BYL631 - PESTİSİTLERİN ÇEVRE ÜZERİNE ETKİSİ

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
PESTİSİTLERİN ÇEVRE ÜZERİNE ETKİSİ BYL631 1. Yarıyıl 2 3 3 9
Önkoşul(lar)-var ise-
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
 
Dersin sorumlusu(ları)Prof. Dr. S. Bülent Alten 
Dersin amacıDoğadaki temel kirleticilerden pestisitlerin, etki mekanizmalarının ve ekosistemlerde geçirdiği süreçlerin, organizmalar üzerine etkisinin öğrenilmesi. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Pestisitlerin tiplerini ve etki mekanizmalarını öğrenir
  2. İnsan kaynaklı kirleticilerin doğal ekosistemleri nasıl etkilediğini öğrenir
  3. Biyolojik birikim kavramını ve ekosistemlerdeki sonuçlarını öğrenir
  4. Dersin konuları ile ilgili bilimsel makaleler okuyarak ve bu makaleleri derste sunup ve tartışarak, bilimsel kaynakları etkin bir şekilde kullanmayı öğrenir
  5. Makale ve konu tartışmaları ile elde edilen bilginin yorumlanması konusunda deneyim kazanır
Dersin içeriğiPestisitlerin tanımlanması ve sınıflandırılması,
Toksisite,
Direnç,
Biyolojik birikim,
Pestisitlerin etki mekanizmaları,
Su ve toprak kirliliği,
Karasal ve sucul organizmalar üzerine pestisitlerin etkileri
 
KaynaklarKupchella, C.E., Hyland, M.C. (1993) Environmental Science, 4th edition, Prentice-Hall, 579 pp.

Güncel bilimsel makaleler
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaPestisitlerin tanımlanması (T, P)
2. HaftaPestisitlerin sınıflandırılması (T, P)
3. HaftaToksisite kavramı (T, P)
4. HaftaDirenç kavramı (T, P)
5. HaftaDirenç kavramı ve örnekler (T, P)
6. HaftaBiyolojik birikim (T, P)
7. HaftaI. Ara sınav
8. HaftaPestisitlerin etki mekanizmaları (T, P)
9. HaftaSu kirliliği (T, P)
10. HaftaToprak kirliliği (T, P)
11. HaftaII. Ara sınav
12. HaftaKarasal organizmalar üzerine pestisitlerin etkileri (T, P)
13. HaftaSucul organizmalar üzerine pestisitlerin etkileri (T, P)
14. HaftaPestisitlerin insan sağlığına etkileri (T, P)
15. HaftaFinal sınavına hazırlık
16. HaftaFinal sınavı

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum520
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar240
Genel sınav140
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı760
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı140
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 2 28
Laboratuvar 14 3 42
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)1210120
Sunum / Seminer Hazırlama5525
Proje000
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi21530
Genel sınava hazırlanma süresi12020
Toplam İş Yükü4855265

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Biyoloji veya farklı alandaki lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar.    X
2. Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.    X
3. Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur.    X
4. Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler.   X 
5. Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.  X  
6. Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir.   X 
7. Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir.    X
8. Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.   X 
9. Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetme yeteneğine sahip olur.   X 
10. Alanının gelişmesinde yer alan önemli kişileri, olay ve olguları, sonuçları dikkate alarak değerlendirir.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek