BYL646 - UYGULAMALI NEMATOLOJİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
UYGULAMALI NEMATOLOJİ | BYL646 | 2. Yarıyıl | 2 | 3 | 3 | 9 |
Önkoşul(lar)-var ise | ||||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Diğer: slayt gösterisi, laboratuar çalışması, makale okuma, anlatımı ve makale tartışma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Nurdan Özer | |||||
Dersin amacı | Yeryüzündeki biyolojik çeşitilikte önemli bir yeri olan Nematodların önce filum düzeyinde tanınması, diğer organizmalardan olan farklılıklarının morfolojik, fizyolojik ve ekolojik olarak değerlendirilmesi, farklı yaşam biçimlerinin ele alınması, genetik çalışmalarda ve biyolojik kontrol uygulamalarında kullanılan nematod örneklerinin tanınması amaçlanmıştır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | - Nematodların genel özellikleri - Temel gruplar arasında, Yaşam biçimleri, morfolojik, fizyolojik ve ekolojik farklılıklar. - Evolution and biogeography of the nematodes. - Hareket, beslenme, üreme, göç davranışları - Populasyon dinamikleri ve hayatta kalma stratejileri - Entomopatojenik nematodlar - Biyolojik kontrol uygulamaları - Genetik çalışmalarında kullanılan nematod örnekleri - Laboratuar uygulamaları | |||||
Kaynaklar | -Alan F. Bird. The Sturucture of Nematodes. Academic Pres. 1971 -Norstog K., Meyerriecks A.J. Biology. Bell&Howell Company, 1985 -Barnes et al. The Invertebrates; a new synthesis. Blackwell Scientific Publications, Oxford, 1988 - Gaugler R., Kaya H. Entomopathogenic Nematodes in Biological Control CRC Pres. 1990 - Gaugler R. Entomopathogenic nematology. CABI Publishing, 2001 Gaugler R., BilgramiA.L. Nematode Behaviour. CABI Publishing, 2004 - Journal of Nematology. Tüm saylar - Nematologica. Tüm sayılar |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Nematodların genel özellikleri |
2. Hafta | Temel gruplar arasında, Yaşam biçimleri, morfolojik, fizyolojik ve ekolojik farklılıklar. |
3. Hafta | Evrim ve biyocoğrafyaları |
4. Hafta | Hareket, beslenme, üreme, göç davranışları |
5. Hafta | Populasyon dinamikleri ve hayatta kalma stratejileri |
6. Hafta | I. Sınav |
7. Hafta | Entomopatojenik nematodlar |
8. Hafta | Biyolojik kontrol uygulamaları |
9. Hafta | Genetik çalışmalarında kullanılan nematod örnekleri |
10. Hafta | Laboratuar uygulamaları |
11. Hafta | Laboratuar uygulamaları |
12. Hafta | Laboratuar uygulamaları |
13. Hafta | Laboratuar uygulamaları |
14. Hafta | II. Sınav |
15. Hafta | Final sınavına hazırlık |
16. Hafta | Final |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 4 | 20 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 1 | 10 |
Ara Sınavlar | 2 | 30 |
Genel sınav | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 60 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 2 | 28 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 13 | 1 | 13 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 15 | 15 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 2 | 10 | 20 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 45 | 40 | 114 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Biyoloji veya farklı alandaki lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar. | X | ||||
2. Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | X | ||||
3. Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur. | X | ||||
4. Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. | X | ||||
5. Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | X | ||||
6. Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | X | ||||
7. Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir. | X | ||||
8. Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | ||||
9. Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetme yeteneğine sahip olur. | X | ||||
10. Alanının gelişmesinde yer alan önemli kişileri, olay ve olguları, sonuçları dikkate alarak değerlendirir. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek