BYL613 - PALEOEKOLOJİ

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
PALEOEKOLOJİ BYL613 1. Yarıyıl 3 3 3 8
Önkoşul(lar)-var ise-
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
Gösteri
 
Dersin sorumlusu(ları)Prof. Dr. Emel Oymak Dönmez 
Dersin amacıPalaeoekolojiye ışık tutan abiyotik ve biyotik kanıtların tanıtılması ve değerlendirilmesi.  
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Palaeoekolojiye ışık tutan biyolojik kanıtların tanınması,
  2. Bitki makrofosillerinin analizlerinin öğrenilmesi,
  3. Polenlerin nitelik ve nicelik analizlerinin öğrenilmesi
  4. Biyolojik kanıtların palaeoekolojik açıdan değerlendirilmesi.
Dersin içeriğiPalaeoekolojiye Giriş, Palaeoekolojiye Işık Tutan Kanıtlar, Abiyotik Kanıtlar, Biyolojik Kanıtlar, Bitki Makrofosilleri, Bitki Mikrofosilleri, Hayvan Fosilleri, Radyometrik Tarihleme Yöntemleri, Dendrokronoloji, Likenometre, Palaeomagnetizm, Anadolu?da Gerçekleştirilen Palaeoekolojik Çalışmalar.  
KaynaklarPalaeoekolojiye Giriş, Palaeoekolojiye Işık Tutan Kanıtlar, Abiyotik Kanıtlar, Biyolojik Kanıtlar, Bitki Makrofosilleri, Bitki Mikrofosilleri, Hayvan Fosilleri, Radyometrik Tarihleme Yöntemleri, Dendrokronoloji, Likenometre, Palaeomagnetizm, Anadolu?da Gerçekleştirilen Palaeoekolojik Çalışmalar.
Erdtman G (1969). Handbook of Palynology.
Birks HJB and Birks HH (1980). Quaternary Palaeoecology.
Brenchley PJ and Harper DAT (1998). Palaeoecology.
Faegri K and Iversen J (1989). Textbook of Pollen Analysis.
Hesse M et al. (2009). Pollen Terminology.
Horowitz A (1992). Palynology of Arid Lands.
Kurman MH and Doyle JA (1994). Ultrastructure of Fossil Spores and Pollen.
Moore PD et al. (1991). Pollen Analysis.
Punt W et al. (1994). Glossary of Pollen and Spore Terminology.
Taner G and Uysal K (1994). Paleoekoloji İlkeleri.
Tankov S. (2003). Aspects of Palynology and Palaeoecology: Festschrift in honour of Elissaveta Bozilova.
Traverse A (2007). Paleopalynology. Second Edition. 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaPaleoekolojiye giriş (T) (P)
2. HaftaPaleoekolojiye ışık tutan kanıtlar (T), Abiyotik kanıtların tanıtılması (P)
3. HaftaBiyolojik kanıtlar (T), Bitki makro fosillerinin incelenmesi (P)
4. HaftaBiyolojik kanıtlar (T), Bitki makro fosillerinin incelenmesi (P)
5. HaftaBiyolojik kanıtlar (T), Bitki mikro fosillerinin incelenmesi (P)
6. Hafta1. Ara sınav
7. HaftaBiyolojik kanıtlar (T), Bitki mikro fosillerinin incelenmesi (P)
8. HaftaBiyolojik kanıtlar (T), Hayvan fosillerinin tanıtılması (P)
9. HaftaBiyolojik kanıtlar (T), Hayvan fosillerinin tanıtılması (P)
10. HaftaRadyometrik tarihleme yöntemleri (T) (P)
11. HaftaDendrokronoloji, Likenometre (T) (P)
12. Hafta2. Ara Sınav
13. HaftaPaleomagnetizm (T) (P)
14. HaftaAnadolu?da gerçekleştirilen Paleoekolojik çalışmalar (T) (P)
15. HaftaFinal sınavına hazırlık
16. HaftaFinal Sınavı

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum00
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar250
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı250
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 14 3 42
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)000
Sunum / Seminer Hazırlama000
Proje000
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi166
Toplam İş Yükü291290

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Biyoloji veya farklı alandaki lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar.   X 
2. Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.   X 
3. Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur.   X 
4. Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler.   X 
5. Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.   X 
6. Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir.   X 
7. Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir.   X 
8. Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.   X 
9. Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetme yeteneğine sahip olur.   X 
10. Alanının gelişmesinde yer alan önemli kişileri, olay ve olguları, sonuçları dikkate alarak değerlendirir.   X 

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek