BYL628 - BİYOTEKNOLOJİDE SEKONDER METABOLİTLERİN ÜRETİMİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
BİYOTEKNOLOJİDE SEKONDER METABOLİTLERİN ÜRETİMİ | BYL628 | 2. Yarıyıl | 2 | 3 | 3 | 9 |
Önkoşul(lar)-var ise | ||||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Deney | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Nilüfer Cihangir | |||||
Dersin amacı | Çeşitli sekonder metabolizma ürünlerinin ve biyoteknolojideki öneminin ayrıntılı olarak incelenmesi. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Sekonder ve primer metabolizma farklılıkları ve hücre için önemi,sekonder metabolizma ürünleri ve ticari açıdan önemleri, bitki büyüme hormonları, alkaloidler ,pigmentler ,antibiyotikler gibi önemli sekonder metabolitlerin mikroorganizmal kaynaklar yoluyla üretimi. | |||||
Kaynaklar | 1. Petroski.Richard j.P, Susan M. MacCormic .Secondary Metabolite Biosynthesis and Metabolism.Springer 1992 2. James R. Hanson. Natural Products.The Secondary Metabolites. RSC publishing,2003. 3. Michael Wink . Annual Plant Reviews. Biochemistry ofPlant Secondary Metabolism. John Wiley,2010 |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Primer ve sekonder metabolizma farkı ve hücre için önemi (T) |
2. Hafta | Biyoteknolojide sekonder metabolitlerin önemi (T) |
3. Hafta | Bitki Büyüme hormonları ve önemi (T) |
4. Hafta | Mikroorganizmalardan Gibberellik Asit Üretimi (T) |
5. Hafta | Alkaloidler (T) |
6. Hafta | Mikotoksinler (T) |
7. Hafta | I.Ara Sınav |
8. Hafta | Sekonder Metabolizma ve antibiyotiklerin önemi (T) |
9. Hafta | Penicilinler (T) |
10. Hafta | Peptid Antibiyotikler (T) |
11. Hafta | Pigmentler (T) |
12. Hafta | Ödev Sunumu (T) |
13. Hafta | Bakteriyel Toksinler (T) |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 1 | 25 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 25 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 50 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 50 | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 14 | 3 | 42 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 10 | 140 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 10 | 10 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 15 | 15 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 45 | 60 | 255 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Biyoloji veya farklı alandaki lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar. | X | ||||
2. Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | X | ||||
3. Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur. | X | ||||
4. Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. | X | ||||
5. Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | X | ||||
6. Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | X | ||||
7. Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir. | X | ||||
8. Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | ||||
9. Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetme yeteneğine sahip olur. | X | ||||
10. Alanının gelişmesinde yer alan önemli kişileri, olay ve olguları, sonuçları dikkate alarak değerlendirir. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek