Kamu yönetiminde klasik ve çağdaş teorik yaklaşımlar; kamu yönetiminde yeni konular, kavramlar ve kurumlar; dünyada ve Türkiye'de kamu yönetimi reformlarına ilişkin güncel trendler ve tartışmalar. | |||||
Kaynaklar | Derste kullanılan kaynaklar yeni gelişmeleri ve öğrencilerin tercih ve birikimlerini de dikkate alarak her dönem yenilenmektedir. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Dersin tanıtımı: kapsamı, önemi ve kurallar |
2. Hafta | Kamu yönetimi disiplininin tarihsel ve teorik gelişimi |
3. Hafta | Kamu yönetiminde kimlik ve bilimsellik tartışmaları |
4. Hafta | Klasik kamu yönetimi anlayışının kurucu öğeleri ve önderleri |
5. Hafta | Yeni Kamu Yönetimi Hareketi (1970'ler) |
6. Hafta | Yeni Kamu İşletmeciliği yaklaşımının teorik ve politik temelleri |
7. Hafta | Yönetişime dair güncel teorik ve politik yaklaşımlar |
8. Hafta | Neo-Weberyan Devlet |
9. Hafta | Yeni Kamu Hizmeti |
10. Hafta | Yeni Kamu Yönetimi (2000'ler) |
11. Hafta | Kamu yönetiminde demokratikleşme ve siyaset-bürokrasi ilişkilerinde dönüşüm |
12. Hafta | Kamu yönetiminde reform eğilimleri ve uygulamaları |
13. Hafta | Kamu yönetiminde bilgi ve iletişim teknolojilerinin rolü |
14. Hafta | Kamu yönetiminde geleceğe yön verebilecek trendler ve tartışmalar |
15. Hafta | Genel Sınava Hazırlık |
16. Hafta | Genel Sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 2 | 50 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 2 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 12 | 12 | 144 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 2 | 7 | 14 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 29 | 32 | 210 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Alanının temel kuram ve uygulama bilgilerine hâkimdir. Bu kapsamda, komşu disiplinlerle etkileşimleri kavrar ve toplumsal yapı ve dinamikleri yorumlayabilir. | X | ||||
2. Alanında araştırma yapma, araştırmaları planlama, elde ettiği verileri işleme, yorumlama ve değerlendirme becerilerine sahiptir ve alanında karşılaştığı sorunlara çözüm önerisi geliştirir. | X | ||||
3. Alanı ile ilgili çalışma ve projeleri bağımsız olarak yürütebilir, inisiyatif kullanır, gerektiğinde ekip çalışmasında sorumluluk üstlenir. Alanındaki çalışmalarda liderlik yapabilir, vizyon sahibidir. | X | ||||
4. Alanında edindiği bilgileri eleştiri süzgecinden geçirir, yaşam boyu öğrenme ve sorgulama bilincine sahiptir. | X | ||||
5. Alanında edindiği bilgi ve becerileri yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilir. Bir yabancı dili bilir ve çalışmalarında bilgisayarı ve bilişim teknolojilerini etkili bir şekilde kullanır. Birikimini yazılı ve sözlü iletişim becerilerini kullanarak bilimsel platformlara taşıyabilir. | X | ||||
6. Toplumsal sorumluluk anlayışına sahiptir. | X | ||||
7. Alanıyla ilgili çalışmalarında toplumsal, kültürel, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder, çalışma hayatında bu süreçte karşılaşılan sorunların çözümüne katkıda bulunur. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek