PDR745 - REHBERLİK HİZMETLERİNDE YENİ YAKLAŞIMLAR

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
REHBERLİK HİZMETLERİNDE YENİ YAKLAŞIMLAR PDR745 Güz 3 0 3 10
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Proje Tasarımı/Yönetimi
 
Dersin sorumlusu(ları)Prof. Dr. İbrahim YILDIRIM 
Dersin amacıBu dersin amacı, psikolojik danışma ve rehberlik alanındaki güncel gelişmeleri takip etmektir. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. 1. Psikolojik danışma alanındaki temel bilgileri değerlendirir.
  2. 2. Psikolojik danışma alanındaki güncel gelişmeleri takip eder.
  3. 3. Güncel gelişmeleri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir
  4. 4. Psikolojik danışman eğitimine ilişkin fikirler üretebilir.
  5. 5. Psikolojik danışmada disiplinler arası işbirliğine önem verir.
Dersin içeriği1. Türkiye?de rehberlik ile ilgili yasalar, yönetmelikler
2. Rehberlikle ilgili genel uygulamalar neler?
3. Gelişimsel rehberlik,
4. Kapsamlı gelişimsel rehberlik programları,
5. Önleyici rehberlik,
6. Programların değerlendirilmesi,
7. Danışmanlığın tanıtılması ve savunuculuğun yapılması,
8. İşbirliğine dayalı konsültasyon, ekolojik bakış açısı,
9. Okullarda ruh sağlığı hizmetleri, 21. yüzyılda psikolojik danışmanlar
10. Danışman eğitimi,
11. Yeni gelişmeleri rehberlik programlarına nasıl uyarlayabiliriz?
 
KaynaklarPsikolojik danışma alanı ile ilgili güncel ve temel kaynaklar 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaDersin tanıtımı, genel ilkeler ve dersin gerekleri
2. HaftaTürkiye'de rehberlik ile ilgili yasalar, yönetmelikler
3. HaftaTürkiye'de rehberlik ile ilgili yasalar, yönetmelikler
4. HaftaRehberlikle ilgili genel uygulamalar
5. HaftaGelişimsel rehberlik
6. HaftaKapsamlı gelişimsel rehberlik programları
7. HaftaÖnleyici rehberlik
8. HaftaProgramların değerlendirilmesi
9. HaftaDanışmanlığın tanıtılması ve savunuculuğun yapılması
10. Haftaİşbirliğine dayalı konsültasyon
11. HaftaEkolojik bakış açısı
12. HaftaDanışman eğitimi
13. HaftaDanışman eğitimi
14. HaftaYeni gelişmeleri rehberlik programlarına nasıl uyarlayabiliriz?
15. Hafta---
16. HaftaYeni gelişmeleri rehberlik programlarına nasıl uyarlayabiliriz?

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)1410
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler260
Sunum230
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar00
Genel sınav00
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı18100
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı18100
Toplam200

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)1410140
Sunum / Seminer Hazırlama14040
Proje000
Ödevler23978
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi32551760
Toplam İş Yükü631472060

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Psikolojik danışma ve rehberlik alanının kuramsal bilgi birikimini yorumlayıp yeniden sentezleyebilir.    X
2. Bireysel ve grupla psikolojik danışmada kendi tarzını geliştirebilir.    X
3. Alanının çeşitli sektörlerdeki uygulamalarına ilişkin kapsamlı bilgi ve anlayışa sahiptir.    X
4. Bireysel, grup, çift ve aile terapisi etkinliklerine süpervizyon verebilir.    X
5. Bağımsız bir araştırmacı olacak derecede bilimsel yöntem, teknik ve etik ilkelere ilişkin derin ve kapsamlı bilgiye sahiptir.    X
6. Alan becerilerini hizmet verdiği bireylere ve koşullarına uyarlayarak uygular    X
7. Bireysel ve grup danışma becerilerini ileri düzeyde uygulayabilir ve öğretebilir.    X
8. Hizmet verdiği kurum ve çevrenin yerel koşullarına uygun programları ve projeleri hazırlayıp uygulayabilir.    X
9. Psikolojik danışma ve rehberlik programlarını/müdahalelerini ve araştırma projelerini yürütecek ekiplerde yer alır ve etkili liderlik becerileri gösterir.     X
10. Edindiği derin ve kapsamlı bilgi ve tecrübeyi sentezleyerek uygulamalarında kendi özgün tarzını oluşturur.    X
11. Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri kişisel ve profesyonel yaşamında bütünleştirir.    X
12. Alanındaki hizmetlere ilişkin bağımsız araştırma projeleri hazırlar, yürütür ve sonuçları rapor haline getirerek sunar.    X
13. Alanının ulusal ve uluslararası literatürüne akademik yayınlarla katkıda bulunur.    X
14. Hizmet sunduğu bireylerin yaşam/çalışma koşullarının iyileştirilmesi yönünde diğer ruh sağlığı alanları ve paydaşlarla iş birliği kurar.    X
15. Bir yabancı dili en az Avrupa Dil portföyü C1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ve beraber çalıştığı paydaşlarla iletişim kurar.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek