KAY693 - KAMU POLİTİKALARI ANALİZİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
KAMU POLİTİKALARI ANALİZİ | KAY693 | 1. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 7 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Anabilim Dalı Öğretim Elemanları | |||||
Dersin amacı | Dersin amacı, kamu politikaları alanı ile ilgili temel ilke ve kavramları, kamu politikaları oluşturma süreci ve bu süreçteki potensiyal güçlükleri ele almaktır. Dersin içeriğini oluşturan temel konular, yönetime kamu politikası yaklaşımı; politika süreci ve unsurları; politikaların belirlenmesi (aktörler, politika emirleri, politika ifadelerinin açıklığı hususundaki kısıtlar); politikaların uygulanması (aktörler, örgütsel yapılar, bürokratik normlar, iletişim ağları, uygulama önündeki engeller); ve politikaların değerlendirilmesidir (değerlendirme standartları, değerlendirme önündeki engeller, programlara son verilmesi). | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | - Kamu Politikaları çalışmalarının önemi ve gelişmesi - Kamusal sorunlara kamu politikası bakış açısıyla çözüm yolları | |||||
Kaynaklar | Moran, Michael; Rein, Martin ve Robert E. Goodin (Derleyenler) (2006). The Oxford Handbook of Public Policy, Oxford University Press, Oxford. Göksu, Turgut; Çevik, Hasan Hüseyin; Baharçiçek, Abdülkadir ve Ali Şen (der.) (2003). 1980-2003 Türkiye'nin Dış, Ekonomik, Sosyal ve İdari Politikaları, Siyasal Kitabevi, Ankara. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Dersin tanıtımı: kapsamı, önemi ve kurallar |
2. Hafta | Kamu Politikaları Nedir? |
3. Hafta | Kamu Politikası Yaklaşımının Gelişimi |
4. Hafta | Alanın Genel Tarihçesi |
5. Hafta | Alanın Ülkemizde Gelişimi |
6. Hafta | Kamu Politikası Süreci |
7. Hafta | Kamu Politikası Aktörleri |
8. Hafta | Kamu Politikası ve Uluslararası Meseleler |
9. Hafta | Kamu Politikası Transferi |
10. Hafta | Uygulama Örnekleri 1: Eğitim Politikaları |
11. Hafta | Uygulama Örnekleri 2: Sağlık Politikaları |
12. Hafta | Uygulama Örnekleri 3: Güvenlik Politikaları |
13. Hafta | Uygulama Örnekleri 4: Göç Politikaları |
14. Hafta | Uygulama Örnekleri 5: Kentleşme Politikaları |
15. Hafta | Genel Sınava Hazırlık |
16. Hafta | Genel Sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 2 | 50 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 2 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 12 | 12 | 144 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 2 | 7 | 14 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 29 | 32 | 210 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Alanının temel kuram ve uygulama bilgilerine hâkimdir. Bu kapsamda, komşu disiplinlerle etkileşimleri kavrar ve toplumsal yapı ve dinamikleri yorumlayabilir. | X | ||||
2. Alanında araştırma yapma, araştırmaları planlama, elde ettiği verileri işleme, yorumlama ve değerlendirme becerilerine sahiptir ve alanında karşılaştığı sorunlara çözüm önerisi geliştirir. | X | ||||
3. Alanı ile ilgili çalışma ve projeleri bağımsız olarak yürütebilir, inisiyatif kullanır, gerektiğinde ekip çalışmasında sorumluluk üstlenir. Alanındaki çalışmalarda liderlik yapabilir, vizyon sahibidir. | X | ||||
4. Alanında edindiği bilgileri eleştiri süzgecinden geçirir, yaşam boyu öğrenme ve sorgulama bilincine sahiptir. | X | ||||
5. Alanında edindiği bilgi ve becerileri yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilir. Bir yabancı dili bilir ve çalışmalarında bilgisayarı ve bilişim teknolojilerini etkili bir şekilde kullanır. Birikimini yazılı ve sözlü iletişim becerilerini kullanarak bilimsel platformlara taşıyabilir. | X | ||||
6. Toplumsal sorumluluk anlayışına sahiptir. | X | ||||
7. Alanıyla ilgili çalışmalarında toplumsal, kültürel, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder, çalışma hayatında bu süreçte karşılaşılan sorunların çözümüne katkıda bulunur. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek