PDR774 - PDR'DE SÜPERVİZYON
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
PDR'DE SÜPERVİZYON | PDR774 | Bahar | 3 | 0 | 3 | 10 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Diğer: özel görüşmeler, grup seminerleri | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Tuncay ERGENE | |||||
Dersin amacı | Bu dersin amacı profesyonel anlamda yeterli bir düzeyde, supervizyon alanla supervizyon oturumu sürdürmektir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Eğitimde ve süpervizyonda öğrenme biçimleri Süpervizyon veren kişinin bakış açısı, süpervizör ilişkisi Süpervizyon modelleri Psikolojik danışman gelişimi kavramı Süpervizör gelişimi kavramı Süpervizyonun görevleri, Stratejiler ve müdahaleler Organizasyonel ve bağlamsal faktörler Transferans/ Karşıt transferans/ Paralel süreç Değerler ve süpervizyon ilişkisinde etik Grup süpervizyonu- metotlar ve amaçlar Süpervizyonda görsel işitsel donanım kullanılması Süpervizyondaki sorunlar Süpervizyonda bitiş Süpervizyonda ölçme ve değerlendirme Süpervizyonda farklılık konuları | |||||
Kaynaklar | Bernard, J. M., Goodyear, R. K., (2005). Fundemantas of Clinical Supervision. Boston: Allyn and Bacon. Borders, L. D., Brown, L.L. (2008). The new handbook of counseling supervision. Taylor and Franchis, Mahwah, NJ. Shulman, L., Safyer, A. (2005). Supervision in Counseling: Interdisciplinary Issues and Research. Haworth Pres, New York. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Tanışma ve derse genel giriş |
2. Hafta | Eğitimde ve süpervizyonda öğrenme biçimleri |
3. Hafta | Süpervizyon veren kişinin bakış açısı, süpervizör ilişkisi |
4. Hafta | Süpervizyon modelleri |
5. Hafta | Psikolojik danışman gelişimi kavramı |
6. Hafta | Süpervizör gelişimi kavramı |
7. Hafta | Süpervizyonun görevleri, Stratejiler ve müdahaleler |
8. Hafta | Organizasyonel ve bağlamsal faktörler |
9. Hafta | Transferans/ Karşıt transferans/ Paralel süreç |
10. Hafta | Değerler ve süpervizyon ilişkisinde etik |
11. Hafta | Süpervizyonda farklılık konuları |
12. Hafta | Grup süpervizyonu- metotlar ve amaçlar |
13. Hafta | Süpervizyonda görsel işitsel donanım kullanılması |
14. Hafta | Süpervizyondaki sorunlar |
15. Hafta | --- |
16. Hafta | Genel Sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 16 | 10 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 10 | 40 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 10 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 27 | 60 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 10 | 10 | 100 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 0 | 0 | 0 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 50 | 100 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 58 | 58 |
Toplam İş Yükü | 27 | 121 | 300 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Psikolojik danışma ve rehberlik alanının kuramsal bilgi birikimini yorumlayıp yeniden sentezleyebilir. | |||||
2. Bireysel ve grupla psikolojik danışmada kendi tarzını geliştirebilir. | |||||
3. Alanının çeşitli sektörlerdeki uygulamalarına ilişkin kapsamlı bilgi ve anlayışa sahiptir. | |||||
4. Bireysel, grup, çift ve aile terapisi etkinliklerine süpervizyon verebilir. | X | ||||
5. Bağımsız bir araştırmacı olacak derecede bilimsel yöntem, teknik ve etik ilkelere ilişkin derin ve kapsamlı bilgiye sahiptir. | |||||
6. Alan becerilerini hizmet verdiği bireylere ve koşullarına uyarlayarak uygular | |||||
7. Bireysel ve grup danışma becerilerini ileri düzeyde uygulayabilir ve öğretebilir. | X | ||||
8. Hizmet verdiği kurum ve çevrenin yerel koşullarına uygun programları ve projeleri hazırlayıp uygulayabilir. | |||||
9. Psikolojik danışma ve rehberlik programlarını/müdahalelerini ve araştırma projelerini yürütecek ekiplerde yer alır ve etkili liderlik becerileri gösterir. | |||||
10. Edindiği derin ve kapsamlı bilgi ve tecrübeyi sentezleyerek uygulamalarında kendi özgün tarzını oluşturur. | X | ||||
11. Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri kişisel ve profesyonel yaşamında bütünleştirir. | |||||
12. Alanındaki hizmetlere ilişkin bağımsız araştırma projeleri hazırlar, yürütür ve sonuçları rapor haline getirerek sunar. | |||||
13. Alanının ulusal ve uluslararası literatürüne akademik yayınlarla katkıda bulunur. | |||||
14. Hizmet sunduğu bireylerin yaşam/çalışma koşullarının iyileştirilmesi yönünde diğer ruh sağlığı alanları ve paydaşlarla iş birliği kurar. | X | ||||
15. Bir yabancı dili en az Avrupa Dil portföyü C1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ve beraber çalıştığı paydaşlarla iletişim kurar. |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek