PDR782 - İLERİ ÖLÇME UYGULAMALARI
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
İLERİ ÖLÇME UYGULAMALARI | PDR782 | Bahar | 1 | 4 | 3 | 10 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Rapor Hazırlama ve/veya Sunma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Selahattin Gelbal | |||||
Dersin amacı | Bu dersin amacı, ölçme teorilerine dayanan psikolojik bir kavram ile ilgili bir ölçek geliştirebilmek için gerekli bilgi ve donanıma sahip olmak. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Ölçmede Temel Kavramlar ve Ölçmenin Temelleri, Ölçme Araçlarının Güvenirlik ve Geçerlikleri ve Hesaplama Yöntemleri, Test Geliştirme Teknikleri, Başarı Testleri, Likert Tipi Ölçekler, Test Adaptasyonu, Norm Hazırlama, Profil Çıkarma ve Yorumlama, Adaptive (Tailored-Bireyselleştirilmiş) Test, Test Geliştirmede Yeni Yaklaşımlar (Örtük Özellikler (Item Response Test-Latent Traits Test) Teorisi), Sayıtlıları, Klasik Test Teorisi ile Benzerlikleri ve Farklılıkları, Parametreleri, Modelleri | |||||
Kaynaklar | 1. BAYKUL Yaşar, 2000, Eğitimde Ve Psikolojide Ölçme Klasik Test Teorisi Ve Uygulaması ÖSYM Yayınları 2. CROCKER, Linda Ve James ALGINA Introduction To Classical And Modern Test Theory, 3. LORD, F. M. Ve M. R. NOVICK (1968) Statistical Theories Of Mental Test Scores, Addision-Wesley Publishing Company, Educational Testing Service. 4. TURGUT, F. M. Ve Y. BAYKUL (1992) Ölçekleme Teknikleri, ÖSYM Yayınları, Ankara. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Ölçmede Temel Kavramlar ve Ölçmenin Temelleri |
2. Hafta | Ölçme Araçlarının Güvenirlik ve Geçerlikleri ve Hesaplama Yöntemleri |
3. Hafta | Test Geliştirme Teknikleri |
4. Hafta | Başarı Testleri |
5. Hafta | Likert Tipi Ölçekler |
6. Hafta | Test Adaptasyonu |
7. Hafta | Norm Hazırlama |
8. Hafta | Profil Çıkarma ve Yorumlama |
9. Hafta | Adaptive (Tailored-Bireyselleştirilmiş) Test |
10. Hafta | Adaptive (Tailored-Bireyselleştirilmiş) Test |
11. Hafta | Test Geliştirmede Yeni Yaklaşımlar |
12. Hafta | Test Geliştirmede Yeni Yaklaşımlar |
13. Hafta | MTK Sayıtlıları, MTK ile Klasik Test Teorisinin Karşılaştırılması |
14. Hafta | MTK Modelleri ve Parametreleri |
15. Hafta | --- |
16. Hafta | Genel değerlendirme |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 14 | 10 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 20 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 16 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 0 | 0 | 0 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 60 | 120 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 78 | 78 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 60 | 60 |
Toplam İş Yükü | 18 | 201 | 300 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Psikolojik danışma ve rehberlik alanının kuramsal bilgi birikimini yorumlayıp yeniden sentezleyebilir. | X | ||||
2. Bireysel ve grupla psikolojik danışmada kendi tarzını geliştirebilir. | X | ||||
3. Alanının çeşitli sektörlerdeki uygulamalarına ilişkin kapsamlı bilgi ve anlayışa sahiptir. | X | ||||
4. Bireysel, grup, çift ve aile terapisi etkinliklerine süpervizyon verebilir. | X | ||||
5. Bağımsız bir araştırmacı olacak derecede bilimsel yöntem, teknik ve etik ilkelere ilişkin derin ve kapsamlı bilgiye sahiptir. | X | ||||
6. Alan becerilerini hizmet verdiği bireylere ve koşullarına uyarlayarak uygular | X | ||||
7. Bireysel ve grup danışma becerilerini ileri düzeyde uygulayabilir ve öğretebilir. | X | ||||
8. Hizmet verdiği kurum ve çevrenin yerel koşullarına uygun programları ve projeleri hazırlayıp uygulayabilir. | X | ||||
9. Psikolojik danışma ve rehberlik programlarını/müdahalelerini ve araştırma projelerini yürütecek ekiplerde yer alır ve etkili liderlik becerileri gösterir. | X | ||||
10. Edindiği derin ve kapsamlı bilgi ve tecrübeyi sentezleyerek uygulamalarında kendi özgün tarzını oluşturur. | X | ||||
11. Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri kişisel ve profesyonel yaşamında bütünleştirir. | X | ||||
12. Alanındaki hizmetlere ilişkin bağımsız araştırma projeleri hazırlar, yürütür ve sonuçları rapor haline getirerek sunar. | X | ||||
13. Alanının ulusal ve uluslararası literatürüne akademik yayınlarla katkıda bulunur. | X | ||||
14. Hizmet sunduğu bireylerin yaşam/çalışma koşullarının iyileştirilmesi yönünde diğer ruh sağlığı alanları ve paydaşlarla iş birliği kurar. | X | ||||
15. Bir yabancı dili en az Avrupa Dil portföyü C1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ve beraber çalıştığı paydaşlarla iletişim kurar. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek