PDR774 - PDR'DE SÜPERVİZYON

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
PDR'DE SÜPERVİZYON PDR774 Bahar 3 0 3 10
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Diğer: özel görüşmeler, grup seminerleri  
Dersin sorumlusu(ları)Prof. Dr. Tuncay ERGENE 
Dersin amacıBu dersin amacı profesyonel anlamda yeterli bir düzeyde, supervizyon alanla supervizyon oturumu sürdürmektir. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Psikolojik danışma uygulamalarıyla alakalı genis bir çerçevede profesyonel bilgi kazanır.
  2. Psikolojik danışma uygulamalarıyla alakali genis bir çerçevede profesyonel beceri kazanır.
  3. Kişisel gelişim yeterlilikleri kazanır.
Dersin içeriğiEğitimde ve süpervizyonda öğrenme biçimleri
Süpervizyon veren kişinin bakış açısı, süpervizör ilişkisi
Süpervizyon modelleri
Psikolojik danışman gelişimi kavramı
Süpervizör gelişimi kavramı
Süpervizyonun görevleri, Stratejiler ve müdahaleler
Organizasyonel ve bağlamsal faktörler
Transferans/ Karşıt transferans/ Paralel süreç
Değerler ve süpervizyon ilişkisinde etik
Grup süpervizyonu- metotlar ve amaçlar
Süpervizyonda görsel işitsel donanım kullanılması
Süpervizyondaki sorunlar
Süpervizyonda bitiş
Süpervizyonda ölçme ve değerlendirme
Süpervizyonda farklılık konuları
 
KaynaklarBernard, J. M., Goodyear, R. K., (2005). Fundemantas of Clinical Supervision. Boston: Allyn and Bacon.
Borders, L. D., Brown, L.L. (2008). The new handbook of counseling supervision. Taylor and Franchis, Mahwah, NJ.
Shulman, L., Safyer, A. (2005). Supervision in Counseling: Interdisciplinary Issues and Research. Haworth Pres, New York.
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaTanışma ve derse genel giriş
2. HaftaEğitimde ve süpervizyonda öğrenme biçimleri
3. HaftaSüpervizyon veren kişinin bakış açısı, süpervizör ilişkisi
4. HaftaSüpervizyon modelleri
5. HaftaPsikolojik danışman gelişimi kavramı
6. HaftaSüpervizör gelişimi kavramı
7. HaftaSüpervizyonun görevleri, Stratejiler ve müdahaleler
8. HaftaOrganizasyonel ve bağlamsal faktörler
9. HaftaTransferans/ Karşıt transferans/ Paralel süreç
10. HaftaDeğerler ve süpervizyon ilişkisinde etik
11. HaftaSüpervizyonda farklılık konuları
12. HaftaGrup süpervizyonu- metotlar ve amaçlar
13. HaftaSüpervizyonda görsel işitsel donanım kullanılması
14. HaftaSüpervizyondaki sorunlar
15. Hafta---
16. HaftaGenel Sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)1610
Laboratuar00
Uygulama1040
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler110
Sunum00
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar00
Genel sınav140
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı2760
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı140
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama1010100
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)000
Sunum / Seminer Hazırlama000
Proje000
Ödevler250100
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi15858
Toplam İş Yükü27121300

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Psikolojik danışma ve rehberlik alanının kuramsal bilgi birikimini yorumlayıp yeniden sentezleyebilir.     
2. Bireysel ve grupla psikolojik danışmada kendi tarzını geliştirebilir.     
3. Alanının çeşitli sektörlerdeki uygulamalarına ilişkin kapsamlı bilgi ve anlayışa sahiptir.     
4. Bireysel, grup, çift ve aile terapisi etkinliklerine süpervizyon verebilir.    X
5. Bağımsız bir araştırmacı olacak derecede bilimsel yöntem, teknik ve etik ilkelere ilişkin derin ve kapsamlı bilgiye sahiptir.     
6. Alan becerilerini hizmet verdiği bireylere ve koşullarına uyarlayarak uygular     
7. Bireysel ve grup danışma becerilerini ileri düzeyde uygulayabilir ve öğretebilir.    X
8. Hizmet verdiği kurum ve çevrenin yerel koşullarına uygun programları ve projeleri hazırlayıp uygulayabilir.     
9. Psikolojik danışma ve rehberlik programlarını/müdahalelerini ve araştırma projelerini yürütecek ekiplerde yer alır ve etkili liderlik becerileri gösterir.      
10. Edindiği derin ve kapsamlı bilgi ve tecrübeyi sentezleyerek uygulamalarında kendi özgün tarzını oluşturur.    X
11. Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri kişisel ve profesyonel yaşamında bütünleştirir.     
12. Alanındaki hizmetlere ilişkin bağımsız araştırma projeleri hazırlar, yürütür ve sonuçları rapor haline getirerek sunar.     
13. Alanının ulusal ve uluslararası literatürüne akademik yayınlarla katkıda bulunur.     
14. Hizmet sunduğu bireylerin yaşam/çalışma koşullarının iyileştirilmesi yönünde diğer ruh sağlığı alanları ve paydaşlarla iş birliği kurar.    X
15. Bir yabancı dili en az Avrupa Dil portföyü C1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ve beraber çalıştığı paydaşlarla iletişim kurar.     

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek