BYL613 - PALEOEKOLOJİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
PALEOEKOLOJİ | BYL613 | 1. Yarıyıl | 3 | 3 | 3 | 8 |
Önkoşul(lar)-var ise | - | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Gösteri | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Emel Oymak Dönmez | |||||
Dersin amacı | Palaeoekolojiye ışık tutan abiyotik ve biyotik kanıtların tanıtılması ve değerlendirilmesi. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Palaeoekolojiye Giriş, Palaeoekolojiye Işık Tutan Kanıtlar, Abiyotik Kanıtlar, Biyolojik Kanıtlar, Bitki Makrofosilleri, Bitki Mikrofosilleri, Hayvan Fosilleri, Radyometrik Tarihleme Yöntemleri, Dendrokronoloji, Likenometre, Palaeomagnetizm, Anadolu?da Gerçekleştirilen Palaeoekolojik Çalışmalar. | |||||
Kaynaklar | Palaeoekolojiye Giriş, Palaeoekolojiye Işık Tutan Kanıtlar, Abiyotik Kanıtlar, Biyolojik Kanıtlar, Bitki Makrofosilleri, Bitki Mikrofosilleri, Hayvan Fosilleri, Radyometrik Tarihleme Yöntemleri, Dendrokronoloji, Likenometre, Palaeomagnetizm, Anadolu?da Gerçekleştirilen Palaeoekolojik Çalışmalar. Erdtman G (1969). Handbook of Palynology. Birks HJB and Birks HH (1980). Quaternary Palaeoecology. Brenchley PJ and Harper DAT (1998). Palaeoecology. Faegri K and Iversen J (1989). Textbook of Pollen Analysis. Hesse M et al. (2009). Pollen Terminology. Horowitz A (1992). Palynology of Arid Lands. Kurman MH and Doyle JA (1994). Ultrastructure of Fossil Spores and Pollen. Moore PD et al. (1991). Pollen Analysis. Punt W et al. (1994). Glossary of Pollen and Spore Terminology. Taner G and Uysal K (1994). Paleoekoloji İlkeleri. Tankov S. (2003). Aspects of Palynology and Palaeoecology: Festschrift in honour of Elissaveta Bozilova. Traverse A (2007). Paleopalynology. Second Edition. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Paleoekolojiye giriş (T) (P) |
2. Hafta | Paleoekolojiye ışık tutan kanıtlar (T), Abiyotik kanıtların tanıtılması (P) |
3. Hafta | Biyolojik kanıtlar (T), Bitki makro fosillerinin incelenmesi (P) |
4. Hafta | Biyolojik kanıtlar (T), Bitki makro fosillerinin incelenmesi (P) |
5. Hafta | Biyolojik kanıtlar (T), Bitki mikro fosillerinin incelenmesi (P) |
6. Hafta | 1. Ara sınav |
7. Hafta | Biyolojik kanıtlar (T), Bitki mikro fosillerinin incelenmesi (P) |
8. Hafta | Biyolojik kanıtlar (T), Hayvan fosillerinin tanıtılması (P) |
9. Hafta | Biyolojik kanıtlar (T), Hayvan fosillerinin tanıtılması (P) |
10. Hafta | Radyometrik tarihleme yöntemleri (T) (P) |
11. Hafta | Dendrokronoloji, Likenometre (T) (P) |
12. Hafta | 2. Ara Sınav |
13. Hafta | Paleomagnetizm (T) (P) |
14. Hafta | Anadolu?da gerçekleştirilen Paleoekolojik çalışmalar (T) (P) |
15. Hafta | Final sınavına hazırlık |
16. Hafta | Final Sınavı |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 2 | 50 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 2 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 14 | 3 | 42 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 0 | 0 | 0 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü | 29 | 12 | 90 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Biyoloji veya farklı alandaki lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar. | X | ||||
2. Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | X | ||||
3. Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur. | X | ||||
4. Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. | X | ||||
5. Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | X | ||||
6. Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | X | ||||
7. Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir. | X | ||||
8. Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | ||||
9. Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetme yeteneğine sahip olur. | X | ||||
10. Alanının gelişmesinde yer alan önemli kişileri, olay ve olguları, sonuçları dikkate alarak değerlendirir. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek