MAN730 - PAZARLAMA STRATEJİLERİ YÖNETİMİ

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
PAZARLAMA STRATEJİLERİ YÖNETİMİ MAN730 2. Yarıyıl 3 0 3 7.5
Önkoşul(lar)-var ise-
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüZorunlu 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
 
Dersin sorumlusu(ları)Ana Bilim Dalı Öğretim Elemanları 
Dersin amacıBu dersin amacı satış yönetiminin modern pazarlama kapsamında ele alınmasıdır.  
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Pazarlama plan ve stratejilerini analiz etme,
  2. Pazarlama plan ve stratejilerini yorumlama,
  3. Pazarlama plan ve stratejilerini geliştirme,
  4. Pazarlama plan ve stratejilerini denetleme yetkinliğini ve becerilerini kazanmak.
Dersin içeriğiPazarlama felsefesi
Pazarlama yönetimi
Pazarlama planı süreci,
Pazar analizi, hedef pazar,
Rekabetçi avantaj
Pazar ölçümü
Karlılık verimlilik analizi,
Pazarlama stratejileri,
Ürün geliştirme, fiyatlama,
Reklam, satış geliştirme, kişisel satış, doğrudan pazarlama, satış ve dağıtım programları,
Satış ve dağıtım yönetimi,
Pazarlama ve satış programlarını yönetme ve örgütleme, yıllık pazarlama planı 
KaynaklarDavis W. Cravens, Nigel F. Piercy (2003) Strategic Marketing, 7. Edition, Irwin McGraw-Hill, London. 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaPazarlama felsefesi
2. HaftaPazarlama yönetimi
3. HaftaPazarlama planı süreci
4. HaftaPazar analizi, hedef pazar
5. HaftaRekabetçi avantaj
6. HaftaPazar ölçümü
7. HaftaAra sınav
8. HaftaKarlılık verimlilik analizi
9. HaftaPazarlama stratejileri
10. HaftaÜrün geliştirme, fiyatlama
11. HaftaReklam, satış geliştirme, kişisel satış, doğrudan pazarlama, satış ve dağıtım programları, satış ve dağıtım yönetimi
12. HaftaPazarlama ve satış programlarını yönetme ve örgütleme, yıllık pazarlama planı
13. HaftaMakale incelemesi
14. HaftaMakale incelemesi
15. HaftaMakale incelemesi
16. HaftaFinal Sınavı

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)145
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler220
Sunum00
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar125
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı1750
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14570
Sunum / Seminer Hazırlama000
Proje000
Ödevler23060
Ara sınavlara hazırlanma süresi11515
Genel sınava hazırlanma süresi13535
Toplam İş Yükü3288222

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Temel işletme fonksiyonlarına dair etiğe uyan özgün araştırmalar yapar, bulguları tarafsız raporlar.    X
2. İşletme problemlerini çözmede uygun yazılımı kullanır, yeni yöntem ve yazılımlara adapte olur.   X 
3. Eleştirel bakış açısıyla problemleri saptar, etkili çözümlerle örgütün hedef ve stratejik planlarını belirleyen yöneticilik ve liderlik özellikleri sergiler.    X
4. Projelerde aktif rol alır, paydaş ilişkilerini saptar, yönlendirir ve motive eder.   X 
5. Örgüt içi bilgi akışı ve yönetime dair doğru sözlü ve yazılı iletişim kurar.   X 
6. Güncel ve ileri düzey bilgilerini farklı alanlarla ilişkilendirir, sentezler ve analiz, problem çözme, fikir üretme amacıyla özgün şekilde kullanır.   X 
7. Araştırma ve öğrenme isteğiyle kendini sürekli geliştirir, edinimlerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.    X
8. Hedeflere yönelik kararlarda, öngörü becerisi ve stratejik düşünme yetisi ile aktif rol oynar.    X
9. Bilgilerini etik değerlere, toplumsal ve evrensel değerlere bağlı, disiplinler arası tutarlılıkla, çevre ve kişilere saygılı, doğru ve güvenli şekilde kullanır.    X
10. İşletmenin disiplinler arası yapısına, başka alanlarla ilişkisine ve işletme stratejilerini oluşturan farklı disiplinlere dair uzmanlığa sahiptir.    X
11. Problemlere, stratejik ve geniş bir açıdan yaklaşarak, bireysel ve sosyal faydayı gözetir ve bakış açısını sürekli geliştirir.    X
12. Özgün çalışmalarını paylaşarak güncel bilgileri takip eder ve alanındaki kişilerle bağlantı kurar.  X  

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek