PDR777 - İLERİ ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
İLERİ ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ | PDR777 | Güz | 3 | 0 | 3 | 10 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Rapor Hazırlama ve/veya Sunma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Tuncay ERGENE | |||||
Dersin amacı | Bilimsel araştırmalara ilişkin temel kavramlar, araştırmanın aşamaları, araştırma modelleri, deneysel desenler, veri toplama yöntemleri ve analizlerin ayrıntılı bir şekilde sunulması, Psikolojik Danışma ve Rehberlik alanıyla ilgili bir araştırma önerisinin hazırlanmasıdır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Bilimsel Araştırmanın Temel Kavramları, İlke ve Yaklaşımları, Araştırma Süreç ve Teknikleri, Giriş, Problem, Amaç, Önem, Varsayımlar (Sayıltılar), Sınırlılıklar, Tanımlar, Yöntem, Araştırma Modeli, Tarama Modelleri, Deneme Modelleri, Evren ve Örneklem, Veriler ve Toplanması, Verilerin İşlenmesi, Çözümü ve Yorumlanması, Bulgular ve Yorum, Özet, Vargı ve Öneriler, Araştırma Yöntem ve Teknikleri konularından seçilecek iki konunun hazırlanması. | |||||
Kaynaklar | Balcı, A. (2000). Sosyal Bilimlerde Araştırma, Yöntem, Teknik ve İlkeler. Pegem Yayıncılık, Ankara. Heppner, P. P., Wampold, B. E. ve Kivlighan, D. M. (2008). Research Design in Counseling. Thomson Brooks/Cole, USA. Karasar, N. (2009). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Nobel Yayın Dağıtım, Ankara. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Dersin Tanıtımı ve Yapılandırılması. Bilimsel Araştırmanın Temel Kavram, İlke ve Yaklaşımları |
2. Hafta | Bilimsel Araştırmanın Temel Kavram, İlke ve Yaklaşımları |
3. Hafta | Araştırma Süreç ve Tekniklerine Giriş (Problem, Amaç, Önem) |
4. Hafta | Araştırma Süreç ve Tekniklerinin Devamı? (Varsayımlar, Sınırlılıklar, Tanımlar) |
5. Hafta | Araştırma Modelleri; Tarama Modelleri |
6. Hafta | Deneme Modelleri |
7. Hafta | I.Arasınav |
8. Hafta | Evren ve Örneklem; Verilerin Toplanması |
9. Hafta | Verilerin İşlenmesi, Çözümü ve Yorumlanması |
10. Hafta | Bulgular ve Yorum |
11. Hafta | Özet, Yargı ve Öneriler |
12. Hafta | Hazırlanacak araştırma önerisi konularının tartışılması |
13. Hafta | II.Arasınav |
14. Hafta | Dersin değerlendirilmesi |
15. Hafta | --- |
16. Hafta | Genel Sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 14 | 10 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 10 |
Sunum | 1 | 10 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 17 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 0 | 0 | 0 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 50 | 50 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 50 | 100 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 60 | 60 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 48 | 48 |
Toplam İş Yükü | 19 | 211 | 300 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Psikolojik danışma ve rehberlik alanının kuramsal bilgi birikimini yorumlayıp yeniden sentezleyebilir. | X | ||||
2. Bireysel ve grupla psikolojik danışmada kendi tarzını geliştirebilir. | |||||
3. Alanının çeşitli sektörlerdeki uygulamalarına ilişkin kapsamlı bilgi ve anlayışa sahiptir. | |||||
4. Bireysel, grup, çift ve aile terapisi etkinliklerine süpervizyon verebilir. | |||||
5. Bağımsız bir araştırmacı olacak derecede bilimsel yöntem, teknik ve etik ilkelere ilişkin derin ve kapsamlı bilgiye sahiptir. | X | ||||
6. Alan becerilerini hizmet verdiği bireylere ve koşullarına uyarlayarak uygular | |||||
7. Bireysel ve grup danışma becerilerini ileri düzeyde uygulayabilir ve öğretebilir. | |||||
8. Hizmet verdiği kurum ve çevrenin yerel koşullarına uygun programları ve projeleri hazırlayıp uygulayabilir. | X | ||||
9. Psikolojik danışma ve rehberlik programlarını/müdahalelerini ve araştırma projelerini yürütecek ekiplerde yer alır ve etkili liderlik becerileri gösterir. | X | ||||
10. Edindiği derin ve kapsamlı bilgi ve tecrübeyi sentezleyerek uygulamalarında kendi özgün tarzını oluşturur. | |||||
11. Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri kişisel ve profesyonel yaşamında bütünleştirir. | |||||
12. Alanındaki hizmetlere ilişkin bağımsız araştırma projeleri hazırlar, yürütür ve sonuçları rapor haline getirerek sunar. | X | ||||
13. Alanının ulusal ve uluslararası literatürüne akademik yayınlarla katkıda bulunur. | X | ||||
14. Hizmet sunduğu bireylerin yaşam/çalışma koşullarının iyileştirilmesi yönünde diğer ruh sağlığı alanları ve paydaşlarla iş birliği kurar. | |||||
15. Bir yabancı dili en az Avrupa Dil portföyü C1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ve beraber çalıştığı paydaşlarla iletişim kurar. |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek