PDR745 - REHBERLİK HİZMETLERİNDE YENİ YAKLAŞIMLAR
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
REHBERLİK HİZMETLERİNDE YENİ YAKLAŞIMLAR | PDR745 | Güz | 3 | 0 | 3 | 10 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Proje Tasarımı/Yönetimi | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. İbrahim YILDIRIM | |||||
Dersin amacı | Bu dersin amacı, psikolojik danışma ve rehberlik alanındaki güncel gelişmeleri takip etmektir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | 1. Türkiye?de rehberlik ile ilgili yasalar, yönetmelikler 2. Rehberlikle ilgili genel uygulamalar neler? 3. Gelişimsel rehberlik, 4. Kapsamlı gelişimsel rehberlik programları, 5. Önleyici rehberlik, 6. Programların değerlendirilmesi, 7. Danışmanlığın tanıtılması ve savunuculuğun yapılması, 8. İşbirliğine dayalı konsültasyon, ekolojik bakış açısı, 9. Okullarda ruh sağlığı hizmetleri, 21. yüzyılda psikolojik danışmanlar 10. Danışman eğitimi, 11. Yeni gelişmeleri rehberlik programlarına nasıl uyarlayabiliriz? | |||||
Kaynaklar | Psikolojik danışma alanı ile ilgili güncel ve temel kaynaklar |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Dersin tanıtımı, genel ilkeler ve dersin gerekleri |
2. Hafta | Türkiye'de rehberlik ile ilgili yasalar, yönetmelikler |
3. Hafta | Türkiye'de rehberlik ile ilgili yasalar, yönetmelikler |
4. Hafta | Rehberlikle ilgili genel uygulamalar |
5. Hafta | Gelişimsel rehberlik |
6. Hafta | Kapsamlı gelişimsel rehberlik programları |
7. Hafta | Önleyici rehberlik |
8. Hafta | Programların değerlendirilmesi |
9. Hafta | Danışmanlığın tanıtılması ve savunuculuğun yapılması |
10. Hafta | İşbirliğine dayalı konsültasyon |
11. Hafta | Ekolojik bakış açısı |
12. Hafta | Danışman eğitimi |
13. Hafta | Danışman eğitimi |
14. Hafta | Yeni gelişmeleri rehberlik programlarına nasıl uyarlayabiliriz? |
15. Hafta | --- |
16. Hafta | Yeni gelişmeleri rehberlik programlarına nasıl uyarlayabiliriz? |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 14 | 10 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 60 |
Sunum | 2 | 30 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 0 | 0 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 18 | 100 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 18 | 100 |
Toplam | 200 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 10 | 140 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 40 | 40 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 39 | 78 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 32 | 55 | 1760 |
Toplam İş Yükü | 63 | 147 | 2060 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Psikolojik danışma ve rehberlik alanının kuramsal bilgi birikimini yorumlayıp yeniden sentezleyebilir. | X | ||||
2. Bireysel ve grupla psikolojik danışmada kendi tarzını geliştirebilir. | X | ||||
3. Alanının çeşitli sektörlerdeki uygulamalarına ilişkin kapsamlı bilgi ve anlayışa sahiptir. | X | ||||
4. Bireysel, grup, çift ve aile terapisi etkinliklerine süpervizyon verebilir. | X | ||||
5. Bağımsız bir araştırmacı olacak derecede bilimsel yöntem, teknik ve etik ilkelere ilişkin derin ve kapsamlı bilgiye sahiptir. | X | ||||
6. Alan becerilerini hizmet verdiği bireylere ve koşullarına uyarlayarak uygular | X | ||||
7. Bireysel ve grup danışma becerilerini ileri düzeyde uygulayabilir ve öğretebilir. | X | ||||
8. Hizmet verdiği kurum ve çevrenin yerel koşullarına uygun programları ve projeleri hazırlayıp uygulayabilir. | X | ||||
9. Psikolojik danışma ve rehberlik programlarını/müdahalelerini ve araştırma projelerini yürütecek ekiplerde yer alır ve etkili liderlik becerileri gösterir. | X | ||||
10. Edindiği derin ve kapsamlı bilgi ve tecrübeyi sentezleyerek uygulamalarında kendi özgün tarzını oluşturur. | X | ||||
11. Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri kişisel ve profesyonel yaşamında bütünleştirir. | X | ||||
12. Alanındaki hizmetlere ilişkin bağımsız araştırma projeleri hazırlar, yürütür ve sonuçları rapor haline getirerek sunar. | X | ||||
13. Alanının ulusal ve uluslararası literatürüne akademik yayınlarla katkıda bulunur. | X | ||||
14. Hizmet sunduğu bireylerin yaşam/çalışma koşullarının iyileştirilmesi yönünde diğer ruh sağlığı alanları ve paydaşlarla iş birliği kurar. | X | ||||
15. Bir yabancı dili en az Avrupa Dil portföyü C1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ve beraber çalıştığı paydaşlarla iletişim kurar. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek