KAY693 - KAMU POLİTİKALARI ANALİZİ

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
KAMU POLİTİKALARI ANALİZİ KAY693 1. Yarıyıl 3 0 3 7
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
 
Dersin sorumlusu(ları)Anabilim Dalı Öğretim Elemanları 
Dersin amacıDersin amacı, kamu politikaları alanı ile ilgili temel ilke ve kavramları, kamu politikaları oluşturma süreci ve bu süreçteki potensiyal güçlükleri ele almaktır. Dersin içeriğini oluşturan temel konular, yönetime kamu politikası yaklaşımı; politika süreci ve unsurları; politikaların belirlenmesi (aktörler, politika emirleri, politika ifadelerinin açıklığı hususundaki kısıtlar); politikaların uygulanması (aktörler, örgütsel yapılar, bürokratik normlar, iletişim ağları, uygulama önündeki engeller); ve politikaların değerlendirilmesidir (değerlendirme standartları, değerlendirme önündeki engeller, programlara son verilmesi). 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Kamu politikalarının oluşturulma şartlarını, sürecini ve politika aktörlerini öğrenir.
  2. Kamusal sorunların farklı çözüm biçimlerini tanır.
Dersin içeriği- Kamu Politikaları çalışmalarının önemi ve gelişmesi

- Kamusal sorunlara kamu politikası bakış açısıyla çözüm yolları 
KaynaklarMoran, Michael; Rein, Martin ve Robert E. Goodin (Derleyenler) (2006). The Oxford Handbook of Public Policy, Oxford University Press, Oxford.

Göksu, Turgut; Çevik, Hasan Hüseyin; Baharçiçek, Abdülkadir ve Ali Şen (der.) (2003). 1980-2003 Türkiye'nin Dış, Ekonomik, Sosyal ve İdari Politikaları, Siyasal Kitabevi, Ankara. 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaDersin tanıtımı: kapsamı, önemi ve kurallar
2. HaftaKamu Politikaları Nedir?
3. HaftaKamu Politikası Yaklaşımının Gelişimi
4. HaftaAlanın Genel Tarihçesi
5. HaftaAlanın Ülkemizde Gelişimi
6. HaftaKamu Politikası Süreci
7. HaftaKamu Politikası Aktörleri
8. HaftaKamu Politikası ve Uluslararası Meseleler
9. HaftaKamu Politikası Transferi
10. HaftaUygulama Örnekleri 1: Eğitim Politikaları
11. HaftaUygulama Örnekleri 2: Sağlık Politikaları
12. HaftaUygulama Örnekleri 3: Güvenlik Politikaları
13. HaftaUygulama Örnekleri 4: Göç Politikaları
14. HaftaUygulama Örnekleri 5: Kentleşme Politikaları
15. HaftaGenel Sınava Hazırlık
16. HaftaGenel Sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum00
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar250
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı250
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)1212144
Sunum / Seminer Hazırlama000
Proje000
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi2714
Genel sınava hazırlanma süresi11010
Toplam İş Yükü2932210

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Alanının temel kuram ve uygulama bilgilerine hâkimdir. Bu kapsamda, komşu disiplinlerle etkileşimleri kavrar ve toplumsal yapı ve dinamikleri yorumlayabilir.  X  
2. Alanında araştırma yapma, araştırmaları planlama, elde ettiği verileri işleme, yorumlama ve değerlendirme becerilerine sahiptir ve alanında karşılaştığı sorunlara çözüm önerisi geliştirir.   X 
3. Alanı ile ilgili çalışma ve projeleri bağımsız olarak yürütebilir, inisiyatif kullanır, gerektiğinde ekip çalışmasında sorumluluk üstlenir. Alanındaki çalışmalarda liderlik yapabilir, vizyon sahibidir.  X  
4. Alanında edindiği bilgileri eleştiri süzgecinden geçirir, yaşam boyu öğrenme ve sorgulama bilincine sahiptir.   X  
5. Alanında edindiği bilgi ve becerileri yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilir. Bir yabancı dili bilir ve çalışmalarında bilgisayarı ve bilişim teknolojilerini etkili bir şekilde kullanır. Birikimini yazılı ve sözlü iletişim becerilerini kullanarak bilimsel platformlara taşıyabilir.    X 
6. Toplumsal sorumluluk anlayışına sahiptir.  X  
7. Alanıyla ilgili çalışmalarında toplumsal, kültürel, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder, çalışma hayatında bu süreçte karşılaşılan sorunların çözümüne katkıda bulunur.   X  

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek