BYL620 - HERBARYUM TEKNİKLERİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
HERBARYUM TEKNİKLERİ | BYL620 | 2. Yarıyıl | 2 | 3 | 3 | 9 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Gözlem Alan Gezisi Uygulama-Alıştırma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Bölüm Sorumlusu | |||||
Dersin amacı | Bitki örneklerinin araziden toplanıp herbaryuma yerleştirmesine kadar olan işlemleri ve konuyla ilgili terimleri öğretmek. Botanik bahçeleri ve arboretumlar hakkında bilgi vermek. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Araziden bitki örneklerinin toplanması, kurutulması, dezenfeksiyonu, adlandırılması, kartonlara yapıştırılması, etiketlerinin yazılması, herbaryuma yerleştirilmesi, herbaryumların işlevleri, kolleksiyon çeşitleri, korunması, sözlüğü. Botanik bahçeleri ve arboretumların tarihçesi,düzenlenimi, gelişimi, işlevleri. | |||||
Kaynaklar | Forman, L., Bridson, D. The Herbarium Handbook, Kew 1989. Holmgren, P.K., Index Herbariorum, Utrecht 1974. Leenhouts, P.W., A guide to the Practice of Herbarium Taxonomy, Utrecht 1968. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Otluklar ve özellikleri hakkında genel bilgi (Teorik) - Otluk kuralları hakkında otlukta bilgilendirme (Pratik) |
2. Hafta | Bitki nasıl toplanır ve incelenecek hale getirilir (Teorik) - Araziden örnek bitki toplama, arazi defteri tutma, presleme uygulamaları (Pratik) |
3. Hafta | Örnekleri kurutma hakkında genel bilgi (Teorik) - Toplanan örneklerin kurutulması, numaralandırılması (Pratik) |
4. Hafta | Örneklerin böcübörtüden arındırılması (Teorik) - Örneklerin otluğa girişe hazır hale getirilmesi aşamalarının uygulanması (Pratik) |
5. Hafta | Otluk kartonu ve etiket hazırlama (Teorik) - Toplanan örneklerin kartona yapıştırılması ve etiketlenmesi (Pratik) |
6. Hafta | Örneklerin otluğa girişi ve koleksiyonların otlukta düzenlenişi hakkında bilgi (Teorik) - Örneklerin otluğa girişi ve koleksiyonların otlukta düzenlenişi (Pratik) |
7. Hafta | Otluk kullanımı, Örnekleri ödünç alıp verme hakkında bilgi (Teorik) - Bitki teşhisinde otluk kullanım uygulamaları (Pratik) |
8. Hafta | I. Ara Sınav |
9. Hafta | Otluk bakımı, kayıt, rapor tutulması, otluk sözlüğü (Teorik) - Otluktan örnek alınması, kayıt tutulması (Pratik) |
10. Hafta | Botanik bahçeleri ve arboretumlar (Teorik) - Bitki örneklerinin teşhisi uygulamaları (Pratik) |
11. Hafta | Dünyada ve Türkiye?de otlukların tarihçesi (Teorik) - Bitki toplama, kurutma, presleme, teşhisi, otluk materyali haline getirme uygulamaları ve otluk kullanımı (Pratik) |
12. Hafta | Otluklarda düzenleme ve gelişme (Teorik) - Bitki toplama, kurutma, presleme, teşhisi, otluk materyali haline getirme uygulamaları ve otluk kullanımı (Pratik) |
13. Hafta | Otlukların işlevleri (Teorik) - Bitki toplama, kurutma, presleme, teşhisi, otluk materyali haline getirme uygulamaları ve otluk kullanımı (Pratik) |
14. Hafta | Otlukların geleceği (Teorik) - Bitki toplama, kurutma, presleme, teşhisi, otluk materyali haline getirme uygulamaları ve otluk kullanımı (Pratik) |
15. Hafta | Genel sınava hazırlık |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 20 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 14 | 3 | 42 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 12 | 8 | 96 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 14 | 6 | 84 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 15 | 15 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 56 | 49 | 280 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Biyoloji veya farklı alandaki lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar. | X | ||||
2. Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | X | ||||
3. Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur. | X | ||||
4. Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. | X | ||||
5. Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | X | ||||
6. Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | X | ||||
7. Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir. | X | ||||
8. Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | ||||
9. Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetme yeteneğine sahip olur. | X | ||||
10. Alanının gelişmesinde yer alan önemli kişileri, olay ve olguları, sonuçları dikkate alarak değerlendirir. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek