BYL631 - PESTİSİTLERİN ÇEVRE ÜZERİNE ETKİSİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
PESTİSİTLERİN ÇEVRE ÜZERİNE ETKİSİ | BYL631 | 1. Yarıyıl | 2 | 3 | 3 | 9 |
Önkoşul(lar)-var ise | - | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. S. Bülent Alten | |||||
Dersin amacı | Doğadaki temel kirleticilerden pestisitlerin, etki mekanizmalarının ve ekosistemlerde geçirdiği süreçlerin, organizmalar üzerine etkisinin öğrenilmesi. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Pestisitlerin tanımlanması ve sınıflandırılması, Toksisite, Direnç, Biyolojik birikim, Pestisitlerin etki mekanizmaları, Su ve toprak kirliliği, Karasal ve sucul organizmalar üzerine pestisitlerin etkileri | |||||
Kaynaklar | Kupchella, C.E., Hyland, M.C. (1993) Environmental Science, 4th edition, Prentice-Hall, 579 pp. Güncel bilimsel makaleler |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Pestisitlerin tanımlanması (T, P) |
2. Hafta | Pestisitlerin sınıflandırılması (T, P) |
3. Hafta | Toksisite kavramı (T, P) |
4. Hafta | Direnç kavramı (T, P) |
5. Hafta | Direnç kavramı ve örnekler (T, P) |
6. Hafta | Biyolojik birikim (T, P) |
7. Hafta | I. Ara sınav |
8. Hafta | Pestisitlerin etki mekanizmaları (T, P) |
9. Hafta | Su kirliliği (T, P) |
10. Hafta | Toprak kirliliği (T, P) |
11. Hafta | II. Ara sınav |
12. Hafta | Karasal organizmalar üzerine pestisitlerin etkileri (T, P) |
13. Hafta | Sucul organizmalar üzerine pestisitlerin etkileri (T, P) |
14. Hafta | Pestisitlerin insan sağlığına etkileri (T, P) |
15. Hafta | Final sınavına hazırlık |
16. Hafta | Final sınavı |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 5 | 20 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 2 | 40 |
Genel sınav | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 7 | 60 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 14 | 3 | 42 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 12 | 10 | 120 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 5 | 5 | 25 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 2 | 15 | 30 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 48 | 55 | 265 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Biyoloji veya farklı alandaki lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar. | X | ||||
2. Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | X | ||||
3. Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur. | X | ||||
4. Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. | X | ||||
5. Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | X | ||||
6. Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | X | ||||
7. Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir. | X | ||||
8. Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | ||||
9. Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetme yeteneğine sahip olur. | X | ||||
10. Alanının gelişmesinde yer alan önemli kişileri, olay ve olguları, sonuçları dikkate alarak değerlendirir. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek