BYL610 - FİZYOEKOLOJİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
FİZYOEKOLOJİ | BYL610 | 1. Yarıyıl | 2 | 0 | 2 | 8 |
Önkoşul(lar)-var ise | ||||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Gösteri | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Nuran Çiçek | |||||
Dersin amacı | Bitkiler ve çevre arasındaki ilişkilerin öğretilmesi | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Bitkiler ve çevre, Atmosfer, Hidrosfer, litosfer ve toprak, Radyasyon ve iklim, Karbon kullanımı ve kuru madde üretimi, Bitki-Su ilişkileri, Büyüme ve gelişme üzerine çevresel etkiler, Stres altındaki bitkiler, Stres nedir?, Kuraklık stresi, Tuz stresi, Radyasyon stresi, Antropogenik stresler, Sıcaklık stresi. | |||||
Kaynaklar | Plant Physiology. Taiz, L. and Zeiger, E., 1998. Sinauer Associates, Inc., Publisher, Sunderland, Massachusetts. Physiological Plant Ecology. Larcher, W., 1995. Springer-Verlag, Berlin Heidelberg. Handbook of Plant and Crop Stress. Pessarakli, M., 1999. Marcel Dekker Inc., New York. Plant Physiology. Salisbury, F.B. and Ross, C.W., 1992. Wadsworth Publishing Company, Belmont, California. İlgili makaleler |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Bitkiler ve çevre (T) |
2. Hafta | Atmosfer, Hidrosfer, litosfer ve toprak (T) |
3. Hafta | Radyasyon ve iklim (T) |
4. Hafta | Karbon kullanımı ve kuru madde üretimi (T) |
5. Hafta | Bitki-Su ilişkileri (T) |
6. Hafta | I. Ara Sınav |
7. Hafta | Büyüme ve gelişme üzerine çevresel etkiler (T) |
8. Hafta | Stres nedir? Stres altındaki bitkiler (T) |
9. Hafta | Kuraklık stresi (T) |
10. Hafta | Tuz stresi (T) |
11. Hafta | Sıcaklık stresi (T) |
12. Hafta | II. Ara Sınav |
13. Hafta | Radyasyon stresi ve Antropogenik stresler (T) |
14. Hafta | Ödev Sunumları (T) |
15. Hafta | Genel sınava hazırlık |
16. Hafta | Genel Sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 5 |
Sunum | 1 | 5 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 2 | 40 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 4 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 13 | 10 | 130 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 6 | 6 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 8 | 8 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 2 | 15 | 30 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 32 | 62 | 236 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Biyoloji veya farklı alandaki lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar. | X | ||||
2. Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | X | ||||
3. Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur. | X | ||||
4. Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. | X | ||||
5. Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | X | ||||
6. Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | X | ||||
7. Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir. | X | ||||
8. Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | ||||
9. Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetme yeteneğine sahip olur. | X | ||||
10. Alanının gelişmesinde yer alan önemli kişileri, olay ve olguları, sonuçları dikkate alarak değerlendirir. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek