BYL628 - BİYOTEKNOLOJİDE SEKONDER METABOLİTLERİN ÜRETİMİ

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
BİYOTEKNOLOJİDE SEKONDER METABOLİTLERİN ÜRETİMİ BYL628 2. Yarıyıl 2 3 3 9
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
Deney
 
Dersin sorumlusu(ları)Prof. Dr. Nilüfer Cihangir 
Dersin amacıÇeşitli sekonder metabolizma ürünlerinin ve biyoteknolojideki öneminin ayrıntılı olarak incelenmesi. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Bu dersin sonunda öğrenci Sekonder metabolizmayı ve önemini Bitki büyüme hormonları, alkaloidler ,pigmentler ,antibiyotikler gibi önemli sekonder metabolitlerin mikrorganizmal kaynaklardan eldesini Sekonder metabolitlerin üretimi için gerekli parametreleri Sekonder metabolizma ürünlerinin biyoteknolojideki önemini öğrenir.
Dersin içeriğiSekonder ve primer metabolizma farklılıkları ve hücre için önemi,sekonder metabolizma ürünleri ve ticari açıdan önemleri, bitki büyüme hormonları, alkaloidler ,pigmentler ,antibiyotikler gibi önemli sekonder metabolitlerin mikroorganizmal kaynaklar yoluyla üretimi. 
Kaynaklar1. Petroski.Richard j.P, Susan M. MacCormic .Secondary Metabolite Biosynthesis and Metabolism.Springer 1992
2. James R. Hanson. Natural Products.The Secondary Metabolites. RSC publishing,2003.
3. Michael Wink . Annual Plant Reviews. Biochemistry ofPlant Secondary Metabolism. John Wiley,2010 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaPrimer ve sekonder metabolizma farkı ve hücre için önemi (T)
2. HaftaBiyoteknolojide sekonder metabolitlerin önemi (T)
3. HaftaBitki Büyüme hormonları ve önemi (T)
4. HaftaMikroorganizmalardan Gibberellik Asit Üretimi (T)
5. HaftaAlkaloidler (T)
6. HaftaMikotoksinler (T)
7. HaftaI.Ara Sınav
8. HaftaSekonder Metabolizma ve antibiyotiklerin önemi (T)
9. HaftaPenicilinler (T)
10. HaftaPeptid Antibiyotikler (T)
11. HaftaPigmentler (T)
12. HaftaÖdev Sunumu (T)
13. HaftaBakteriyel Toksinler (T)

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum125
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar125
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı500
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı500
Toplam0

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 2 28
Laboratuvar 14 3 42
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)1410140
Sunum / Seminer Hazırlama11010
Proje000
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi11515
Genel sınava hazırlanma süresi12020
Toplam İş Yükü4560255

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Biyoloji veya farklı alandaki lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar.    X
2. Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.    X
3. Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur.   X 
4. Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler.   X 
5. Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.    X
6. Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir.   X 
7. Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir.    X
8. Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.   X 
9. Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetme yeteneğine sahip olur.    X
10. Alanının gelişmesinde yer alan önemli kişileri, olay ve olguları, sonuçları dikkate alarak değerlendirir.   X 

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek