ADE683 - TÜRK-ALMAN KÜLTÜR İLİŞKİLERİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
TÜRK-ALMAN KÜLTÜR İLİŞKİLERİ | ADE683 | 1. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 7 |
Önkoşul(lar)-var ise | - | |||||
Dersin Dili | Almanca | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Soru-Yanıt Örnek Olay İncelemesi Diğer: Karşılaştırma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Bölüm Öğretim Üyeleri | |||||
Dersin amacı | Öğrencinin bilimsel metinlerle çalışmasını sağlamak ve bilimsel faaliyetlerin yürütülmesi için gerekli bilgi ve becerileri kazandırmaktır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Türk ve Alman toplumları arasında varolan tarihsel, sosyokültürel ve ekonomik ilişkiler üzerinde durulacak ve bu ilişkilerin günümüzde sahip olduğu özellikler ele alınarak, iki toplumun karşılıklı olarak birbirlerini daha iyi anlamasının önündeki engeller ile bu engelleri ortadan kaldırmanın olanakları araştırılacaktır. | |||||
Kaynaklar | Öğrencilerin bilgi ve bilimsel araştırma düzeyini dikkate alınarak ve onlarla mutabakat sağlayarak ele alınacak bilimsel eserler ve malzemeler tespit edilir ve bir araştırma programı çerçevesinde incelenir. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Türklerin ve Almanlar'ın tarihte ilk defa karşılaşmaları |
2. Hafta | 1. Haçlı seferi |
3. Hafta | 2. Haçlı seferei |
4. Hafta | 3. Haçlı seferi |
5. Hafta | Alman seyyahlarının seyahatnamaleri |
6. Hafta | M. Luther'in Türk algılaması |
7. Hafta | 1. Ara Sınav |
8. Hafta | 16. yy Türk Alman İlişkileri, 17. yy Türk Alman İlişkileri |
9. Hafta | 18. yy Türk Alman İlişkileri |
10. Hafta | 18. yy Türk Alman İlişkileri |
11. Hafta | 20. yy Türk Alman İlişkileri |
12. Hafta | 2. Ara Sınav |
13. Hafta | 1. Dünya Savaşı dönemi, 2. Dünya Savaşı dönemi |
14. Hafta | İşci Göçü |
15. Hafta | Genel sınava hazırlık |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 2 | 50 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 2 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 6 | 84 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 20 | 20 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 20 | 20 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 2 | 15 | 30 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 14 | 14 |
Toplam İş Yükü | 33 | 78 | 210 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Alana ilişkin uzmanlık ve uygulamalı bilgisi | X | ||||
2. Alana ilişkin kavram incelemesi ve yorum bilgisi | X | ||||
3. Alana ilişkin yeni kuramlar | X | ||||
4. Uzmanlık konularını uygulama | X | ||||
5. Alana ilişkin temel bilgiler | X | ||||
6. Uluslararası işbirliği (European Language Portfolio Global Scale, Level B2) | X | ||||
7. Alanı ile ilgili veri toplama | X | ||||
8. Edinilen bilgileri uygulama | X | ||||
9. Lisansüstü düzeyi yeterliliklerini deneyimleme | X | ||||
10. Uzmanlık verilerini işleyebilme | X | ||||
11. Alanı ilişkin kuramsal bilgileri analiz etme ve değerlendirme | X | ||||
12. Alana ilişkin davranış geliştirme | X | ||||
13. Alana ilişkin teknik konuları uygulamak | X | ||||
14. Karar alma beceresi | X | ||||
15. Toplumsallık bilinci | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek